اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

از گوشه و کنار شهر (5) بشنو از نی ...
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. تصویر ارسالی زیر ، مردی را نشان می دهد که نی بر لب گذاشته و از روزگار خود در گوشه ای از شهر حکایت می کند. به قول مولانا: بشنو از نی چون حکایت می کند/ وز جدایی ها شکایت می کند...

واکنش نماینده سابق ماهشهر  به دریافت پول از رحیمی
این روزها به دلیل اظهارات جنجالی رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد و پرداخت پول به 170نماینده ، انگشت اتهام به سمت نمایندگان مجلس هشتم گرفته شده و هر یک از آن ها در مظان اتهام قرار دارند. اخیرا نیز یکی از نمایندگان خوزستانی مجلس هشتمی که نمایندگی مردم ماهشهر در مجلس را برعهده داشته نسبت به اظهارات رحیمی واکنش نشان داده و آن را از اساس تکذیب کرده است. خليل حيات مقدم  نماینده سابق ماهشهر در مجلس صحبت گفته است که سخنان رحيمي در رابطه با دريافت پول توسط نمايندگان بيشتر جنبه سياسي كردن مسئله را دارد. او مي خواهد شريك سياسي  براي خود درست كند. به طور مثال سازمان‌هاي خيريه به نماينده‌ها اعلام مي‌كردند كه افراد نيازمند را به ما معرفي كنند تا به آنها كمك شود. ممكن است دادن پول رحيمي هم  براي كمك به اين مسئله بوده باشد. ممكن است نمايندگان نيازمندان را معرفي كرده باشند و رحيمي هم به اندازه توان خود كمك كرده باشد. اگر اين حالت صورت گرفته باشد نامه نماينده موجود است. وی این را هم گفته است که رحيمي  پولي به نماينده نداده است زيرا  پول بايد به حساب نماينده برود كه اين دروغ است. بنده به اين موضوع يقين دارم اين اسامي‌ كه مي‌گويند بازگو شود دروغي است كه رحيمي  مي‌گويد. 

نامه نگاری جالب مدیرکل
اخیرا مدیرکل فرودگاه های خوزستان در اقدامی جالب توجه با ارسال نامه ای به دبیر انجمن حمایت از حیوانات خواستار ارائه راهکاری برای ممانعت از ورود حیوانات به محوطه فرودگاه اهواز شده و نوشته است که راهکاری ارائه دهید تا بدون از سلاح گرم ، حیوانات و پرندگان را از فرودگاه دور نگه داریم. در این نامه محمد سعید شرفی آمده است: وجود حیواناتی از قبیل سگ های ولگرد، شغال و پرندگان در اطراف باند فرودگاه ها یکی از مخاطرات جدی برای ایمنی پرورازها و مسافرین به شمار می آید. با عنایت به اینکه رویه جاری برای امحاء اینگونه حیوانات و پرندگان استفاده از سلاح گرم می باشند مزید امتنان خواهد بود در صورت امکان نسبت به ارائه راه حل های جایگزین و در عین حال پیشگیری از برخورد پرندگان و حیوانات با پروازها را از طریق خارج نمودن اینگونه جانواران بدون نیاز به آسیب رسانی حیات وحش و گونه های جانوری اقدام نمایید.

ریزگردها صدای بازیکنان فوتبالی هم درآورد !
گرد و غبار خوزستان حتا بازیکنان فوتبالی خوزستان را هم به واکنش واداشته و موجب شده به وضع موجود و وعده های داده شده گلایه کنند. از جمله این بازیکنان ، اسماعیل شریفات بازیکن تیم فولاد خوزستان است که چنین زبان به انتقاد گشوده است: چند سال است که همه می‌ بینند شرایط مردم اهواز به چه صورت است. بیماری ها و مشکلات زیادی برای مردم خوزستان به وجود آمده. مسئولین می‌ توانند با یک هزینه کم و پاشیدن مواد نفتی روی بیابان های عراق این مشکل را حل کنند، آقای احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری اش قول داده بود که این مشکل را حل کند، اما هیچ کاری نکرد. من از آقای روحانی تقاضا می‌ کنم که فکری به حال مردم خوزستان بکند و به این مساله رسیدگی کند.

سخنان  غیرعلمی !
واکنش ها به سخنان استاندار مقتدایی در برنامه سیمای خوزستان و انتقاد از وضعیت آموزشی استان و تعیین ضرب الاجل برای مدیرکل آموزش پرورش به منظور ارتقای رتبه آموزشی استان هنوز ادامه دارد و در جدیدترین مورد نیز ، حیصمی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خوزستان با انتشار یادداشتی به استاندار تاخته و از آنچه او به عنوان سخن غیرعلمی نام نهاده است انتقاد کرده است. حیصمی در بخش از این یادداشت مدعی شده است : ادعای لزوم ارتقای ۱۰ پله ای جایگاه آموزش و پرورش استان شوک عجیبی را در میان کارشناسان این حوزه بوجود آورد و اگر طرح علنی آن از سوی شخص جناب مقتدایی عالی آنهم در یک برنامه پربیننده تلویزیونی صدا و سیمای خوزستان نبود ، یقینا آنرا گفتار غیرعلمی  می پنداشتم! این سخن قطعا غیر علمی  است.این سخن مرا به یاد حکایت یکی از دوستان انداخت که گفت : یک روزبه سلمانی رفتم و موهای سفید من را رنگ کرد ،پس از پایان کار آئینه را روبروی من قرار داد و گفت ۲۰ سال جوان شدی! ایشان می گفت آنجا بود که مفهوم خمره رنگ زنی را فهمیدم!

ماندن چه فایده ای دارد؟!
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تحت تاثیر سخنان مقتدایی در نشست شورای آموزش و پرورش و همچنین مصاحبه وی در سیمای خوزستان بود. در هر یک از این دو برنامه ، مقتدایی گلایه هایی را روانه تقی زاده کرده و از انجماد آموزشی خوزستان انتقاد کرده بود. در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش ، مدیرکل در بخش هایی از سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اظهارات استاندار خوزستان که گفته بود آموزش و پرورش خوزستان به جای امتیاز دادن به جناح های سیاسی ، باید برنامه مدونی برای تربیت نیروهای نخبه داشته باشد گفت که فرمایش استاندار در این خصوص تکراری است. وی این را هم گفت که حضور من در این مسئولیت جهت ارتقاء مجموعه است و اگر حضور من باعث رشد نشود، ماندن چه فایده ای دارد؟! وی این را هم گفت که اگر نتوانم تغییری در آموزش و پرورش ایجاد کنم باید مسئولیت را واگذار کنم. در این نشست قصد ما تبلیغ و ارائه آمارهای نادرست نیست.

استخدام سرکاری !
چند روزی ست که در شبکه های اجتماعی ، آگهی جذب و استخدام شرکت آبفا خوزستان منتشر شده و حتا آدرس محل استخدام و تلفن هایی به منظور هماهنگی بیشتر ! نیز در زیر اطلاعیه آمده است. از آنجا که خیل عظیم کاربران شبکه های اجتماعی جوان و جویای کار هستند این اطلاعیه مورد توجه آنان قرار گرفته اما در پیگیری های صورت گرفته مشخص شد اطلاعیه استخدام سرکاری بوده است ! در همین رابطه نیز اخیرا روابط عمومی آبفا خوزستان اطلاعیه صادر کرده و انتشار هرگونه آگهی استخدام به نام شرکت را تکذیب کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار