شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

از گوشه و کنار شهر (6) ارّه به دست ها !
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. تصویر ارسالی زیر ، شاهکار اداره برق در اهواز است که به منظور ساماندهی خطوط برق ، اینگونه با ارّه به جان درختان افتاده اند. متاسفانه بعد از هر قلع و قمع، مسئولین مصاحبه ای می کنند و یکدیگر را متهم می نمایند اما چند روز پس از مصاحبه ، باز هم ارّه به دست ها ، به جان درختان می افتند.

دهدشتی رییس مجمع شد
طبق اخبار رسیده به ذره بین، دارایی که ریاست مجمع نمایندگان خوزستان را برعهده داشت جای خود را به دهدشتی نماینده مردم آبادان داده و برای شش ماه آینده دهدشتی ریاست مجمع را برعهده خواهد داشت. در این تغییر و تحولات آنچه ضروری ست این است که خروجی یک دوره ریاست مشخص شود و پس از هر دوره باید خروجی مجمع ، مشخص و به اطلاع شهروندان برسد و صرفا به یک نشستن و برخاستن منتهی نشود.

زاینده رود حق مسلم است اما خوزستان حق مسلم نیست؟!

سفر رییس جمهور به اصفهان هر چند برای مردم این استان خوشایند بود اما برخی صحبت ها و مصوبات این سفر ، دل خوزستانی ها را به درد آورد و آنان را نسبت به تدبیر دولتیان در رفع مشکلات خوزستان بدبین کرد. از جمله سخنان رییس جمهور در این سفر ، تاکید بر احیای زاینده رود به هر قیمتی بود که از قضا تیر اول اکثر نشریات اصفهان را به خود اختصاص داد. از جمله روزنامه اصفهان امروز با انتخاب تیتر " زاینده رود جاری حق مسلم ما است" نوشت: دکتر روحانی به وزارت نیرو دستور داد که اگر هم آب زاینده‌رود به اندازه کافی نباشد، کاری کنند که زاینده‌رود خشک نباشد. همچنین یکی دیگر از نشریات این استان به نقل از رییس جمهور نوشت : حفاری تونل سوم کوهرنگ بعد از گذشت 20 سال به پایان رسید و تونل ۲۳ کیلومتری آن تکمیل شد. البته تنها مدافع سرسخت " احیای زاینده رود به هر قیمیتی" دکتر روحانی نبود بلکه معاونان و وزرایش نیز هر یک به فراخور حال درباره احیای آن و جاری شدن دائمی آب در تمام فصول سخن راندند. به عنوان نمونه ، نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور در یک نشست خبری چنین گفت : رییس جمهور دل پردردی درباره زاینده رود دارد و افتخار دولت تدبیر و امید این خواهد بود که زاینده رود را احیا کند. البته وزیر نیرو نیز در این رابطه سنگ تمام گذاشت و وعده انتقال آب برای احیای زاینده رود را بار دیگر مطرح کرد.
همزمانی این سفر با گرد و غبار خوزستان موجب شد که شهروندان خوزستانی نسبت به سخنان و مصوبات سفر روحانی به اصفهان حساس شوند و گلایه های خود را روانه رییس دولت نمایند که چرا برای احیای تالاب های خوزستان که منشا داخلی ریزگردها هستند دولت این گونه هیاهو نکرد و سخنی از "حق مسلم" بر زبان جاری ننمود. و همچنین چرا در شرایطی که طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی نیازمند آب است و بخش عمده آن معطل آبرسانی است، دولت اینگونه بر احیای زاینده رود به هر قیمتی تاکید دارد و از انتقال آب سخن می گوید؟!

مقتدایی وزیر را بدون ماسک رها کرد ! 

طبق شنیده های ذره بین، در سفر وزیر ارتباطات به خوزستان که همزمان شده بود با گرد و غبارهای سه روزه، دکتر مقتدایی استاندار خوزستان برای اینکه طعم تلخ گرد و غبارها را به وزیر بچشاند و بفهماند که مردم در چه شرایطی زندگی می کنند او را چند دقیقه ای بدون ماسک در هوای غبارآلود اهواز رها کرد. البته گفته می شود که جناب وزیر با دیدن شرایط بد هوایی، حاضر به پیاده شدن از ماشین کولردار در هوای غبارآلود اهواز نشد اما استاندار با ترفندی او را از ماشین به هوای غبارآلود کشانده است!

در حاشیه بازدید اصحاب رسانه  از شیرخوارگاه فتح المبین اهواز
رهگذر کوچه عشق و دلتنگی
نمی دانم از لبخند کودک چند ماهه که با دیدن "چند رهگذر " لبخندی نثارشان می کند ، باید شاد شد و یا در اندوهی از جنس غربت فرو رفت و بر روزگارشان شان گریست ؛ روزگاری عاری از لالایی های مادر و بوسه های پدر... تنها دستان نوازشگر، دستان پر مهر مددکارانی ست که شب و روز بر بالین شان می مانند و محبت و عشق در رفتار و نگاهشان موج می زد. و تنها آغوش گرم ، آغوش "رهگذرانی" ست که کودکان ، لحظاتی آرام ِ جان شان می شوند و صیقل و تسلا می دهند دل پر دردشان را. سپاس از محمد مالی که در بازدید از شیرخوارگاه پیشقدم شد و با هماهنگی های پیگیرانه اصحاب رسانه را "رهگذر" کوچه عشق و دلتنگی کرد تا در هیاهوی زمینی ، تلنگری بخورند و طنین صداها و لبخندهای معصومانه، در ذهن مان نقش ببندد. تا گذری دوباره به رهی دیگر و خلوتی دوباره با خود در جمع دوستان. به قول خواجه شیراز : حضور خلوت انس است و دوستان جمعند....

استعفای جنجالی رییس شورا

رییس شورای شهر کوت عبدالله با ارسال بیانیه ای به رسانه ها که رونوشتی از آن هم در اختیار ذره بین قرار گرفته، استعفا داد و شورا و شهر را با چالشی جدید مواجه کرد. در این بیانیه آمده است : با توجه به فعل و انفعالات غیراصولی اخیر شورا و صف بندی های موجود که باعث انحراف شورا از رسالت اصلی وظیفه ذاتی خویش که همان خدمت به مردم و توجه به عمران شهری است و بدلیل بوجود آمدن حاشیه های فراوان در شورای نوپای شهر کوت عبدا... این حقیر استعفای خود را از ریاست شورا اعلام می نمایم تا شاید فرجی حاصل شود لذا از کلیه اعضای محترم درخواست طرح آن در اولین جلسه شورا و موافقت اعضای محترم با استعفای اینجانب را دارم.

استعفایی که به خیر گذشت ...
سلمان ساعدی زاده عضو شورای شهر ملاثانی که در استعفای اعتراض آمیز به تغییر رأی و رفتارهای دوگانه برخی اعضاء شورای شهر، هفته قبل گفته بود که از شورای شهر استعفا می دهم؛ در طی این هفته در پاسخ به درخواست ها و رایزنی ها برای بازگشتش به گفتن اینکه حرفهای زیادی دارد که اکنون زمان گفتن آن نیست بسنده کرده بود. چهارشنبه این هفته با وساطت سیدی فرماندار شهرستان باوی و موسوی دادستان شهرستان، استعفای دو عضو شورای شهر ملاثانی محمد حمیدی و سلمان ساعدی زاده پذیرفته نشد. در جلسه ای که اعضای شورای شهر ملاثانی با فرماندار باوی داشتند مقرر شد شهردار ملاثانی طی هفته آینده مشخص و به مردم معرفی شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
comment
0
0
comment کارون هم حق مسلم خوزستان است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که برای احیای فلان رود کشور کوچکترین اسیبی به رودخانه بزرگ کارون وارد شود.
کارون؛هویت،تاریخ و شاهرگ حیات خوزستان است و شایسته نیست که بیش از این مورد تعرض و کم لطفی قرار بگیرد.
جناب اقای روحانی؛شما به مردم خوزستان هم قول کارون را دادید و خوزستانیها هرگز قولهای شما را از یاد نخواهند برد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار