اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت:

حاشیه های نشست رسانه ای مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان
نشست هم اندیشی مدیران و سردبیران رسانه های استان با مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان با محوریت تبیین و سیاست گذاری برنامه های دهه فجر در خوزستان برگزار شد. 

امید حلالی مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب در این جلسه هم اندیشی پیشنهاد «راه اندازی مرکز مطالعات تاریخ شفاهی خوزستان» با مشارکت اهالی رسانه با هدف ثبت و ضبط خاطرات و ناگفته های معمرین در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را داد که با استقبال مدیرکل صداوسیمای استان خوزستان قرار گرفت. در این راستا قرار شد با محوریت صدا و سیمای مرکز خوزستان، دبیرخانه این مرکز در محل این سازمان تشکیل شود. مکتوب کردن خاطرات، انجام مصاحبه و مستندسازی و تهیه برنامه ویژه و پخش آن در صداوسیما در دستور این مرکز قرار گرفت. همچنین در این نشست لزوم تهیه سریال تلویزونی «گروه منصورون» که از نیروهای انقلابی خوزستان در مبارزه با رژیم طاغوت تشکیل شده بود بحث و تبادل نظر شد.

حلالی همچنین با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا گفت : یکی از وجوه تمایز در دهه فجر انقلاب اسلامی می تواند تبیین و تشریح این نامه میان نسل چهارم انقلاب توسط اهالی رسانه ها باشد. وی ادامه داد : رسانه ها در کنار انتشار اخبار هر روزه وظیفه جریان سازی را نیز بر عهده دارند. رسالت رسانه تنها پوشش خبری نشست های خبری باشد بلکه می توانند در رویدادهای و تحولات استان مشارکت جسته و جریان سازی کنند. لزوم حضور نخبگان و صاحبنظران در صداوسیما، لزوم تهیه برنامه و بازگویی خاطرات از قیام مردم خوزستان در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، شفاف سازی در تبیین نقش مردم خوزستان در وقایعی همچون بستن شیرهای صادرات نفت که موجب شکست هیمنه اقتصادی نظام طاغوت شد و چهارشنبه سیاه اهواز ...، لزوم ارتباط مستمر با اهالی رسانه های استان از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب و اهالی رسانه ها مطرح شد. مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز در این نشست گفت : برنامه‌هایی همچون ضبط و پخش زنده جشن‌های انقلاب شهرهای استان، مستندهای مختلف از مبارزات مردم خوزستان و غیره را از دیگر برنامه‌های شبکه استانی در دهه فجر امسال عنوان کرد. رحیمی در ادامه بابیان اینکه عشق و ارادت مردم به آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای والامقام سرلوحه برنامه‌های صدا و سیمای مرکز خوزستان است، افزود: ایام‌الله دهه فجر دریچه و فضای خوبی با ظرفیت زمانی مناسب برای اطلاع‌رسانی درباره خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

از گوشه و کنار شهر
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. اولین تصویر رسیده به ذره بین با توضیحات ارسالی یک شهروند در ذیل می آید:

اینجا خیابان شریعتی یا همان 30 متری سابق، نبش وکیلی کنار یک ساندویچی و چند متر جلوتر روی یک پایه برق، برگه ای چسبانده شده بر تیرک برق ذهنم را آشفته می کند: نیازمند کلیه با گروه خونی A منفی و شماره موبایلی که زیر آن نقش بسته و از این برگ ها چندتای دیگر روی در و دیوار نصب شده اند...

یک کلام از ترکان
اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور که با اظهارات عجیب و غریب خود در زمینه آبگوشت بُزباش و قرمه‌سبزی، شهره عام و خاص شده اخیرا درباره خوزستان نیز سخن رانده و گفته است که ما وسط کار بازسازی، خوزستان را رها کردیم و گفتیم تمام! درحالی که این طور نیست و ساخت و سازهای انجام گرفته برای ما افتخارآمیز نبوده و نیست. بنابراین نمی توانیم به بازسازی شهرهایی مانند آبادان و خرمشهر و روستاهایش افتخار کنیم. از نظرات آبگوشتی ترکان که بگذریم ، این نظر وی و تاکید بر رهاسازی خوزستان در دوران سازندگی و پس از آن، واقعیت تلخی ست که نباید به راحتی از کنار آن گذشت و باید علل و عوامل آن را بررسی کرد.

شایعاتی پیرامون معاونت سیاسی
طبق اخبار رسیده به ذره بین، قرار است خبیر معاون سیاسی استاندار در وزارت کشور و یا یکی از استان های همجوار، صاحب پست و مقامی شود و پست معاونت سیاسی را به دیگری بسپارد. هر چند این خبر در حد شنیده هاست اما از هم اکنون گمانه زنی ها برای پست معاونت سیاسی استانداری شروع شده و گزینه هایی نیز بر سر زبان هاست و حتا نام یکی از فرمانداران خوزستان نیز برای جایگزینی وی مطرح شده است.

سال بد برای اعتبارات خوزستان
پس از آنکه سید شریف حسینی نماینده اهواز پرده از بودجه سال 94 و سهم ناچیز استان از آن را برداشت اینبار یکی دیگر از نمایندگان خوزستان بابت انتقاد از بودجه استان را گشود و گفت که پروژه های عمرانی ایتان به دلیل آنکه پیشرفتی زیر 80 درصد دارند اعتباری به آن ها تعلق نمی گیرد و اگر هم تامین اعتبار شوند درصد ناچیزی شامل می شود. نماینده اندیمشگ به ذره بین گفت که بودجه سال 94 بودجه ای نیست که کشور را دچار تغییر و تحول کند و طبیعتا مشکلات اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و راه نیاز به بودجه ایی به مراتب بیش از بودجه کنونی در خوزستان دارند. دارایی این را هم گفت که خوزستان تنها در دو بخش راه و فاضلاب نیاز به بودجه 8 هزار میلیاردی دارد و حال آنکه کل اعتبارات استان شاید به دو مهزار میلیارد هم نرسد که بخش اعظم آن نیز صرف هزینه های جاری و حقوق خواهد شد !

ابعاد تازه ای از تقلب یک عضو شورا
چندی پیش خبری مبنی بر تقلب عضو شورای یکی از شهر خوزستان در امتحانات پایان ترم دانشگاه در ذره بین منتشر شد، که با گذشت چند روز از این خبر، ابعاد تازه ای از این موضوع مشخص شده است. در هنگام برگزاری جلسه امتحات پایان ترم در یکی از دانشگاه این فرد پس از تقلب در امتحان ، توسط مراقبین آزمون موضوع کشف و صورتجلسه می شود. در همان خبر عنوان شد که باید منتظر ماند و دید که مسئولان دانشگاه با این فرد خاطی بر اساس قانون رفتار می نمایند یا اینکه روابط بر ضوابط غلبه خواهد کرد. بنابر اخبار رسیده به ذره بین ، کمیته انضباطی دانشگاه با بررسی این موضوع رای به تخلف این فرد داد و بر اساس قانون نمره این درس وی ۲۵/. منظور خواهد شد. اما نکته ای که به تازگی در این خصوص مطرح شده این است که بر اساس برخی شواهد و مدارک یکی از اساتید دانشگاه مذبور نیز در این رابطه با این عضو شورای شهر همکاری نموده که مسئولان دانشگاه با جدیت پیگیر این موضوع نیز می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار