اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
مدیر کل کتابخانه­‌های عمومی استان خوزستان انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران را به همه مردم کتاب دوست و اهل فرهنگ خوزستان و اهواز تبریک گفت و این افتخار را در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی طلیعه‌­ای برای فرهنگ‌سازی بیشتر کتاب و کتابخوانی در استان و اهواز برشمرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید لطف‌الله سپهر با اشاره به بیانات و دغدغه‌­های مقام معظم رهبری که فرمودند: "وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هر چه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی ‏اهتمام ورزند و در یک کلام، همه درد آشنایان و دل آگاهان به‏ منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ‏بپاخیزند، تا هنگامه خجسته ‌ای پیش آید که در آن کتاب‏ همه ‏جا برای همه کس و در همه وقت‏ به وفور یافت‏ شود و مطرح باشد و نیز هیچ کس در هیچ جا، هیچ‏ بهانه‏ ای برای کتاب نخواندن نداشته‏ باشد" از اهتمام و تلاش صورت گرفته در خصوص معرفی اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران از همه سازمان­های و افرادی که در این زمنه تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی به هدف اولیه طراحان پایتخت کتاب که مشارکت همه سطوح (از شهری تا بین‌المللی)، تأثیر بالقوه این برنامه‌ها، دامنه و کیفیت فعالیت‌ها و گستره‌ای که در آن ناشران، نویسندگان‌، کتاب‌فروش‌ها و کتابداران درگیر می‌شوند و سازمان‌های غیردولتی هم در آن فعال هستند و هر پروژه که کتاب و کتاب‌خوانی را ارتقا می‌دهد اشاره کرد و از همه دستگاه­‌های و موسسات، ناشران و علاقه­مندان به حوزه کتاب برای اجرای برنامه­‌های پیش‌بینی شده برای اهواز از جمله ساخت پارک با محوریت کتاب، استفاده از کتاب در طراحی المان­‌های شهری، راه­اندازی ایستگاه­های مطالعه، راه‌اندازی شبکه کتابخوانان و اجرای مسابقات کتابخوانی و... را خواستار شد.

سپهر با اشاره به پتانسیل، کارکرد و نقش موثر کتابخانه‌­های عمومی در ترویج کتاب که رسالت ذاتی کتابخانه‌های عمومی است به برخی از توانمندی­ها و پتانسیل­های کتابخانه­های عمومی اشاره کرد و گفت: از جمله گستردگی وسیع کتابخانه عمومی استان می‌توان به بیش از 220 باب کتابخانه عمومی و  195 هزار نفر عضو، توانایی برگزاری انواع برنامه‌­های فرهنگی کتاب محور از جمله نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، معرفی کتاب، گروه‌های مطالعاتی و... اشاره کرد.

وی گفت: توانایی برگزاری نشست­‌های علمی و تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی و در اختیار داشتن بزرگترین شبکه اجتماعی کتابخوانی و عضویت نزدیک به 30 هزار نفر از مردم استان خوزستان در این شبکه و اجرای طرح ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان به گونه‌ای که در حال حاضر 34 ایستگاه مطالعه در محل‌های پرتردد استان نصب و در حال ارایه خدمات کتاب و کتابخوانی است از دیگر خدماتی است که کتابخانه‌های عمومی به مردم استان ارایه می‌کنند.

سپهر تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصت را منوط به همکاری و همیاری همه مسؤولان و دستگاه‌ها با کتابخانه‌‌های عمومی دانست و ضمن تقدیر از استاندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و شهردار اهواز و نگاه مثبت آنها به مقوله کتاب خواستار حمایت‌های بیشتر مسؤولان از کتابخانه‌های عمومی شهر اهواز شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار