اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی اظهار کرد: مقوله ی فرهنگ همان مقوله ای است که رهبر معظم انقلاب فرمودند من حاضرم در این مسیر، جان خود را تقدیم کنم و این گفتار به دلیل اهمیتی است که فرهنگ اسلامی دارد و اینکه مسیر هر جامعه ای را فرهنگ ترسیم می کند و جامعه را به حرکت در می آورد.

جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان خوزستان با حضور اعضای این شورا در اهواز برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرعامل جمعیت، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان برپا شد، مسائل و مشکلات عرصه فرهنگی در جمعیت مورد نقد و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای فرهنگی دیدگاه های خود را در مورد راهبردهای فرهنگی و اجرای فعالیت مختلف ابراز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا با تبریک سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) و فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی با رویکرد قرآنی از اولویتهای جمعیت هلال احمر بر اساس آموزه های دین مبین اسلام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: با تشکیل شورای فرهنگی و استفاده از وجود با برکت افراد صاحب اندیشه و عالم همانند حجت الاسلام شفیعی، تحولی شگرف در عرصه فعالیتهای فرهنگی جمعیت ایجاد می شود و این رویکرد را باید با همفکری و کار کارشناسی در حوزه های مختلف جمعیت هلال احمر در استان تهیه و تدوین کرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان در این جلسه گفت: هرجا که از فرهنگ صحبت به میان می آید، مسئولیت خطیری بر دوش انسان های متعهد قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی اظهار کرد: مقوله ی فرهنگ همان مقوله ای است که رهبر معظم انقلاب فرمودند من حاضرم در این مسیر، جان خود را تقدیم کنم و این گفتار به دلیل اهمیتی است که فرهنگ اسلامی دارد و اینکه مسیر هر جامعه ای را فرهنگ ترسیم می کند و جامعه را به حرکت در می آورد.

وی با اشاره به فواید جلسات شورای فرهنگی و لزوم استفاده از برکات آن افزود: شورای فرهنگی شأن والایی دارد و دریغ ما این است که این جلسات صرفاً معطوف به مصوبات اجرایی شود و پیشنهاد می شود که این نشست علاوه بر فعالیت های اجرایی با سیاست گذاری در حوزه فرهنگ هم بپردازد.

همچنین در این نشست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خواستار برنامه ریزی دقیق و منسجم در طراحی و اجرای فعالیت های فرهنگی در راستای حل مشکلات و تسکین آلام بشری شد.

دکتر خدادادی گفت: رسالت جمعیت هلال احمر در یک جمله، تسکین آلام بشری است و ما باید به دور از هر گونه تعلق خاطر و تمایل فکری یا سیاسی در جهت رسیدن به این هدف بزرگ تلاش کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به وجود مشکلات و مسائل متعدد در جامعه افزود: یکی از وظایف عمده جمعیت هلال احمر، مقابله با آسیب های ناشی از این مشکلات است که می تواند تأثیرات اجتماعی با دامنه ی وسیعی ایجاد کرده و باعث دلسردی جوانان به مهمترین سرمایه کشورکردد و زمینه  رکود در راه پیشرفت کشور را فراهم کند.

خدادادی با تأکید بر وجود پتانسیل های مناسب در تشکیلات جمعیت هلال احمر از سنین کودکی تا بزرگسالی و استفاده از سرمایه اجتماعی مطلوب اظهار کرد:  با وجود کانون های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و غنچه های هلال، می توانیم برنامه ریزی مناسبی را برای اجرای برنامه ی فرهنگی و حضور فعال این عزیزان در عرصه های اجتماعی به ویژه با تشکیل اردوهای جهادی در راستای رسلت جمعیت فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه های مختلف می تواند به ایجاد احساس تعهد نسبت به اقشار آسیب پذیر  کمک نماید، تصریح کرد: فضای استان خوزستان یک فضای معنوی است و ما میراث دار شهدایی هستیم که فارغ از هر دغدغه ای به بالاترین درجه ایثار که از خود گذشتگی و شهادت است، رسیدند که مشابه آن کار در جمعیت هلال احمر نیز که با از خود گذشتگی و فداکاری به صورت داوطلبانه می باشد که والاترین درجه ای که به یک امدادگر اعطا می شود، درجه ایثار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار امیدواری کرد تا با حضور آقایان شفیعی، حسن زاده و سعادت نیا، گامی بلند و مؤثر در راستای خدمت به جامعه در حوزه فرهنگی و اجتماعی برداشته شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست  با تبیین وظایف شورای فرهنگی، بر هم افزایی واحدها و حوزه های مختلف در جمعیت هلال احمر استان تأکید گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار