اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
تحولات در گذر است و خبر هیچگاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و گاه غیر رسمی. خبرهای که گاه مورد توجه قرار می گیرد و گاه همه به راحتی از کنار آن می گذرند. رسانه های خبری هر کدام به فراخور وابستگی جناحی خود خبرهایی را برجسته می کنند و در مواردی هم از کنار آن می گذرند. اگر خبر، به ما هو خبر موضوعیت داشته باشد،وابستگی جناحی نباید در کم رنگ و پر رنگ منتقل کردن خبر مدخلیتی داشته باشد.

رصد خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی گاه غیررسمی و گاه خبرهایی که مورد توجه قرار نمی‌گیرد را برای مخاطبان آماده می‌کند.خبرهایی که گاه به ملاحظه جناح های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌های به حاشیه رانده می‌شوند، اما همین خبرها، خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصد خانه تیتر و خلاصه ای از مهم ترین اخباری که اطلاع از آنان ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد در اختیار مخاطبان  قرار می گیرد و اینک دومین رصد خانه تابناک را ملاحظه کنید:


آستین پیراهن ظریف سوژه رسانه ها+عکسخبر ویژه

لباس آقای ظریف و گلدوزی لبه آستینش در چند روزه گذشته سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شد. آقای ظریف در کنفرانس خبری با «ادوراد نعلبندیان» همتای ارمنی خود در کشور ارمنستان لباسی پوشید که روی آن اسم آقای ظریف به اختصار (J.Z) گلدوزی شده بود. به گزارش نامه نیوز هرچند که ظریف همواره به رعایت اصول و ریزه کاری های دیپلماتیک شهره است. اما این اتیکت ارتباط خاصی با اصول دیپلماتیک ندارد. گفتنی است دیپلمات ها موظف هستند همواره از پیراهن هایی استفاده کنند که آستین هایش بیش از 2 سانتی متر از سر آستین کت هایشان بلندتر باشد و برخی از چهره های سرشناس نیز به جهت نمایش اصالت پیراهن هایشان از پیراهن های تک دوزی شده با اتیکت های شخصی استفاده می کنند.

علم الهدی خطاب به روحانی:مسخره نکنید؛ مذاکره کنید نه رفاقت!

حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: ما در این کشور داعیه وکالت، وزارت و مسابقه قدرت باکسی نداریم، حرف ما این است که اصل انقلاب ما، توسعه مبانی اسلامی بوده و این انقلاب تناورتر و نیرومندتر از روز اول در دنیا اثر کرده و باید همین مسیر را ادامه دهیم. به گزارش «انتخاب»، وی ابراز داشت: کسی نگفت چرا راه رفتید، اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید بیاید به سؤالات مردم پاسخ دهید، با مسخره کردن که مشکلی حل نمی‌شود؛ شما بناست مذاکره کنید با رفاقت؟ حق نداریم شعار رفاقت باکسی دهید که نظام 35 سال است با او در جنگ است و استکبار هم با تمام قدرت برای براندازی این نظام تلاش می‌کند.

منع چند همسری انکار قرآن است

حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه‌قضائیه گفت: در قانون قدیم تعدد زوجات منع نشده بود چون شرع منع نکرده بود اما شرایطی برای آن گذاشته شده بود که در عقدنامه‌ها هم ذکر شده بود که اگر جایی بدون عذر و نیاز حساب شده‌ای یا بدون رضایت همسر اول مرد برای اختیار کردن همسر دیگری اقدام می‌کرد حق طلاق به زن داده می‌شد اما در قانون جدید سعی شده که این روند را کمی سختگیرانه‌تر کنند. ولی هیچ قانونی نمی‌تواند به طور کلی آن چیزی را که شرع گفته است منع کند و نمی‌تواند بگوید که ازدواج دوم یا سوم ممنوع است زیرا اگر آن را انکار کند قرآن را انکار کرده چون ازدواج دوم و سوم در قرآن آمده است. اصل ازدواج مجدد مرد را کسی نباید انکار کند اما در مقام اجرا قرآن شرط عدالت را گذاشته است و برای احراز این عدالت قانون می‌تواند ورود کند.


دفاع صادق زیباکلام از محمدرضا رحیمی

زیباکلام به اظهارات محمدرضا باهنر در مورد اینکه از منشا پول‌های دریافت شده خبر نداشته است، واکنش نشان داده و گفت است: سوال من این است که اگر این اتفاق در مجلس ششم افتاده بود یا در همین مجلس فعلی نمایندگان نزدیک به اصلاح طلبان از کسی که در قوه قضاییه نیز محکوم شده است، پول گرفته بودند؛ اکنون همین طور موضع گیری می‌کردند؟ این تفاوت در موضع گیری نشان می‌دهد که آقایان باهنر، توکلی، نادران و زاکانی همه تلاش خود را می‌کنند تا جریان اصولگرا را از این فساد مالی مبرا کنند. همه این حرف‌ها درحالی مطرح می‌شود که رحیمی یک ریال از پول‎های بیت‎المال را برای خود برنداشته، برج نساخته، از کشور خارج نکرده و… بلکه وی همه آن پول را به یک خط و جریان سیاسی تزریق کرده است

داعش یک سایت ایرانی  را هک کرد

پایگاه خبری تحلیلی «خبرنامه صادق» به آدرس(isunews.ir) که توسط جمعی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) مدیریت می شود و از طریق آن به انتشار اخبار مربوط به اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام می پردازد، صبح امروز توسط اعضای گروهک تروریستی داعش هک شد.بر اساس این گزارش، صبح امروز محتوای سایت از دسترس کاربران خارج شد و تصویری از پرچم گروهک تکفیری داعش نمایش داده شد که مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است.این گروه هکر خود را از کشور الجزایر معرفی کرده اند.گفتنی است که عمده مطالب خبرنامه صادق به بازنشر آثار و دیدگاه های اساتید و دانش آموختگان دانشگاه امام صادق(ع) اختصاص دارد و در میان آنها یادداشت ها و گفتگوهایی نیز در ارتباط با گروهک تکفیری داعش وجود داشت.

هشدار درباره تورهای نوروز به کنسرت خوانندگان لس آنجلسی 

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران با ارسال بخشنامه ای به همه آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تهران، تاکید کرده است که باید در خصوص رعایت بیش از پیش شئونات اسلامی و جلوگیری از هرگونه رفتار مغایر با شان جمهوری اسلامی و مردم مسلمان، تذکرات لازم به همه کارمندان و دست اندرکاران این دفاتر داده شود.  صبحانه آنلاین در این بخشنامه که به امضای خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران صادر شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، همچنین تصریح شده است که با توجه به تقارن نوروز با سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) هرگونه تبلیغ و ارائه خدمات مغایر با قوانین از جمله فروش بلیت کنسرت یا راهنمایی مسافران خارج از کشور به اماکن و محیط های مغایر با فرهنگ اسلامی – ایرانی، ممنوع بوده و در صورت احراز تخلف، مراتب جهت تصمیم به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود.

دانایی فر مصاحبه نکرد 

«حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز چهارشنبه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا پاکستان اطلاعات صریحی از دانایی فر در اختیار وزارت کشور گذاشته است، گفت: دولت اسلام آباد هیچ اطلاعاتی درمورد دانایی فر به ما نداده است ما نیز اطلاعات دقیق نداریم. در چند روز اخیر شبکه های تلویزیونی معاند فارسی زبان و برخی از سایت های مجازی در اطلاعیه ای اعلام کردند: جشمید دانایی فر روز سه شنبه 14 بهمن (3 فوریه) قرار است در برنامه تلویزیونی به صورت زنده اقدام به افشاگری علیه ایران و گروگانگیری مرزبانان و نیز عضویت خود در گروه تکفیری جیش العدل و پناهندگی به آمریکا کند.    

طالب زاده: به دوستان جمهوری اسلامی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود

دبیر همایش افق نو گفت: تعجب می‌کنم در اوج زمانی که ضرورت دارد در صحنه بین‌الملل حضور داشته باشیم به دوستان جمهوری اسلامی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.نادر طالب زاده دبیر همایش افق نو گفت: قصد داشتیم دهه فجر امسال چند نفر از مهمانان اروپایی و آمریکایی را برای شرکت در مراسم دهه فجر به ایران دعوت کنیم. از حدود یک ماه پیش اقدامات لازم برای تهیه ویزای این مهمانان انجام و قول مساعد داده شد که در زمان مقرر ویزای میهمانان انجام شود اما متأسفانه اعطای ویزا به مهمانان هر روز به فردا موکول شد تا این‌که ما اصلی‌ترین مهمان خود یعنی پروفسور مایکل جونز را از دست دادیم.

سردار جزایری: به امریکا و دیگران اجازه دخالت و فضولی در امور دفاعی کشور را نمی‌دهیم

سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در واکنش به اظهارات اخیر مقامات امریکایی پیرامون توان دفاعی و برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به امریکا و دیگران اجازه دخالت و فضولی در امور دفاعی کشور را نمی‌دهیم.معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برنامه‌های موشکی و توان دفاعی ایران با هر رویکردی که داشته باشد، در هیچ محفل خارجی قابل مذاکره نیست.وی تصریح کرد: هرگاه لازم باشد از توان دفاعی خود در برابر زورگویان استفاده خواهیم کرد.سردار جزایری با بیان اینکه امریکا اگر پا را از حد بگذراند باید نگران موشک‌های ایرانی باشد، افزود: توان نظامی ما در خدمت دفاع از امت اسلامی است.

عیدی کارمندان و بازنشستگان ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

سخنگوی دولت از تعیین عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان خبر داد و گفت: عیدی امسال ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در جلسه هیات دولت، گفت: در این جلسه در خصوص اجرای ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای تعیین عیدی و پاداش کارکنان دولت برای بهمن ماه سال جاری تصمیم گرفته شد و بر این اساس پاداش همه کارکنان و بازنشستگان بر مبنای ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می شود.این عدد نسبت به عدد سال گذشته ۱۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

تدوین طرح استیضاح دو وزیر در مجلس 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 60 امضا شامل 17 بند خبر داد و گفت: هیات رئیسه از تحویل گرفتن این طرح خودداری می‌کند.این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به انتصاب‌های وزیر آمورش و پرورش انتقادات فراوان دارند، زیرا وی افراد بازنشسته و محکومان فتنه 88 را مجددا در این وزاتخانه به کار گرفته است. همچنین رئیس کمیته نفت ، گاز و پتروشیمی مجلس از آغاز فرآیند استیضاح وزیر نفت خبر داد.سید شکر خدا موسوی رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه تاکنون حدود 12 امضا جمع آوری شده است.رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: استیضاح وزیر نفت 15 محور دارد که مهمترین محور آن واگذاری دکل‌های حفاری دریایی به شرکت‌های خارجی چینی و هندی است.

رئیس سازمان حسابرسی : زنجانی زاییده تحریم است

رئیس سازمان حسابرسی با اعلام جزئیات جدید از فساد بانکی 70 میلیارد ریالی، موضوع بابک زنجانی را زاییده تحریم دانست و گفت: قوه قضائیه اطلاعاتی برای پرونده "م.ه" از ما نخواسته است.وی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: اتفاقی که در این زمینه افتاد، زاییده تحریم است و اگر تحریم نبود، پولی داده نمی‌شد و نقل و انتقالی انجام نمی گرفت، بنابراین اختلاسی هم به وقوع نمی‌پیوست، بنابراین می توان گفت که تحریم چنین آثاری را نیز در بردارد.رئیس سازمان حسابرسی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان حسابرسی به پرونده "م.ه" هم ورود پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: قوه قضائیه اطلاعاتی در این زمینه از ما درخواست نکرده و هیچ کمک کارشناسی نخواسته است.

دانش‌آموزان یهودی ایرانی روزهای شنبه تعطیل شده‌اند

دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از تعطیلی روزهای شنبه برای دانش‌آموزان یهودی مدارس کشور خبر داد.وی تاکید کرد: از طرف جامعه کلیمی ایران درخواستی داشتیم و خوشبختانه مشکل حل شده است و حدود یکسال است که دانش آموزان روزهای شنبه در مدارس حاضر نمی‌شوند، بنابراین دانش آموزان یهودی در ایران روزهای جمعه به خاطر تعطیلی رسمی و اعلامی در قانون اساسی و روزهای شنبه‌ هم به درخواست ما تعطیل هستند.

عسکری: بد نیست اینها را هم دو هفته‌ای بفرستند کباب بخورند

حجت‌الاسلام علی عسکری، با تأکید بر اینکه "در موضوع ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب، نباید دچار انحراف شد"، تصریح کرد: اگر توجه ما به ژست‌های ظاهری و تملق‌ها باشد، چه در داخل و چه در خارج از کشور، قافیه را می‌بازیم. نباید هورا کشیدن‌ها، دست‌بوسی‌ها و این حالت‌های افراط را "رویش" بدانیم؛ بلکه اینها آفت هستند. معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه "آقای دکتر روحانی از نظر تبارشناسی، افراطیون را می‌شناسد" تصریح کرد: آقای روحانی می‌داند که اینها در تبار انقلاب نبودند و با برخی افرادی که با امام(ره) همفکر نبودند مجالست داشتند. او می‌داند که افرادی که اکنون به یکباره ادعای انقلابی‌گری می‌کنند، در زمان طاغوت چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه برگزار می‌کردند. روحانی می‌داند امام(ره) در وصف اینها فرمودند تیشه‌‌ای که مقدسین بی‌خبر از خدا به ریشه اسلام زدند، هیچ‌کس تاکنون نزده است. روحانی می‌داند که بعضی از اینها حکومت شاه را به انقلاب امام(ره) ترجیح می‌دادند و کار آنها جز تکسب و تعیش چیز دیگری نبوده است. اینها ولایتی‌های دوره شاه محسوب می‌شدند.وی با بیان اینکه "دکتر روحانی که یک مبارز انقلابی و اولین فردی است که در سخنرانی خود، لقب امام (ره) را به رهبر کبیر انقلاب داد"، خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد آقای روحانی پرونده این افراطیون را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند تا اینها هم دو هفته بروند کباب بخورند!

درهای کارخانه «لوله و نورد صفا» به روی کارگران اعتصابی بسته شد

کارخانه لوله و نورد صفا حوالی عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۴ بهمن) در پی ادامه دار شدن اعتراض صنفی بیش از ۱۰۰۰ کارگر این واحد تولیدی تعطیل شد و کارگران اعتصابی که در محل کار تحصن کرده بودند به بیرون از درهای کارخانه هدایت شدند.کارگران لوله و نورد صفا از روز یکشنبه (۱۲ بهمن) در اعتراض به خودداری کارفرما از پرداخت قسط دوم طلب‌شان دست از کار کشیده بودند.

افشای یک‌تخلف‌بانكي ۳۰۰۰میلیاردی دیگر!

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از بررسی تخلف ۳۰۰۰ میلیاردی سازمان اقتصاد اسلامی در دست اندازی به منابع صندوق های قرض الحسنه از شورای پول و اعتبار خبر داد.هادی قوامی در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی تخلف سازمان اقتصاد اسلامی در برداشت چند هزار میلیاردی این سازمان از صندوق های قرض الحسنه در جلسه شورای پول و اعتبار گفت: برداشت ۳ درصدی سازمان اقتصاد اسلامی از صندوق های قرض الحسنه به نام سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، خلاف است و این پول باید بازگردانده شود. نماینده اسفراین در مجلس نهم ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی بر اساس تکلیف بانک مرکزی این کار را نمی کند، یعنی بانک مرکزی از صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای چیزی تحت عنوان سپرده قانونی دریافت نمی کند.

سردار نقدی: میلیون ها متر بنر مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود

سردار سرتیپ بسیجی«محمدرضا نقدی» در جمع فرماندهان پایگاه های مقاومت کارگری و کانون های بسیج مهندسین صنعت  با تأکید بر اینکه باید تولیدات داخلی جایگزین واردات بی رویه شود، تصریح کرد: باید در عرصه تولیدات، نیاز سنجی و اولویت بندی صحیح انجام شود و سرمایه ها به سمت اولویت ها هدایت شود. وی در این زمینه فعالیت شرکت های تولید مواد غذایی در تولید ماکارونی را مثال زد و افزود: به دلیل تنوع و وفور تولیدات یک محصول مثل ماکارونی، واحدهای تولیدی به دلیل اشباع بودن بازار با تمام ظرفیت تولید نمی کنند ولی با اینکه سالیانه میلیون ها متر مربع بنر در کشور مورد نیاز است در حالی که مواد اولیه آن در کشور موجود است، این محصول به طور کامل از خارج وارد می شود. می توان با هدایت سرمایه ها به جای راه اندازی کارخانه های تکراری که عرصه را در بازار 
بر هم تنگ می کنند، نیازهای کشور را در محصولات مختلف برآورده کرد

علم الهدی: رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره دادند نه رفاقت

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از دانشجویان و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه تهران گفت: گفتند برویم مذاکره کنیم، رهبری نیز اجازه دادند اما اجازه مذاکره دادند نه اجازه رفاقت؛ این‌که شما بیایید مردم را مسخره کنید و دست بیندازید که شما به کت‌وشلوار وزیر خارجه ایراد گرفتید؛ حرف این نیست، حرف این است که در روزی که سه میلیون نسخه نشریه به پیامبر ما فحش می‌دهد و آمریکا حمایت می‌کند، وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم می‌زدند. امام‌جمعه مشهد ادامه داد: کسی نگفت چرا راه رفتید، اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید بیاید به سؤالات مردم پاسخ دهید، با مسخره کردن که مشکلی حل نمی‌شود؛ شما بناست مذاکره کنید با رفاقت؟ حق نداریم شعار رفاقت باکسی دهید که نظام 35 سال است با او در جنگ است و استکبار هم با تمام قدرت برای براندازی این نظام تلاش می‌کند. 

احمدی‌نژاد تنها رییس جمهوری است که از رهبری اخطار کتبی گرفت

احمد کریمی اصفهانی٬ دبیرکل جمعیت اصناف و بازار گفت: ما اصلا احمدی‌نژاد را عضوی از مجموعه اصولگرایی نمی‌دانیم و او نیز نباید فکر کند که مثل گذشته می‌تواند از نردبان اصولگرایی استفاده کرده و بعد بگوید که اصولگرا نیست. وی ادامه داد: احمدی‌نژاد با یک خیال خام که‌‌ همان اتمام پروژه خود است قصد بازگشت به قدرت را دارد اما همه جامعه او را شناخته‌اند و این طور نخواهد شد. کریمی با تاکید بر اینکه شعارهای مردم فریبانه دیگر کارساز نمی‌شود، گفت: احمدی‌نژاد تنها رییس جمهوری است که از رهبری اخطار کتبی گرفت و هیچ جایگاهی میان اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان ندارد. وی افزود: همه می‌دانند که نزدیکی به احمدی‌نژاد نتیجه ایی جز بدنامی نخواهد داشت. 

رحیمی قصد ندارد اسامی نمایندگان مجلس را بگوید

وکیل محمدرضا رحیمی گفت، موکلم قصد ندارد اسامی آن دسته از نمایندگانی را که از او پول گرفتند اعلام کند.«محمدرضا نادری» روز چهارشنبه در پاسخ به ایرنا مبنی بر اینکه آیا محمدرضا رحیمی قصد دارد اسامی نمایندگانی که از او پول گرفتند را اعلام کند؟، افزود: اعلام نام این افراد ضرورتی ندارد.وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه ای برای اجرای حکم آقای رحیمی صادر شده یا نه؟، گفت: این موضوع اکنون در حال تشریفات اداری است و هنوز ابلاغیه ای برای ما نیامده است.

سیدمهدی طباطبایی: آیت الله جنتی حرف‌هایی می‌زنند که همیشه برای نظام هزینه‌بر است

آیت الله سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق و نماینده سابق تهران به نامه نیوز گفت: مسن ترین و قوی ترین فردی که سابقه نماز جمعه دارد در حال حاضر آقای جنتی است. متاسفانه ایشان بعضا حرف هایی زده و می زنند ک همیشه برای نظام هزینه بر است. چه آن زمانی که ایشان انقدر تمجید از رییس جمهور سابق کردند و گفتند سخنان این رییس جمهور باید در کتاب درسی بیاید چه امروز که این مباحث را مطرح کرده اند. ایشان وقتی مطلبی نپخته را از تریبون نماز جمعه بگویند طبیعی است که اعتراض مردم را در پی داشته باشدآیت الله جنتی در خطبه هایشان گفتند که مردم باید سختی‌ها را تحمل کنند، رسیدن به قله ها با تحمل سختی‌ها ممکن بوده است، جالب تر اینکه ایشان از مردم خواسته اند اگر لازم است مردم روزی یک وعده غذا بخورند، این مطالب با واکنش مثبتی از سوی جامعه روبرو نشده است.آیت الله جنتی از روزی که از ایشان را می شناسم تا امروز فردی مومن و صالح هستند که دائما روزه های مستحبی می گیرند پس در اخلاص شان شکی ندارم ولی در شان ایشان نیست که بگویند مردم روزی یک وعده غذا بخورند. گفته شد برای رسیدن به قله‌ها باید تحمل سختی کرد، این درست است حتی در اخلاق می‌گوییم که سختی را تحمل کنیم تا به آسایش برسیم ولی سختی‌ها را تحمل کردند به معنای یک وعده غذا خوردن نیست یعنی به کار و کوشش تن درهیم و نیروها به کار گیریم. نه اینکه نان نخوریم. نخوریم که ضعف پیدا می کنیم و به قله نمی رسیم.
 

وزارت کشور: زیر پوست شهر خبرهایی هست

مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور ایران در امور اجتماعی گفته است که نتیجه تحقیقات تأثیرات اجتماعی مرگ مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ در قالب بسته‌ای به دستگاه‌های مرتبط ارائه شده است. به گفته وی «تغییر و تحول در فضای فکری، روحی و روانی نسل جوان» یکی از نتایج این تحقیقات است. میرباقری افزوده در شورای اجتماعی وزارت کشور مطرح شده که «زیر پوست جامعه، مجموعه تحولاتی رخ می‌دهد که سیاست‌گذاران کشور باید برنامه‌های خود را متناسب با این‌گونه تحولات برنامه‌ریزی کنند.»


هشدار به کارمندان متوهم!

دادستان عمومی و انقلاب گرمی مغان در استان اردبیل از تشدید برخورد با کارمندان معتاد و احتمال اخراج از دستگاه های اجرایی خبر داده و گفته:«ظرف یک ماه آینده،به همراه پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران شبکه بهداشت و درمان نسبت به تست اعتیاد کارمندان مشکوک اقدام خواهد شد.». رحیم نیا در جلسه شورای اداری گرمی با اشاره به این که مصرف کننده شیشه هرگز از اوهام خارج نمی شود، وجود کارمند معتاد در دستگاه اداری را اخلال در خدمات دولتی دانست.

اول تیرماه امسال نیز«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیرکشور گفته بود:«در شرایطی که اعتیاد فردی در دستگاه دولتی محرز شود، اخراج خواهد شد. اگر یقین داشته باشیم آن فرد پاک شده، دوباره آن را می‌پذیریم.»


تفسیری خاص از نظر آیت‌الله یزدی در باره ولایت فقیه شورایی

در پی مطرح شدن نظریه «شورای رهبری» به عنوان جایگزینی برای ولایت فقیه، آیت‌الله محمد یزدی این نظریه را یک شبهه خوانده و افزوده: «تصمیمات شورایی برای اقدامات اجرایی مناسب است، نه حاکمیت اصلی.» او تاکید کرد که همه مراجع در امور حکومت باید به ولی فقیه اقتدا کنند.

پیش از این جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، چند چهره مشور را متهم کرده است که به دنبال احیای شورای رهبری و تضعیف ولایت فقیه هستند. کریمی قدوسی ۲۸ دی ماه کسانی را که هدف احیای «شورای رهبری» را دنبال می‌کنند، «جریان فتنه و نفاق» ‌خواند.


مجوز دولت برای واردات ۵۰۰ تویوتا هایلوکس

طبق یک مصوبه دولت در شهریورماه امسال، خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امكان مرجوع نمودن به خارج از كشور را دارند. در بند دوم این ابلاغیه نیز تاکید شده است که ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری با استناد به مصوبات سالهای گذشته دولت، صرفا برای خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی و پایین تر مجاز است. اما اکنون «صبحانه»، مدعی است بر اساس تصمیمات روزهای اخیر هیئت دولت، مقرر شده است ورود و ترخیص۵۰۰ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ با شاسی تویوتا هایلوکس با حجم موتور cc۲۷۰۰ و دو دیفرانسیل و ۲۰۰ دستگاه شاسی آمبولانس بنز اسپرینتر دو دیفرانسیل با سال ساخت ۲۰۱۴ بدون رعایت محدودیت حجم موتور، مجاز باشد.


آخوندی چیزی را مزخرف خواند که رئیس‌جمهور قول تکمیل آن را داده است

عباس آخوندی. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره طرح مسکن مهر گفت: «مسکن مهر طرح مزخرفی است».

این در حالی است که رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت در خصوص طرح مسکن مهر گفته‌اند: «اگر احتمالا با اصل طرح مسکن مهر و یا نحوه تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.»

ابوالفضل صومعلو معاون آخوندی هم پیش از این گفته بود که وزیر راه و شهرسازی معتقد است به دلیل اینکه رئیس جمهور در خدمت مقام معظم رهبری تعهد کردند تا تعهدات دولت قبل را انجام دهند؛ بنابراین تمامی طرح‌های قبلی از جمله مسکن مهر به پایان می رسد.


روسیه هم یاد خسارت جنگ جهانی دوم افتاد!

دومای روسیه که شاهد آسیب جدی تحریم‌های کشورهای اروپایی به اقتصاد این کشور است، طرحی تبلیغاتی برای دریافت خسارت چهار تریلیون دلاری از آلمان به خاطر جنگ جهانی دوم را در دستور کار قرار داده است.

برخی از نمایندگان دوما امار 27 میلیونی تلفات روس‌ها در جنگ جهانی دوم که 16 میلیون آنها غیرنظامیان بی‌گناه را مورد اشاره قرار داده و با توجه به دریافت خسارت 60 میلیارد دلاری رژیم اسرائیل از آلمان خواستار دریافت خسارات وارده به روسیه شده‌اند. ولادیمیر کومدوف رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه اظهار داشته که اگر جنگ جهانی دوم نبود، روسیه اکنون 300 تا 400 میلیون نفر جمعیت داشت.

بهانه جالب برای گرفتن پول توسط کاندیداها ؛دومیلیون مبلغ ناچیزی است

عزت الله یوسفیان ملا، ریس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی معاون اول رییس جمهور سابق مبنی بر پرداخت پول به 170 نماینده مجلس در ایام انتخابات، به نامه نیوز گفت: در حالت کلی نمایندگان در ایام انتخابات به کمک مادی نیاز دارند و حتما باید کمک بگیرند، اگر نمایندگان مجلس با کمک دیگران وارد انتخابات نشده اند از کجا 500 میلیون را آورده‌اند، و نماینده‌ای که بدون کمک دیگران توانسته هزینه زیاد انتخابات و تبلیغات را تامین کند باید پاسخ دهد که از کجا آن را تامین کرده است. یوسفیان ملا خاطر نشان کرد: می‌گویند نمایندگان برای انتخابات از رحیمی پول گرفته اند در صورتی که این مقدار عنوان شده را اگر را تقسیم بر 170 نماینده ذکر شده کنیم، به هر نفر دومیلیون تومان هم نمی رسد که مبلغ ناچیزی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار