اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
فرماندار رامهرمز در گفتگوی اختصاصی با شوشان:
دکتر سمالی معتقد است : اگر ساختارهای اجتماعی یک جامعه ی شهری در مسیر توسعه متوازن باشد، آنوقت جامعه و اقشار مختلف آن می تواند یکی از کانون های تولید فکر و اندیشه باشد و در غیر اینصورت اندیشه ورزی و تعامل دو سویه جامعه و مدیریت کاری سخت خواهد بود.
دکتر مصطفی سمالی فرماندار شهرستان رامهرمز به همراه تنی چند از همکارانش روز چهارشنبه 29 بهمن ماه 93 طی بازدیدی از دفتر روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان، مهمان اعضای هیات تحریریه این دو رسانه بودند .

در این نشست صمیمانه سردبیر روزنامه فرهنگ جنوب و فرماندار شهرستان رامهرمز مباحثی پیرامون مسائل و دغدغه های اجتماعی و دلایل توسعه نیافتگی خوزستان از بُعد آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند و سپس زمینه نخستین مصاحبه مطبوعاتی فرماندار شهرستان رامهرمز از دوران تصدی وی در این پست ایجاد شد که او در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شوشان به تشریح فعالیتهایش از دوره تصدی گری در نهاد فرمانداری رامهرمز پرداخت.

 به نظر می رسد فرماندار شهرستان رامهرمز در مسیر توسعه عمرانی این شهر رویکرد به توسعه انسانی از بُعد اجتماعی را مدنظر و خط مشی برنامه های خود قرار داده است. آنچه که مورد تائید همه صاحبنظران است توسعه انسانی ، پیش شرط توسعه پایدار شهریست بنابراین توجه به شاخص ها و زیرشاخص های فرهنگی، آموزشی و سلامتی و توسعه زیرساخت های آن باید مبنای فعالیت مدیران شهری باشد.

دکتر سمالی معتقد است : اگر ساختارهای اجتماعی یک جامعه ی شهری در مسیر توسعه متوازن باشد، آنوقت جامعه و اقشار مختلف آن می تواند یکی از کانون های تولید فکر و اندیشه باشد و در غیر اینصورت اندیشه ورزی و تعامل دو سویه جامعه و مدیریت کاری سخت خواهد بود. 

او تاکید می کند: امروزه تفکر اجتماعی به جایی می رسد که شخصیت محوری کنار می رود و نخبه محوری در چرخه ی رابطه ی جامعه و نظام مدیریت محور و اساس حل مسائل قرار می گیرد.

وی اشاره می کند: مهمترین طرح ها و فعالیت های ما در سطح شهرستان رامهرمز براساس تدابیر و اندیشه های موفق دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان است که در نشست های مختلف تاکید کرده اند فرمانداران از امکانات و داشته های درون شهرستانی با برنامه ریزی خوب و دقیق باید حداکثر استفاده را ببرند بنابراین ما با توجه به پتانسیل های مستعد اجتماعی شهر و قرار گرفتن در مسیر توسعه اجتماعی و فرهنگی، تاکنون بیش از سیصد مورد کارگاه آموزشی در زمینه های فرهنگی سلامت ، فرهنگ کار و دیگر زمینه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی با همکاری شورای اداری شهرستان برگزار کردیم.

فرماندار رامهرمز در ادامه می افزاید: با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در توسعه و فرهنگ و اجتماعی و گسترش فکر و اندیشه و اهمیت آرامش دانش آموزان در محیط کلاس براساس دستور استاندار محترم از مهرماه سال جاری، یکصد مدرسه را به لحاظ تجهیز سیستم فنی آموزشی مانند کامپیوتر و سیستم گرمایشی و سرمایشی و امکانات بهداشتی، آماده سازی کرده ایم و در راستای همین خط مشی با برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور مولفین تمام کتار های درسی در همه ی مقاطع تحصیلی برای آموزش ویژه فرهنگیان و دانش آموزان نخبه اقدام اساسی صورت گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد و تلاش کردیم به گونه ای عمل کنیم که رتبه ی آموزش و پرورش شهرستان را بین رتبه 10 تا 15 تغییر دهیم.

دکتر سمالی یادآور می شود: ورزش بعنوان یک مولفه مهم در سلامت و نشاط اجتماعی محسوب می شود ، در حوزه ورزش و جوانان شهرستان رامهرمز ظرفیت های بسیاری دارد و در حال حاضر بیست و یک هیات ورزشی فعال در سطح شهرستان داریم.

 با توجه به اینکه جوانان رامهرمز به ورزش هایی مانند موتور سواری و اسب دوانی علاقه دارند یک قطعه زمین بمساحت یکصدو بیست هکتار برای راه اندازی پیست های موتور سواری و اسب دوانی و دو چرخه سواری و تیراندازی در نظر گرفته ایم، در حال انجام مقدمات کار هستیم و با قول مساعد مهندس خیبر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و پیست پرش موتورسواری آماده افتتاح است و بقیه کارها در دست انجام است ، در همین راستا ما امسال سه قطعه زمین فوتبالی برای جوانان با استعاد رامهرمزی در دست آماده سازی داریم که یکی از این پروژه ها آماده بهره برداری و دو مورد دیگر با کاشت چمن تا دوماه آینده در دسترس علاقمندان به ورزش فوتبال در رامهرمز قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکانات و زیرساختهای بهداشتی درمانی سلامت یکی از شاخصه های اصلی توسعه انسانی است اظهار می دارد: رامهرمز در بین شهرهای شرقی استان خوزستان واقع شده است و اغلب بیماران شهرهای شرقی و حتی از استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان به مراکز بهداشتی این شهرستان مراجعه می کنند در این راستا بیمارستان مادر بعنوان یکی از بهترین و مجهزترین بیمارستان های استان خوزستان تا پایان امسال آماده بهره برداری است ، تجهیزات و بخش های بیمارستان مادر شامل ( سی سی یو) و ( آی سی یو) ، داخلی و اورژانس همزمان به بهره برداری خواهند رسید.

 وی می افزاید : درمانگاه تخصصی رامهرمز در تمام موارد داخلی، پوست ، چشم و غیر آماده ارائه خدمات است و بنابر پیگیرهای به عمل آمده اعتباری لازم با مساعدت دکتر ایدنی ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز مناقصه ی برای خریداری دستگاه ( سی تی اسکن) برگزار شده و ساختمان آن نیز آماده است.

دکتر سمالی درباره توجه به زیرساخت های اقتصادی شهرستان رامهرمز توضیح می دهد: ما پس از ورود به این شهرستان یک بررسی اقتصادی ، اجتماعی، آموزشی و امنیتی در سطح شهرستان به عمل آوردیم، رامهرمز دارای توانمندیهای بالقوه ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی ست که بسیار ارزشمند است انصافا کارهای خوبی هم در دوره های قبل انجام گرفت ولی در زیرساخت های اقتصادی کارهای آنچنان بزرگی صورت نگرفت ، نیاز بود که نخست چالش ها و موانع شناسایی و برداشته شوند.

 یکی از موانع موجود ایجاد تعامل و رضایت گرفتن از برخی مدعیان زمین های کشاورزی و منابع طبیعی بود و این مانع باعث کندی در روند اجرای طرج ها بود، ورود به این مسئله زمانبر و پیچیدگی خاص خودش را داشت برخی از این اختلاف ها سابقه ای طولانی از سال 1320 تا به امروز داشت ، تاکنون 17 مورد از آنها را با همکاری و تلاش دادستان محترم، اعضای شورای تامین شهرستان جهادکشاورزی ، ثبت اسناد و منابع طبیعی حل و فصل کرده ایم.

وی عنوان می کند: شهرستان رامهرمز در حوزه کشاورزی زمین های بسیار مساعدی دارد و با توجه به دارا بودن رودخانه های علا، جراحی، رود زرد، ما از چند سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید مواد و صنایع تبدیلی و قضایی و صنایع بسته بندی دعوت به عمل آوردیم تا شاهد رونق و توسعه بخش کشاورزی باشیم در حوزه دامپروری دو طرح بزرگ شهرک دامپروری در بخش رود زرد و ابولفارس در نظر گرفته شد که زمین را از منابع طبیعی تحویل گرفته ایم و در حال انجام مراحل  است در همین راستا توسعه شهرک دامپروری گاو شیری و ساخت شهرک دامپروری گوسفندی را تحقق داده ایم . همچنین برای نخستین بار تولید 500 هکتار چغندر قند در شهرستان رامهرمز به مرحله کشت رسید. 

فرماندار شهرستان رامهرمز تصریح می کند امروز شهرستان رامهرمز با تولید گوشت سفید، مرغ ، تخم مرغ  و لبنیات و با دارا بودن بزرگترین بازار فروش دام استان های خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در روزهای پنجشنبه و جمعه به یکی از مراکز بزرگ تولید دامپروری استان خوزستان تبدیل شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار