اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
پیام بـمـناسبت انتشار 3هـزارمیـن شـماره فرهـنگ جـنوب:
عبدالرحمان نیک سرشت نویسنده و روزنامه نگار، شاعر، معاون اجرایی مدیر خانه مطبوعات کل کشور و مدرس علوم سیاسی می باشد که سال هاست که در هیات تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب بعنوان نویسنده و تحلیل گر سیاسی و اجتماعی فعالیت دارد.
او در رابطه با انتشار 3000 شماره روزنامه فرهنگ جنوب می گوید: این 3هزار تا در فاصله زمانی بین حدود 12 سال منتشر شده که این خود نشان دهنده اقتدار بخش سخت افزار کار رسانه است و آنهایی که دستی برآتش مطبوعات دارند می دانند چاپ یک شماره چه زحمات، طاقت، تمرکز و گوش به زنگ بودن و چشم بیداری هایی به همراه دارد. مرارت ها در تحریریه بسیارند، فرهنگ جنوب ثابت کرده که خاک خورده این میدان است. 
تاثیر کارکرد گرایانه روزنامه فرهنگ جنوب در نهادهای دولتی و بخش خصوصی بسیار است. روشنفکران اداری در واقع بخشی از سطح تماسی خبری خود را در سبد مطالعاتی خود فرهنگ خوزستان را مد نظر دارند در نوع همکاری که فرهنگ جنوب با اصناف و بازاریان و سایر طبقات و شاغل حرفه ای در سطح کلان و خرد اعمال می کند این خود از حیث حرفه ایی و رسانه ایی بی نظیر است مثلا در جریان اختلاس سه هزار میلیاردی نخستین نشریه ای که در جنوب ایران افشاگری های لازم را انجام داده فرهنگ جنوب بوده و به موقع از نوع گزارش و خبرگیری و مراحلی که در این پروسه سالم طی کرده نشان می دهد که برخلاف جو و هیاهو و شانتاژ در برملا کردن فساد مالی از ابتکار خاص برخوردار بوده و نوع همکاری هایی که امروز در این رسانه با نهادهای دولتی و مردمی صورت می پذیرد شخصیت ایجابی خود را در جامعه تثبیت کرده است انتشار سه هزار شماره فرهنگ جنوب حاکی از این مولفه دارد .
به اعتقاد من فرهنگ جنوب پس از سه هزار شماره باید کشوری شود به نظرم ماندن آن در این گستره یک خطر است .
پس از سه هزار شماره اگر فرهنگ سرجای خودش درجا بزند روز شمار رکود و انحطاط خود را رقم می زند بعنوان کسی که 14 سال در این نشریه بعنوان عضو شورای نویسندگان و دستیار مدیر مسئول بوده و انجام وظیفه کرده ام و بعنوان یک فرد آگاه و مطلع امروز می گویم این نشریه باید رشد طبیعی را در سطح کلان رسانه های کشوری ایفا کند و از حالت منطقه ای خارج شود. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Australia
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment یه کم بیشتر به خودتون حال میدادید جناب نیک سرشت،به عنوان مطلع و آگاه?!"!!
comment
رضا حق طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment پیامی برای تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب

سلام
خسته نباشید

بنظر من شما بجای اینکه فکر انتشار نشریه در سطح ملی باشید فکر پرمحتوا کردن نشریه و گستره پوشش آن در سطح استان خوزستان و منطقه زاگرس نشین باشید.

به جرات میگم و خودم شاهد بودم این نشریه در خیلی از شهرستانهای استان اصلا روی باجه روزنامه فروشی ها نیست و بیشتر تو اهواز و چند شهر استان خوزستان طرفدار داره.

تازه تو اهواز هم بعد از روزنامه کارون و روزنامه نور خوزستان قرار داره و با ارفاق تقریبا در بین نشریات استان خوزستان سوم یا چهارم است.

پس تلاش کنید در سطح استان و منطقه تیراژ خودتون را به سه برابر فعلی برسانید تا تاثیرگذاری بیشتری در منطقه داشته باشید.
وگرنه اگر ملی هم بشوید مثل روزنامه قدس مشهد یا مردمسالاری سمنان به انزوا کشیده میشوید.

هر روزنامه ای که ملی میشود باید پتانسیل بالایی از نظر تحریریه سردبیر خبرنگار چاپخانه دفاتر انتشار و توزیع داشته باشد که شما ندارید.میدونم این حرف برای شما سخته اما باور کنید راست میگم.

بعضی وقتها یک نشریه منطقه ای تاثیرش از خیلی نشریات کشوری بیشتر است.مثل روزنامه خبر جنوب شیراز که انصافا از بسیاری از روزنامه های کشوری اثرگذار تر است.
حتی روزنامه کارون هم خیلی خوبه البته زیادی سیاست زده است.
یک نشریه منطقه ای نباید زیاد در مسایل سیاسی غرق بشود و باید بیشتر مسایل منطقه ای و نیازهای واقعی مردم را پوشش بدهد.

منطقه ای بمانید تا بیشتر موفق باشید
بدرود
comment
یک روزنامه خوان خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment سلام برادر نیک سرشت
چند نکته از سرخیرخواهی میگم امیدوارم اثرگذار باشد:

هر وقت دیدی روزنامه ات توانست نتیجه انتخابات مجلس یا شورای شهر اهواز را تغییر بده اونوقت حق داری بگویی باید کشوری شوی.

هر وقت دیدی روزنامه ات توانست یک معضل خوزستانی ها و یا اهوازیها را کشوری کند و به گوش سران نظام برساند اونوقت حق داری بگویی میخواهی کشوری باشی.

هر وقت تیترهای روزنامه ات درباره معضلات استان توانست لرزه بر اندام مسئولیین استان بیندازد حق داری بگویی باید استانی باشی.

بنظر شما چقدر روزنامه شما و دیگر روزنامه های استانی در قضیه گرد و خاک اثر گذار بودند؟؟؟

وگرنه همه این حرفها خیالبافی بیش نیست.کمی واقع گرا باشیم.آرزو بر جوانان عیب نیست.

برادر تلاشت را بیشتر کن تا نشریه ات بیشتر دیده شود.نشریه خوبی دارید.

انشاالله همیشه در کارهای فرهنگیتان موفق باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار