شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باغملک از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته مدیریت عمران از مهرماه امسال خبر داد.علی خادمی اظهارداشت:‌ دانشگاه ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانشجو در این رشته پذیرش می‌کند. با افزایش این رشته مجموع کل رشته‌هایی دانشگاه به ۷ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی رسید.

وی با بیان این که از این تعداد رشته‌ها تنها ۴ رشته این دانشگاه فعال است،‌ افزود: رشته‌های زبان انگلیسی، تکنولوژی مواد غذایی و زنبورداری در مقطع کاردانی به دلیل عدم وجود دانشجو غیرفعال هستند. در سال‌های گذشته تبلیغاتی از سوی دانشگاه جهت جذب دانشجو انجام شد اما این تبلیغات جواب نداد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باغملک گفت: متاسفانه مسئولان قبلی دانشگاه به دنبال اخذ مجوز رشته‌های متنوع و مناسب نبودند و هیچ اقدامی جهت افزایش رشته‌های مورد نیاز این دانشگاه انجام نشد.

خادمی اظهارداشت: دانشگاه تقاضای افزایش ۶ رشته فنی و مهندسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را به وزارت علوم ارائه داده است که به دلیل کمبود استاد با این رشته‌ها موافقت نشد.

وی با اشاره به این‌که این دانشگاه دارای ۹۴۰ دانشجو است، ادامه‌داد: با توجه به فارغ‌التحصیل شدن ۳۰۰ دانشجو در سال جاری، منابع مالی دانشگاه محدود و با بحران مالی شدید روبه‌رو می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی باغملک گفت: راه‌اندازی ادارت کارآفرینی در دانشگاه‌ها سبب ایجاد راهنمای خوب برای فارغ‌التحصیلان شد. از کانون‌های کار آفرینی توقع داریم در زمان فارغ‌التحصیلی دانشجویان را رها نکنند و با اعطای وام، بورس و ارائه راهکار برای کسب و کار، دانشجویان را حمایت کنند.

p>وی تاكید كرد: باید از این ویژگی‌ها به خوبی استفاده شود تا شاهد شهرستان و منطقه‌ای آباد باشیم و بخش اعظم معضل بیكاری حل شود.

 

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر توسعه صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی، خاطرنشان كرد: وجود صنایع پتروشیمی با ظرفیت بالای تولیدات و تنوع در محصولات می‌تواند خوراك ده‌ها كارخانه و صنعت مختلف را تامین كند.

آقاجری افزود: بنابراین باید صنایع پایین‌دستی توسعه پیدا كرده تا بتوانیم از این ثروت هنگفت به خوبی استفاده و گام مؤثری در به كارگیری جوانان مستعد منطقه برداریم.

وی با تاكید بر مساله بومی‌گرایی در استخدام نیروی كار در منطقه، بیان داشت: در استخدام نیروهای كار نباید روابط جای ضوابط را بگیرد و اولویت باید بر به كارگیری افراد بومی باشد.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس نهم در ادامه مساله آب و فاضلاب را یكی دیگر از مشكلات شهرستان و استان عنوان كرد و گفت: نمایندگان مجلس نباید تنها به فكر حوزه انتخابیه خود باشند بلكه باید استانی فكر كنند.

آقاجری با اشاره به طرح بزرگ آب‌رسانی غدیر تصریح كرد: این طرح بزرگ تنها تا رامشیر را تحت پوشش قرار می‌دهد و شهرستان‌های بندر ماهشهر و هندیجان از آن بی‌نصیب مانده‌اند.

وی اظهار داشت: این مساله باید پیگیری شود كه چرا مردم ماهشهر و هندیجان نباید از آب با كیفیت سد دز استفاده كنند.

نماينده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مسائل فرهنگی را یكی از اقدامات لازم و ضروری در شهرستان بندر ماهشهر عنوان كرد و گفت: ضعف در فرهنگ ناامنی و مسائل منفی دیگر را به دنبال خواهد داشت و پیشرفت در فرهنگ نیز سبب پیشرفت در صنعت و دیگر بخش‌ها خواهد شد.

آقاجری در پایان اضافه كرد: باید با تمام توان مسئل فرهنگی دنبال شود چرا كه در شهرستان بندر ماهشهر نیازمند كار فرهنگی فراوان هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار