شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۱
تعدادی از بازاریان اهواز باحضور در نشست شورای اسلامی این شهر در اعتراض به نابسامانی هسته مرکزی این شهر به دلیل حضور دستفروشان ،خواستار جمع آوری و ساماندهی این افراد شدند.
تعدادی از بازاریان اهواز باحضور در نشست شورای اسلامی این شهر در اعتراض به نابسامانی هسته مرکزی این شهر به دلیل حضور دستفروشان ،خواستار جمع آوری و ساماندهی این افراد شدند.
بعداز ظهر امروز هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با حضور مسئول حفظ  آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از کسبه بازار و اصحاب رسانه برگزار شد.

هفتاد و سومین جلسه شورای شهر اهواز مطابق هرهفته با تاخیر وغیبت چند عضو شورا آغاز گشت اما آنچه این جلسه را از جلسات اخیر شورا متماییز کرده بود حواشی بسیار این جلسه بود تا آنجا که هفتاد و سومین جلسه شورای شهر اهواز ناکام ماند .

*در ادامه حواشی هفتاد و سومین جلسه شورای در اختیار مخاطبین قرار می دهیم.

*عاشور سواری و هدایت ممبینی دو ناطق امروز صحن شورا بودند.

عاشور سواری در نطق پیش دستور خود به بررسی پدیده ریزگردهای هفته گذشته وجمع آوری دستفروشان مرکز شهر اشاره کرد.

* سردار علی پور مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس میهمان امروز صحن علنی شورای شهر اهواز بود.

*سردار علی پور ضمن تشکر از همت شورانشینان جهت مصوب کردن زمینی به مساحت 10 هکتار جهت احداث باغ موزه در شهر اهواز گفت: خورستان از روز اول جنگ تا هشت سال متوالی درگیر جنگ و دفاع بوده است ازین رو ما می توانیم از خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس یادببریم وما در نظر داریم در این باغ موزه چهارعملیات بزرگ دفاع مقدس را طراحی کنیم .

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در سفر استانی آقای احمدی نژاد مقرر گردید مبلغ 200میلیارد جهت ساخت این باغ موزه به مرکز تخصیص یابد که به دلیل نبود زمین این بودجه از دست ما رفت و امروز انتظار داریم که تمامی دستگاهها ما را درآماده سازی یاری برسانند.

*مقرر گردید شورا و شهرداری اهواز در بودجه سال آینده تامین فضای سبز باغ موزه دفاع مقدس را مورد بررسی و برعهده گیرند.

*قبل از ورود به دستور کار هفتاد و دومین جلسه شورا چهار مصوبه رد شده توسط فرمانداری بررسی و بنا بر نظر اعضا با رای بر اصرار دوباره به فرمانداری اهواز ارجاع داده شدند.

*حسین حیدری در خصوص مصوبات رد شده از سوی فرمانداری اهواز گفت: این که هر جلسه وقت شورا جهت بررسی مصوباتی رد شده توسط فرمانداری می گذرد، اصلا صحیح نیست،عده ای در فرمانداری اهواز به دلیل دیدگاه تنگ نظری که دارند و مصوبات شورا را رد می کنند،باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

*علی ناصری گفت: بجای اینکه انگشت اتهام به سوی فرماندار اهواز ببرید بهتر است دو نفر به همراه مصوبات شورا جهت توضیحاتی در خصوص برخی مصوبات نزد وی بروند.

* در حالی که هنوز هفتاد و سومین جلسه شورای شهر اهواز وارد دستور کار خود نشده بود جمعی از بازاریان و کسبه ضمن اعلام اعتراض از حضور دستفروشان خواهان جمع آوری هرچه سریعتر آنها از هسته مرکزی شهر شدند و گفتند :ما اهالی بازار امروز دلمان به درد آمده زیرا بر اثر عدم تعامل مدیران استان در راستای حل مشکلات بیکاری ما وارث دستفروشانی هستیم که از گوشه و کنار شهر آمده و در مرکز شهر بساط  کرده و برای کسبه بازار مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

یکی از اهالی بازار گفت : ماده 55 قانون شهرداری در اهواز دارد نقض می شود اکنون نزدیک ایام عید است اما بازار ما به دلیل وجود این دستفروشان کساد شده است مشکل ما باید تا عید حل شود.

رئیس شورای شهر اهواز به آنها وعده ای در خصوص حل مشکل و تشکیل جلسه ای با حضور شهردار و سازمان میادین داد.

*یکی از بازاریان برخاست و گفت: دو سال است که همه فقط حرف می زنند شما باید پاسخگوی عملکردتان باشید

زنگنه در حمایت از بازاریان حاضر درصحن شورا گفت : امروز در بازار اهواز به شرعیات و مقدسات ما توهین می شود،بنده که جرات نمی کنم خانواده ام را جهت خرید به مرکز شهر اهواز ببرم.

بازاریان و کسبه ضمن گفتن احسنت زنگنه را تشویق کرده و صحن شورا را ترک کردند.

 * در این میان رامی علاسوند با ناراحتی گفت : بیش از دو ساعت از زمان شورا می گذرد و هنوز وارد دستور کار جلسه نشده ایم یا عده ای دیر می آیند یا اینکه موارد خارج از دستور جلسه به صحن شورا می آورید.

علاسوند ادامه داد: صحن شورا شده میتینگ سیاسی بنده با این شرایط حاضر به حضور در این جلسه نیستم.

* علاسوند و شیخ کاظم سواری به نشان اعراض صحن شورا را ترک کردند.

*ابریشم کار نیز به دنبال آنها برخاست و گفت : این چه بدعتی است که موارد خارج از دستور کار جلسه را وارد جلسه می کنید و تمام وقت و انرژی ما را می گیرید ،وی بدون توجه به خواهش های مکرر ریاست شورا جهت حضور تا پایان جلسه، صحن شورا را ترک کرد.

* سید جواد رضوی گفت: چرا یک عده ای در صحن ده بار صحبت می کنند اما بنده بیش دو بار اجازه صحبت کردن ندارم، این کسبه کارد به استخوانشان رسیده که می آیند و سخن می گویند وقتی آقای ریاست شورا به مردم وعده سر خرمن می دهد بنده یا باید حرف بزنم که اجازه ندارم یا سکوت می کنم.

*رضوی نیز با ناراحتی و اعتراض صحن شورا را ترک کرد.

*اصرار های  رییس شورای شهر  نیز نتوانست مانع ترک اعضا از صحن شورا شود.

*سعادت نیا گفت: این شیوه روند درستی نیست این  در تاریخ شورا خواهد ماند بخدا قسم در مقابل خدا مسئولید چرا جلسه ترک می کنید.

* در این میان جلسه شورا با شش نفرغایب ، با 15 نفر اعضاء وارد دستور کار جلسه شد.

* اولین لایحه هفتاد و سومین جلسه شورا تشکیل کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و انتخاب اعضاء: این لایحه با ابراز نظرات موافق و مخالف جهت بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع داده شد.

* پس از خروج باورصاد از صحن شورا ریاست شورا اعلام کرد بهتر است بررسی مابقی لوایح به جلسه ای دیگر موکول شود تا همه اعضا حضور یابد.

*حیدری گفت :شورا شده مهدکودک یا عده ای قهر می کنند و یا اینکه تعمدا جلسه را ترک می کنند تا فلان مصوبه رای نیاورد.

*زمان پور گفت : بهتر است برای کسانی که این جلسه را ترک کردند غیبت بزنید عده ای فراموش کردند نماینده مردم هستند و اینجا صحن شوراست.

*سعادت نیا گفت: ما در جلسات بخاطر احترام به اعضاء سکوت می کنیم و حرف نمی زنیم همه حضار شاهد هستند اما بهتر است فراموش نکنید تمامی رفتار و حرکات ما زیر ذره بین رسانه ها و شبکه های اجتماعی است ،این چه بنایی است حتی اگر مخالف مصوبه ای هستید بمانید و رای مخالف بدهید ولی شان جلسه را رعایت کنید.

*به دلیل حضور 13 نفر و عدم حضور مابقی اعضا، سعادت نیا هفتاد و سومین جلسه شورا را کنسل و مقرر گردید جلسه دیگر را جهت بررسی یک سری از موضوعات به صورت غیر علنی برگزار شود.

 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
comment
comment
خوش خیال خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
comment
2
0
comment باز خوبه دست فروش ها هستن،بازاریا اینقد گرون میفروشن،اگه همینا نباشن،بازاری ها قیمت اجناس رو ده برابر می کنن تا مردم خوب شاد و شنگول بشن
خخخخخ
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
comment
1
0
comment آخی!!....
بمیرم واسه این جلسات کارآمد
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
comment
0
0
comment افرين بر غيرت ان دسته كساني كه شورا را ترك كردن تا به همه اعضا. نشان بدهند بحث شورا فقط فقط كارهاي و گرفتاري هاي شهر اهواز است احنست بر دكتر علاسوند كه باعث باني اين جرقه هر چندان كوچك بود
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
comment
0
0
comment واقعا ما کسبه خسته شدیم از این وضعیت مگر ما کسبه جز مردم نیستیم من فقط یه جمله میگم این مسولین که میگن ما نمیتوانیم خب استعفا بدهند یه شخص توانا و مقتدر بیاد قانون رو اجرا کنه و نه اینکه پاسگاری بکنند ….دست فروشان با چه مجوزی دارن در مرکز شهر مانع کسب ما می شوند و چه نهادی به آنها اجازه پهن کردن بساط خود را در ساعات خاص می دهد مگر کسی که خلاف قانون عمل میکنه میتونه در ساعاتی بیاد بگه تو این ساعت آزاده…و ما کسبه واسه دایر کردن مغازه و گرفتن جواز کسب باید از هفت خان رستم بگذریم اما یه بساطی بدون مجوز و بدون دوره آموزشی فروشندگی و بدون نظارت جنس خود رو که معلوم نیست از کجا و با چه استانداری آورده داره میفروشه و ما کسبه با اجاره سنگین فقط داریم کار میکنیم واسه اجاره بها خب عیبی نداره شهرداری هم از ما عوارض نگیره واقعا تاسف باره…یا حق
comment
بازاری های قهرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
comment
0
0
comment درود و خسته نباشی به کسبه بازار خ امام و نادری که چندروزه محکم ایستادن و از حقشون دفاع میکنن..بساتی باید از نادری برود اگرم نرفت به زور بیرونشون میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار