اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
 به شهادت رسيدن چند تن از نيروهاي حزب الله لبنان و يكي از نيروهاي سپاه پاسداران و بازگشت پيكرهاي شهيدان گمنام به كشور،همزمان با توهين به رسول اكرم اسلام (ص)، در يكي از مجلات فرانسوي و نزديك شدن دور تازه از مذاكرات هسته اي،‌ موجب ايجاد فضايي نسبتا متشنج و مشوش در كشور و در اذهان مردم گرديد كه پاره اي از مسائل را درهم آميخت. از لابلاي اخبار منتشره، نكات درخور توجهي مي توان يافت كه در بردارنده آموزه هاي مهمي است:
1-  وزارت امور خارجه ايران و برخي از روحانيون بلند مرتبه و سخنرانان شناخته شده كشورمان ، حمله به دفتر روزنامه فرانسوي و كشتن روزنامه نگاران را محكوم كردند.پیش دستی و سرعت عمل در این محکومیت جای تقدیر دارد.
2-  رئيس جمهور فرانسه ساعاتي پس از حمله خونبار به دفتر مجله، ارتباط سازمان يافته مسببين اين حادثه را با آموزه هاي دين اسلام منتفي دانستند و به روشني گفتند كه اسلام با اين گونه رفتارها هيچ نسبتي ندارد.
3-  دسته هايي از مردم ايران، خودجوش و بدون حمايت هاي سازمان هاي وابسته به حكومت، به جانباختگان اين حادثه اداي احترام نمودند.
4-  هيچكدام از رسانه هاي داخلي و سخنرانان و صاحبان منابر و تريبون هاي رسمي، اين عمل تروريستي را مورد حمايت خود قرار ندادند.
5-  صدور نامه مهم رهبري خطاب به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي، که در بردارنده نکات حائز اهمیت در معرفی مکتب نجات بخش اسلام بود؛ از يك سو و استقبال و بازتاب دادن مفاد اين نامه از سوي رسانه هاي مكتوب و مجازي غربي، مي تواند برداشت هاي دسته هايي از مسئولان كشورمان را نسبت به آن رسانه ها اصلاح كند و از سویی دیگر، مفاد آن نامه می تواند ذهنیت منفی برخی افراد و نحله های غربی نسبت به اسلام را بر طرف کند.
6-  دسته اي از سخنرانان و صاحبان تريبون ها و منابر رسمي و حكومتي، با هدف  محكوم كردن توهين مجله فرانسوي به ساحت منزه رسول بزرگوار اسلام، فضا را براي حمله به نام ها و اصطلاحاتي كه ريشه در آموزه هاي ديني و باورهاي انساني دارد؛ مانند آزادي، دمكراسي ، حقوق بشر و... مناسب ديدند و سره و ناسره را درهم آميختند تا مخالفت ذاتي خويش با برخي حقوق ملت را در لباس محكوم كردن توهين به پيامبر اسلام، به جامعه تزريق كنند.
7-    دسته اي از سخنرانان، با استفاده از امكانات رسانه اي دولتي، مخالفت خويش با دولت روحاني در موضوع انزژي هسته اي را در لباس محكوم كردن توهين به رسول مكرم اسلام، به جامعه تزريق كردند.
8-  دسته اي ديگر از سخنرانان با استفاده از تريبون هاي رسمي و خياباني، با بهره گيري از فضاي ضد غربي حاكم بر دسته هايي از مردم جامعه، مواضع تند و افراطي نسبت به برخي كشورها اعلام داشتند. طبعا هزينه گران اين موضع گيري هاي شتاب زده و از روي عصبانيت، به مردم و نظام تحميل خواهد شد.
9-  مسائل يمن و مرگ شاه عربستان  و قدم زدن وزراي خارجه ايران و آمريكا و چند موضوع ديگر، كه ارتباط تنگاتنگ و نزديكي مي توانند با هم داشته باشند؛ دستمايه رسانه ها و دسته هايي از افراد قرار گرفت و سخناني بر تيتر روزنامه هاي نقش بست كه به لحاظ اخلاق سياسي و امر مهم كشورداري در عصر حاضر،  ساده لوحانه، عاري از ظرافت هاي ديپلماتيك و زيان رسان به مردم كشورمان بود.
   با توجه به رکود تورمی در اقتصاد کشور و ضرورت معطوف داشتن همه توجهات به یافتن راه های برون رفت از این مشکل اجتماعی، لازم به نظر می آید تا مردم و مسئولان کشور، کانون فعالیت های خویش را به این امر مهم متمرکز کنند، به گونه ای که اقدامات و حرکت های ایزایی دیگران و به ویژه غربیان، نتواند این تمرکز را بر هم زند.

والسلام 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
comment
4
2
comment زشتی این روزها جایی است که عاشقان کدخدا پیاده روی با شیطان را مظهر اقتدار بدانند ...
منافع ملی ما جایی به خطر می افتد که سرداری از ما به شهادت برسد و گروهی در داخل ژست روشنفکری بگیرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار