اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
راهپیمایی 22بهمن در اهواز در حالی برگزار شد که این همایش ملی تحت تاثیر پدیده گرد و غبارکه دو هفته ای است خوزستان را دربرگرفته، قرار گرفته بود.

* طبق برنامه اعلام شده قبلی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نقطه آغازین راهپیمایی 22بهمن در اهواز میدان بسیج(ساعت)، و چهار راه آبادان محل پایانی راهپیمایی تعیین شده بود ولی به دلیل پدیده گرد و غبار با تصمیم این شورا، ابتدای خیابان سلمان فارسی اهواز شروع مراسم، و مصلای مهدیه امام خمینی(ره) مکان پایانی راهپیمایی تغییر یافت.

* بسیاری از برنامه ها که در طول راهپیمایی تدارک شده بود تحت تاثیر پدیده گرد وغبار قرار گرفت و برخی برنامه ها همچون پرواز بالگرد برای تصویری برداری از این راهپیمایی امکان پذیر نشد.

* برنامه های متنوعی در ساحل و جزیره های کارون هنگام عبور راهپیمایان از روی پل سلمان فارسی تدارک دیده شده بود که همگی به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد.

* چهره مردان بزرگی که سر و روی آنان را غبار گرفته بود و چادر بانوان که خاک آلود شده بود سوژه بسیاری از تصویربرداران و عکاسان شده بود.

* یکی از خبرنگاران صداو سیمای مرکز اهواز هنگام تهیه گزارش، به دلیل ناراحتی تنفسی ناشی از گردو غبار به اتوبوس اورژانس منتقل شد.

* برخی از خبرنگاران پا به سن گذاشته خوزستانی با مرور خاطرات خود گفتند در36سال اخیر در راهپیمایی 22بهمن شاهد چنین پدیده ای (گرد و غبار) نبوده اند.

* حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه های گروهی برای پوشش اخبار راهپیمایی 22بهمن اهواز چشمگیر بود.

* کودکان و خردسالان شیرخواری که بغل پدر و مادر خود بودند از صحنه های به یادمانی راهپیمایی 22بهمن اهواز بود.

* در طول مسیر راهپیمایی محصولات فرهنگی از جمله سی دی مربوط به شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی ، کلاه های رنگین ، پرچم جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف توسط سازمان ها توزیع می شد.

* ایستگاه های صلواتی آب معدنی ، شیر ، آب میوه و آش بین راهپیمایان توزیع کردند.

* سخنرانی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مصلای نماز جمعه اهواز جزو برنامه های از پیش اعلام شده نبود؛ وی سلام دکتر روحانی و اعضای هیات دولت را به مردم خوزستان ابلاغ کرد.

* انواع ماسک در سطح گسترده بین راهپیمایان توزیع شد ، فراوانی توزیع آن به قدری بود که بیش از 90درصد راهپیمایان از ماسک استفاده کردند.

* گروه های مارش نیروهای نظامی و انتظامی گرمی خاصی به آیین راهپیمایی بخشیده بود ولی آهنگ های انقلابی حامد زمانی نیز در راهپیمایی به گوش می رسید.

* مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس شعارهای محوری راهپیمایی در اهواز بود ولی به دلیل اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص)، شعار مرگ بر فرانسه نیز در راهپیمایی طنین انداز شد.

* شعارهایی نیز در محکومیت اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) سر داده شد

* مجری (شعار دهنده) راهپیمایی به طور مکرر از حضور انقلابی و حماسی مردم در هوای خاک آلود اهواز تقدیر می کرد.

* قرار بود سخنرانی سعید جلیلی در چهارراه آبادان برگزار شود ولی به دلیل گرد و غبار، سخنرانی در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار