اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
دکتر ایدنی افزود: 285 پرستار جدید را استخدام کرده ایم که تخصیص های آن در نظر گرفته نشده بود و من این مژده را می دهم که حدود 2میلیارد تومان اعتبار بدین منظور در نظر گرفته شده و تمامی حقوق های معوقه پرداخت خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اختصاص 2 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق‌های معقوقه پرستاران خوزستانی در آینده نزدیک خبر داد.
اسماعیل ایدنی در حاشیه مراسم جشن روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: خدماتی که در حوزه سلامت در کل کشور ارائه می‌شود، خدماتی یکپارچه است که نگاه بخشی و جداگانه دانستن مسئولیت‌ها، از عواملی است که اتحاد و انسجام جامعه ارائه دهنده این خدمات را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه همه ما خواهان حفظ سلامت مردم هستیم و باید تمام مولفه‌های این روند، سهم خود را در ارائه این خدمت ادا کنند، افزود: برای ارتقای سطح سلامت جامعه، باید صیانت از جامعه پزشکی و پرستاری به اهداف فرعی تبدیل شود.
ایدنی در ادامه افزود: یکی از مطالبات به حق جامعه پرستاری تعرفه گذاری خدمات این رشته است و همانطوری که یک خدمت پزشکی تعرفه دارد، خدمات رشته پرستاری نیز باید دارای تعرفه مشخص باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: هنوز مطالبات به حق جامعه نظام پرستاری بر زمین مانده و لازمه ارائه خدمات با کیفیت، موثر و ارتقای نظام سلامت این است که حقوق همه فعالان و ارائه دهندگان خدمت در جامعه سلامت به طور عادلانه دیده شود.
وی گفت: هرکسی به اندازه تاثیری که در این سیر خدمت رسانی دارد باید حق او به درستی داده شود و در این مسیر حق و حقوق پرستاران به درستی دیده نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه شرط تاثیر گذار بودن صحبت‌ها و انتقادات این است که مطالبات از راهی درست و با ادله کارشناسی مطرح شود، گفت: هدف اصلی، تامین منافع صنفی است که متاسفانه تحت الشعاع تامین منافع سیاسی قرار می‌گیرد.
*خوزستان با کمبود شدید پرستار مواجه است
ایدنی، ضمن اشاره به اینکه در استان خوزستان کمبود شدید پرستار داریم گفت: در اوایل مهرماه سال جاری، آگهی برای استخدام یک‌هزار و 231 پرستار دادیم که بیش از 570 نفر ثبت نام کردند و از این تعداد نیز کمتر از 300 نفر واجد شرایط بودند.
وی تصریح کرد: دلیل عمده این مشکل، متناسب نبودن آموزش عالی ما با بازار کار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه اظهار کرد: ما از نظام تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری حمایت خواهیم کرد و لازمه این امر آمادگی نرم افزاری جامعه پرستاری و تهیه پیش‌نویس‌هایی است که به عنوان مطالبه این را مطرح بکنند تا در رایزنی‌هایی که انجام می‌شود این مطالبه تصویب شود.
ایدنی گفت: باید کار پرستاری به صورت مستقل دیده شود و ارزش گذاری خاص برای آن انجام شود چرا که یک کار مستقل بوده و یکی از زنجیره‌های اساسی خدمت رسانی به بیماران است.
وی همچنین در پایان با اشاره به وجود یک سوءتفاهم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مورد حقوق کادر غیر پزشک که یک ریال از منابع مالی این طرح برای حقوق پرسنلی تعریف نشده است و همه آن به پزشکان داده شده است، افزود: پس از اجرای کتاب ارزش‌های نسبی سلامت، شاهد افزایش 20 درصدی درآمد پزشکان بوده‌ایم، در حالی که میانگین عملکرد پزشکان 40 درصد افزایش داشته و پس از اجرای این کتاب کارانه، کادر پرستاری 40 درصد و پزشکان نیز 40 درصد افزایش داده شده است.
امام جمعه موقت اهواز نیز در حاشیه این مراسم گفت: از آنجایی که پرستاری جزو مشاغل سخت است، مسئولان متولی باید هر چه بیشتر به ساعات کار پرستاران توجه کنند.
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده به نامگذاری بجا و مناسب این روز به عنوان روز پرستار اشاره کرد و اظهار داشت: امروز فرصت مناسبی برای تجلیل و تقدیر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بی‌پایان و خستگی ناپذیر پرستاران است.
وی با بیان اینکه جایگاه جامعه پرستاری برای خود پرستاران و مردم مشخص شود، تصریح کرد: همانطور که در روایات نیز از جایگاه و ارزش پرستاران یاد شده است، ما هر چه بخواهیم از حقوق زن در اسلام صحبت کنیم تجسم یافته و عینیت پیدا شده آن را می‌توان در شخصیت حضرت زینب(س) یافت و در شخصیت این بانوی بزرگوار، هیچکس نمی‌تواند کمترین ایرادی بگیرد.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود: باید نسبت به خدمات ارائه شده به جامعه پرستاری تجدیدنظر شود و از آنجایی که پرستاری جزو مشاغل سخت است باید به ساعات کار پرستاران توجه بیشتری شود و طبق استانداردهایی که پس از یکسری مطالعات و تحقیقات بدست آمده، عمل شود.
حسن‌زاده در ادامه به مسئله حقوق و دریافتی پرستاران اشاره کرد و گفت: در صورتی که یک پرستار دارای دریافتی کافی برای اداره زندگیشان نباشد به شغل دوم روی می‌آورد و در نتیجه نمی‌تواند رسالت اصلی شغل و حرفه مقدس خود را آن طور که باید و شاید انجام دهد.
وی عنوان کرد: همچنین باید به ارتباط بین پرستار و تعداد بیمارانی که باید از آنها مراقبت کند، توجه کرد تا اینکه بتوان به استانداردها نزدیک شد.
امام جمعه موقت اهواز در پایان ضمن قدردانی از تمام پرستارانی که در طول دوران دفاع مقدس افتخاری برای جامعه پرستاری تاکید کرد: خوزستان مهمترین استان در طول هشت سال دفاع مقدس بود و کاری که پرستاران در مراقبت از مجروحان و رزمنده‌ها انجام دادند کارنامه‌ای بسیار درخشان در جامعه پرستاری بر جای گذاشت و نقش پرستاران را در این دوران، کسی نمی‌تواند منکر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار