شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
دکتر خدادادی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با تاسی و تاثیر از این شهدا برنامه های راهبردی را به منظور تامین سلامت اجتماعی دانشگاهیان و ایجاد فضای معنوی مناسب برای اعتلای جایگاه دانشگاه و زمینه الگو پذیری لازم را برای دانشجویان عزیز در راستای تحقق جهاد علمی فراهم شود.
 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: شهدای دانشجو میراث گرانبهایی برای دانشگاهیان هستند.

دوازدهمین سالگروز تدفین و خاکسپاری 5 شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اعضاء هیئت رئیسه و جمعی از مدیران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در جوار قبور مطهر این 5 شهید گمنام برگزار شد.

دکتر علی خدادادی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم گفت: در سال 1379 پیشنهاد شد که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزبان شهدای گمنام باشد و مکانی را به عنوان یادمان شهداء و موزه شهداء با جمع آوری جزوات و عکس های دوران دفاع مقدس و خاطرات شهداء فراهم کنیم و این مهم با طرح دفن یک شهید گمنام به شورای فرهنگی دانشگاه ارائه شد که خوشبختانه به جای یک شهید، 5 شهید مورد تصویب قرار گرفت و در 16 دی ماه 1381 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این افتخار را پیدا نمود که به عنوان اولین دانشگاه دولتی کشور میزبان 5 شهید سرافراز شود.

خدادادی ادامه داد: این حرکت فرهنگی به نوبه خود بار مثبتی را هم در سطح دانشگاه و هم در سطح کشور به وجود آورد، زیرا نگاه به شهداء می بایست نگاهی فارغ از جناح بندی های سیاسی و قومی باشد و خوشبختانه با این حرکت در دانشگاه این امر به اثبات رسید.

قائم مقام رئیس دانشگاه ادامه داد: فضای معنوی که ما در آن به سر می بریم ناشی از رشادت ها و ایثارگری های این شهیدان است. همه ادیان الهی، حقیقت دوستان و معرفت شناسان بر این امر واقفند که آموزش علم و جستجوی علم در جامعه یک ارزش است و دانشگاه و حوزه های علمیه به همین نسبت از تقدسی خاص برخوردارند. از طرفی دین مبین اسلام بالاترین جایگاه رابه شهداء داده و شهدای دانشجو عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند و به عنوان الگو و نقطه عطفی در جامعه ما به حساب می آیند، بنابراین این سرافرازان و عالمان از هر دوی این جهات دارای مقام و اعتبار بوده و آمیخته ای ارزشمند از ارزشهای ناب مذکور هستند.

وی افزود: قطعا صیانت و حمایت از دستاوردهای این شهیدان برای ما می تواند بسیار مفید و مثمرثمر واقع شود،  همانطور که در شروع انقلاب، تثبیت انقلاب، تثبیت نظام و پیروزی در جنگ تحمیلی و از همه مهم تر حفظ تمامیت ارضی سرزمینمان، تنها در سایه رهنمودهای امام راحل (ره) وجانفشانی و ایثار شهداء و جانبازی آنها امکان پذیر شد که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامیمان نیز به دست دشمن نیفتاد و هم اکنون نیز که در این فضا به سر می بریم شهداء عزیز، باعث ایجاد وحدت در جامعه ما می شوند و تمامی مرزها و فواصل حاصل شده از قوم گرایی و جناح بندی های سیاسی را شهداء در هم می نهند و باعث یک وحدت غرور آفرین در جامعه ما می شوند و این یکی از دستاوردهای ارزشمند شهداست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت: با توجه به این میراث گرانبهایی که ما میراث دار آن هستیم، قطعا باید استفاده بهینه و بهره وری لازم را به دور از تعلقات جناحی و نفسانی به کار بگیریم که بتواند مورد استفاده نسلهای بعد و باعث استمرار یاد شهدا در جامعه ما شود.

این مقام مسئول افزود: استفاده راهبردی از سیره شهدا در سلامت اجتماعی دانشگاه می تواند نقش به سزایی داشته باشد که یکی از اهداف ما در تدوین این برنامه، استفاده از فضای معنوی شهدا در سلامت اجتماعی دانشگاهیان بود و ایجاد زمینه های الگو پذیری دانشجویان که ما مسئولین باید این زمینه را ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند با الگوپذیری از شهادت طلبی دانشجویان در جهاد علمی که در جامعه ما وجود دارد نقش ایفاء کنند و ما نیز بتوانیم با توجه به نکاتی که مدنظر مقام معظم رهبری است، جامعه اسلامی را به اعتلای واقعی خود برسانیم.

گفتنی است در پایان؛ شرکت کنندگان این مراسم با اهداء شاخه گل و پاشیدن گلاب بر سنگ قبور این عزیزان،به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ادای احترام کردند.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 23 دانشجوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار