شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
 ملک عبداله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزيز، و از تاريخ اول اوت 2005تا هنگام مرگ بهمدت بيش از 9 سال پادشاه عربستان بود.

ملک عبدالله از سال 1975 معاون دوم نخست وزير بودهاست؛ پستي که در عربستان به وليعهد بعدي تعلق ميگيرد. از سال 1982ميلادي وليعهد عربستان شد. البته وي از سال 1995و پس از بيماري و زمينگير شدن ملک فهد عملاً تمامي اختيارات يک پادشاه را در دست گرفت. وي همچنين رياست هيأت وزيران و فرماندهي گارد ملي عربستان سعودي را نيز عهدهدار بود.
بنابر اين آغاز فعاليت هاي رسمي عبداله را مي توان از سال 1975 ميلادي دانست.اما ما در اين مقاله به اتفاقاتي که در طول 39 سال فعاليت رسمي ملک عبداله افتاد بصورت تيتر وار مي پردازيم.

وهابيت در کشورهاي مختلف در دوران عبداله:
البته بر هيچ کس پوشيده نيست که وهابيت در دوران عبداله چه ميزان خود را در کشور هاي منطقه رشد داده است .توجه به اين خبر که در حال حاضر در سوريه بيش از 25 کشور دنيا (حتي کشورهاي غير مسلمان)عليه دولت بشار اسد مي جنگند رشد اين فرقه ضاله را نشان مي دهد . بدليل فراوان بودن مطالب فقط کافي است که متن کوتاه ذيل در لبنان را بخوانيد.

وهابيت در لبنان:
از سال 1977 (يعني 2 سال بعد از آغاز فعاليت سياسي عبدالله) سلفيه به نحو چشمگيري توسط افرادي که محورشان شيخ سالم الشهال بود، فعال شد. در سال 1981 به صورت تشکيلات منظم و سازمان يافته، فعاليت خود را شروع و جمعيت نوا الجيش اسلامي را بنيان گذاري کردند...

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار