اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کلمه گتریه در فرهنگ و ادبیات تحصیل کرد و روشنفکر کلمه زننده ای به حساب می آید.

 مخصوصا جامعه روزنامه نگاران و جامعه متوسط جامعه کلمه گتریه خوشایند به حساب نمی اید اما چرا در پایین جامعه اخص در فرهنگ جامعه زیاد با این کلمه بر خورد می کنیم. باید به ساختار طرز انگیز ها و چالش های اقتصادی بر فرهنگ خانواده نیم نگاهی انداخت. کلمه گتریه ریشه اش از بازار می اید چون فرص براین بگیریم.

 عده ای از مردم ندار و مسکین در دوران نان دو ریال یا خربزه دانه ای یه ریال بود شاید در زمان قاجار این نوع مردم درا خر کار به سبز میدان یا میدان ترباره ها می رفتند.و به دنبال میوه ارزان می گشتند.

 دراینجاست که میوه های پلاسیده و دو سه روز مانده را صاحب میوه فروشی می گفت. شاید الان هم در میوه فروشی ها کلمه گتریه دراین وانفسای اقتصادی بیشتر بکار بیاید . همین طور گتری این پرتقال ها کیلویی دو هزار تومان و مردم طالب خرید هستند چون ندارند در همان لحظه که مردم بدون سوا کردن گتریه ای میوه های درهم را می برند.

 شاید اقا یا خانم از میوه های شش تا بیست هزار تومانی خرید می کنند وبه مردم هم نگاه نمی کنند کلمه گتریه از بازار اخیر در سوخت وساز اقتصادی به بنگاه های معاملاتی کشیده شده است تا قبل از این گرد عباراخیر در هر جای شهر اهواز برای خانه نزد این بنگاه ها سر می زدم قیمت ها از طرف صاحب ملک گتریه ای اعلام می شد.

 در سی متری با سپیدار نه اینکه هیچ فرقی نمی کند اما با کمال تعجب مشاهد می نمودم که قیمت در سپیدار بالاتر از استاندارد است. البته حق حرف زدن مشتریان ندارند.

 در هرجای شهر بگردی قیمت ها به قول بنگاه داری گتریه ای است. کاری ازدست مردم ساخته نیست. گتریه بودن خرید فروش خانه و زمین است که حال و روز مردم در بخش مسکن پریشان و گتریه ای آسایش داشتن از یک طرف این مساله است که مردم در رهم بنگاه ها با قیمت های واقعی به دنیا نمی ایند و سر زا می روند تا دکتر بی رحم بنام بانک بداش برسد.

 در بانک هم گتریه وام مسکن اما نه به نفع مردم بلکه درپول بهره وام که تا عمره مردم طبقه متوسط و طبقه کف جامعه همیشه چماق  وام مسکن بر سشان جاریست و اشاره باید نمود بر اثر فشار های اقتصادی است که مردم به طرف سرمایه گذاری بر روی زمین ومسکن را تنها ترین مقابله با گرانی روزافزن می دانند.

دیگر سرمایه گذاری از طرف مردم محال شده تا فرهنگ گتریه ای گسترش پیدا کنند. بنگاه داری توصیخ می داد که خرید و فروش گتریه ای شده نه دولت قانون مدونی برای این مساله دارد نه اینکه ونظرت کلی برخریداران وفروشندگان دارد.

 در اریا شهر یه قیمت در کیان پارس یه قیمت در کمپلو یه قیمت در اسیاباد یه قیمت این مساله که هر گوشه شهر یه قیمت و گتریه ای است تنها به دست های دولت نگاه کرد.

 درا خر بیایم در مساله قیمت مسکن با ارایه راهکارها ترتیب اثر بگداریم. مساله گتریه ای اگر خدای ناکرده درسطوح بالاتر رخنه نماید ان وقت فاتحه ارزشی بودن سرمایه را این کشور خواهیم دانست در اخر خدا را گواه می گیرم که این مصیبت گردوعبار را از بالاسر خوزستان با بیداری مسولین بر طرف کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار