شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دو هزار خانه بهداشت روستایی که همزمان در سراسر کشور طراحی شده، 94 خانه بهداشت برای خوزستان در نظر گرفته شده است.
دکتر 'اسماعیل ایدنی' یکشنبه در آیین افتتاح خانه های بهداشت که به صورت نمادین در خانه بهداشت روستای عرب راشد برگزار شد اظهار کرد: 13 خانه بهداشت همزمان با بهره برداری از یک هزار خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: بهره برداری از خانه های بهداشت روستایی در استان تا پایان بهمن ماه به 30 خانه بهداشت می رسد و تا پایان امسال 94 خانه بهداشت به بهره برداری می رسند.

ایدنی با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین وظایف همه دولتها تامین، حفظ و ارتقای سلامت و افزایش طول عمر با کیفیت است ادامه داد: یکی از دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی، گسترش شبکه های بهداشتی در سراسر کشور است که حاصل آن افزایش امید به زندگی در جامعه ما است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: نظام سلامت ما در زمینه تولید نیروی انسانی به خوداتکایی و خودکفایی رسیده است و بیش از 40 درصد پژوهش ها در کشور در زمینه علوم پزشکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سیمای بیماری ها از واگیر به غیر واگیر مانند بیماری های قلبی، سرطانی و روانپزشکی تغییر کرده است گفت: لازمه اینکه بتوانیم در جهت تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم تلاش کنیم این است که نظام بهداشتی و سلامت ما متناسب با تغییرات جامعه برنامه ریزی کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز با اشاره به اینکه در زمینه بیماری های واگیر اقدامات خوبی در کشور انجام شده است اظهار کرد: مرگ و میر کودکان زیر یک سال 11.7 در هزار تولد زنده است که یک افتخار محسوب می شود.

دکتر 'سید سعید سیدیان' با اشاره به اینکه سیمای بیماری ها تغییر کرده است افزود: در حال حاضر باید به بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، چربی و قند خون توجه بیشتری کنیم که خانه های بهداشت نیز می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: با عنایت دولت تدبیر و امید، حمایت وزارتخانه و تخصیص اعتبارات مناسب کلیه مراکز بهداشتی، درمانی و خانه های بهداشت استان در حال تعمیر، تجهیز و تکمیل هستند و امکانات قابل قبولی در آنها ایجاد خواهد شد.

13 خانه بهداشت که امروز همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید شامل خانه بهداشت یرسیه در امیدیه، کلدوزخ در ایذه، رباط علیا، آب گندو، بنه لم و پیر موسی در باغملک، زویرچری در باوی، مالک اشتر رامهرمز، عرب راشد شرق اهواز، ام الطمیر غرب اهواز، اسلام آباد کارون، کلی ملک دهدز و جفیر هویزه می باشد.

خانه بهداشت عرب راشد به مساحت 122 و زیربنای 70 متر مربع و با اعتبار 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

عرب راشد، دهی است از دهستان غیزانیه بخش مرکزی شهرستان اهواز کنار راه لوله نفت اهواز به هفتگل است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
هفتکلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment دادش لوله انتقال نفت هفتکل به اهواز و آبادان برای پالایشگاه نه اهواز به هفتکل
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment هفتکل درست است نه هفتگل
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار