اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
در گفتگو با همایون قنواتی عنوان شد :
رئیس طرح اهواز پایتخت کتاب ایران گفت :در حال حاضر اهواز نماینده ی ایران برای کسب عنوان پایتخت کتاب جهان است و کمیسیون ملی یونسکو از امروز تمامی فعالیتهایی که در حوزه ی کتاب و کتاب خوانی توسط اهواز انجام می شود را رصد می کند تا اهواز به عنوان نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود.
به دلیل ارائه  ی برنامه های نوآورانه، مشارکت جویانه، موثر و منسجم و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، تشکل های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی  از میان 10 شهر راه‌یافته به مرحله‌ نهایی نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران اعلام شد.
رئیس طرح اهواز پایتخت کتاب  ایران در این خصوص گفت  :
در سالهای قبل به صورت اتوماتیک وار تهران را به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می کردند با تصور اینکه این شهر نسبت به شهرهای دیگر دارای زیر ساخت های بیشتری است  وپشتوانه ی بیشتری برای رقابت در اختیار دارد . 
همایون قنواتی با اشاره به اینکه  برای کمیسیون ملی یونسکو ، طرح های خلاقانه و نوآورانه در توسعه ی کتاب و کتاب خوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، افزود : 
 این ایده ها  باید به صورتی طراحی شوند که کشورهای دیگر نیز  بتوانند از آنها استفاده کنند . از این رو در اهواز طرح هایی ارائه شد که ضمن فراگیر بودن، از قابلیت اجرایی بالایی نیز برخوردار هستند و در عین حال  هزینه های اجرایی کمی دارند .همچنین در این طرح ها از تمامی ظرفیت ها ی اهواز نیز می توان به صورت بهینه استفاده کرد . 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، با اشاره به اینکه در طرح اهواز پایتخت کتاب ، از ظرفیت های تمامی نهادها و گروههای غیر دولتی ، خصوصی و دولتی استفاده شده است، خاطر نشان کرد : 
 در طرح اهواز پایتخت کتاب 5 طرح عمده  طراحی شده است که هر کدام شیوه های اجرایی متفاوتی را دارند و در ذیل هر طرح نیز شیوه ی اجرای آن توضیح داده شده است . 
وی گفت : در حال حاضر اهواز نماینده ی ایران برای کسب عنوان "پایتخت کتاب جهان "است و کمیسیون ملی یونسکو از امروز تمامی فعالیتهایی که در حوزه ی کتاب و کتاب خوانی توسط اهواز انجام می شود را رصد می کند تا اهواز بتواند به عنوان نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود. 
همایون قنواتی گفت : 
امیدواریم  با همدلی ، همراهی و هم فکری تمامی دستگاه ها و گروه ها ، اهواز به عنوان پایتخت کتاب جهان انتخاب شود و اگر به پایتخت های قبلی کتاب جهان نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم با توجه به فعالیت هایی که در اهواز صورت گرفته است این عنوان برای ما دور از دسترس نیست . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار