شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷

روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت : سازمان مسکن و شهرسازي و اداره کل راه و ترابري که پيش از ادغام، دو دستگاه اجرايي حياتي و تعيين کننده استان بودند در جريان سفرهاي دولت به خوزستان مصوبات مهمي داشتند که در صورت اجرايي شدن تمام آنها، استان از بابت راه و مسکن وضعيت خوبي پيدا مي کرد، هر چند درصد بالايي از اين مصوبات اجرا يا در دست اجراست، معذالک لازم ديديم باز هم من باب يادآوري و پيگيري جزئيات آنها را به لحاظ درصد بندي متذکر شويم تا توجه استاندار و اداره کل راه و شهرسازي که مولود پيوند دو اداره کل سابق مي باشد به اين موارد جلب و در اجراي آنها تسريع کنند. بررسي مصوبات 3 سفر اين دو دستگاه مهم خوزستان نشان مي دهد که دولت با تعيين تعهدات اين مصوبات، بار سنگيني روي دوش اين دستگاهها گذاشته که لازم است مهندس دهقاني با توجه به روابط خوبي که با وزارتخانه مربوطه دارد، آنها را به ثمر رساند. در بخش راه و ترابري سفر اول 16 مصوبه داشته که در خصوص 10 مصوبه اقدام شده و پنج مصوبه در دست اقدام است. (هر جا که جمع مصوبات اجرا شده يا در دست اجرا نمي خواند به معني آنست که تتمه آن اصلاً دست زده نشده است).

در مجموع پيشرفت مصوبات اين سفر 63 درصد اقدام شده، 31 درصد در دست اقدام و 6 درصد اقدام نشده است. سفر دوم 27 مصوبه داشته است که از اين تعداد 4 مصوبه اقدام شده، 11 مصوبه هم در دست اقدام است که 10مصوبه در حال پيگيري و 2 مصوبه اصلاً اقدام نشده است. در مجموع 15 درصد اقدام شده، 41 درصد در دست اقدام و 37 درصد در دست پيگيري و 7 درصد اصلاً اقدام نشده است. سفر سوم 14 مصوبه داشته که از اين تعداد يک مصوبه اقدام شده، 9 مصوبه در دست اقدام است، 2 مصوبه در دست پيگيري و 2 مصوبه اقدام نشده که در کل 7 درصد از مصوبات اجرا شده، 64 درصد در دست اقدام، 14 درصد در حال پي گيري و 4 درصد اقدام نشده است.

کل اعتبارات برآورد شده که براي سه سفر بايد براي خوزستان اختصاص داده شود 29 هزار ميليارد ريال بوده که تنها 4 هزار و 313 ميليارد ريال آن مصوب شده و فقط 3081 ميليارد ريال اختصاص داده شده است و في الواقع يک دهم اعتبارات را دولت به استان داده که جذب شده است. در مجموع در سه سفر دولت به خوزستان 14 مصوبه راه و ترابري اقدام نشده، 14 مصوبه در دست پيگيري است که به اين ترتيب 28 پروژه مهم خوزستان تا کنون اجرا نشده اند و تا وقت است بايد بدون احتساب پروژه هاي کند، اجرايي شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار