اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
با مشارکت سمن ها و حمایت استانداری خوزستان:
وزیر ارشاد گفت:به این ترتیب دیری نخواهد گذشت که شهری از شهرهای ایران به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود.
نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و نخستین دورة انتخاب پایتخت کتاب ایران روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانة ملی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شوشان، دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در این مراسم گفت: معرفی همزمان روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران رویدادی فرخنده و حاوی پیامی مهم است، پیامی که می‌گوید شهر و روستا از جایگاهی برابر برخوردار هستند.سرزمینی که روستاهایش آباد باشند می‌تواند ادعا کند که به توسعه پایدار دست یافته است.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: محرومیت‌زدایی از روستاها اولویت نخست فرهنگی بوده است، ولی همچنان نیازمند خیزش فرهنگی در روستاها هستیم. به سرانجام رسیدن چنین طرح پرباری آن هم در سال اقتصاد و فرهنگ مایة افتخار است.


استقبال بیش از ۸۰۰ روستا در نخستین دورة این جشنواره نشان می‌دهد که تا چه حد روستائیان تشنه دسترسی به فرهنگ مکتوب هستند ویژگی ۲۰ روستایی که به مرحلة نهایی این جشنواره رسیده‌اند باید برای دیگران الگو باشد. با این کار حتی زمینه شناسایی نخبگان روستاها هم فراهم می‌شود. آئین روستا، فراموشی نیست بلکه زندگی، جوشندگی و توانایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد می‌توانیم علاوه بر پایتخت سیاسی یک پایتخت نمادین فرهنگی داشته باشیم، به این ترتیب دیری نخواهد گذشت که شهری از شهرهای ایران به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود.

انتخاب این پایتخت نمونه‌ای ارزشمند از فعالیتی متفاوت است و به شکل‌گیری ایده‌هایی منجر می‌شود که شاید در مرکز کمتر به ذهن ما خطور کند. ایجاد و تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی در سراسر کشور، رونق بازار نشر و تشویق مردم به کتابخوانی از مهم‌ترین نتایج چنین جشنواره‌ای به شمار می‌آید.

وزیر ارشاد با اشاره به انتخاب پایتخت کتاب ایران ، شهر انتخاب شده را مرکز استانی معرفی کرد که اولاین دانشگاه باستان در آن تاسیس شده است.

در انتهای مراسم لوح افتخار وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار مردم شهر اهواز اهداء و این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران و معرفی شد.

لازم بذکر است بدنبال اعلام برنامه های شهر اهواز در رقابت پایتخت کتاب ایران که توسط سازمان های مردم نهاد و اداره کل ارشاد اسلامی تدوین شد، استاندار محترم خوزستان و معاون محترم سیاسی - اجتماعی استانداری با برگزاری جلساتی  ضمن حمایت از این طرح، امکان مشارکت دستگاههای اجرایی و صنایع بزرگ ملی را برای اجرایی شدن طرح ها فراهم آوردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار