اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
    هفتاد و ششمين جلسه شوراي شهر اهواز امروز (4 اسفند ماه) در حالی برگزار شد که اظهارنظرهای اعضای شورا طیفی از انتقاد به وضعیت بازرسی در شهرداری تا تذکر در زمینه عدم تحرك در بحث فضاي سبز و زيبايي شهر در آستانه نوروز را در بر می گرفت.

به گزارش (ايسنا) در ابتداي جلسه، حسين حيدري، عضو شوراي شهر با تبريك به خاطر انتخاب شدن اهواز به عنوان پايتخت كتاب ایران، در نطق پيش از دستور خود اظهارکرد: بارندگي​هاي روزهای گذشته مزاحمت​هاي بسياري را در بعضي مناطق به خاطر لايروبي نشدن جداول ايجاد كرده و خيابان​هاي بعضي مناطق، كشش آب​هاي سطحي را نداشته​اند. اميدواريم كه پرسنل شهرداري براي بارندگي​هاي آينده آمادگي داشته باشند.

وي افزود: جمع​آوري آب​هاي سطحي وظيفه شهرداري است و بايد از عواقب بارندگي آينده از هم​اكنون پيشگيري كند.

حيدري با بيان اينكه سطل​هاي زباله بزرگي كه در شهر مستقر هستند، با توجه به كلانشهر بودن اهواز در شأن اين شهر نيست، خاطرنشان كرد: خدمات شهري شهرداري بايد پيمانكاران را ملزم كنند تا سطل​هاي زباله را به موقع عوض كنند چرا كه سطل‌های پر از زباله، چهره شهر را مخدوش مي​كنند.

وي همچنين با اشاره كوتاهي به حضور دستفروش​ها در سطح شهر عنوان كرد: در پي اعتراض بازاريان و كسبه براي جمع​آوري دستفروشان، جلسات متعددي برگزار شده است. اخيرا در جلسه ​اي كه در اين زمينه با فرمانداري داشتيم، تصميماتي گرفته شد و وظايفي بر عهده شهردار گذاشتند. اميدواريم معاونت خدمات شهرداري ظرف مهلت مقرر تا پايان هفته، اطلاع​ رساني كامل را براي دستفروشان انجام دهد تا خودشان هسته مركزي شهر را ترك كنند. اما اگر همكاري نكردند از ابتداي هفته آينده كارهاي لازم را جهت جمع آوری دستفروشان انجام دهند.

اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه مصوبات شوراي شهر كه به شهرداری مي​رسد، در حكم قانون است و شهرداري نيز زير نظر شوراي شهر فعالیت می کند، تصريح كرد: ما انتظار نداريم كه شهرداري بر خلاف مصوبات ما كار كند.

وی افزود: شهرداري اهواز در قسمت مالي هزينه​هايي بيش از مصوبات شواري شهر انجام داده و مسئوليت آن به شهردار برمي​گردد. بهتر است شهرداري نسبت به مصوبات شوراي شهر اهتمام بورزد و توجه لازم را مبذول دارد.

حيدري اذعان كرد: هفته قبل طي نامه​اي به رئيس شوراي شهر درباره توزيع عادلانه مبلغي كه شهرداري به عنوان كارانه و پاداش در اختيار شورا قرار مي​دهد، توضيح داديم. اين مبلغ فقط به تعدادي افراد پرداخت مي​شود و اين توزيع عادلانه نيست.

وی همچنين بيان كرد: كل بودجه​اي كه براي خريد كتاب پيش​بيني شده است 187 ميليون تومان است كه بسيار مبلغ كمي است. اگر ما به عنوان پايتخت كتاب انتخاب شده​ايم بودجه​اي كه به كتاب اختصاص مي​يابد بايد قابل قبول باشد.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: متاسفانه بعضي افراد همچون آقای نوشادي، معاون برنامه​ريزي و توسعه شهرداري كه بايد در اينگونه جلسات حضور داشته باشند، غايب هستند. ما بايد از ايشان سوالاتي را بپرسيم و حضورشان لازم است.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه جلسه سيدمهدي آلبوشوكه در نطق پيش از دستور خود گفت: هجوم گرد و غبار در روزهاي اخير زندگي را بر مردم ما بسيار سخت كرده و بيماري​ها و مشكلات جسمي زيادي براي شهروندانمان ايجاد كرد. مسئولان زيادي در اين ميان وعده​هايي دادند. اما خاك همچنان بود و بيمارستان​ها شاهد درد خاموش مردم ما بودند.

وی با اشاره به علل بروز پدیده گرد و غبار، عنوان کرد: پرسش اصلي ما هنوز بي ​پاسخ است. بعضي علت وقوع گرد و خاک را داعش می دانند. بعضي كشورهاي ديگر را مسبب وقوع گرد و خاک می شمرند و بعضي نیز خشك شدن تالاب هورالعظيم را عامل اين وضعيت مي​دانستند. متاسفانه گردوغبار هزينه زيستن را نيز بسيار كرده و ما بايد به دنبال راهكار مناسبي باشيم.

آلبوشوكه ادامه داد: در روزهاي خاكي درختان شهر ما در زير خاك مدفون شدند و متوليان مربوطه هيچ كاري براي پاكسازي درختان و فضاي سبز انجام ندادند. البته در بعضي نقاط اين كار انجام شد اما هنوز در بعضي مناطق تصوير خاكي درختان در برابر چشمان ما است.

این عضو شورای شهر اهواز افزود: اميدوارم خاك دست از سر ما بردارد و در صورت هجوم دوباره اين بلاي طبيعي، درختان را فراموش نكنيم.

به گزارش ایسنا؛ هوشنگ شيرمردي، دیگر عضو شورا نیز در مدت زمان پايانی نطق پيش از دستور سيدمهدي آلبوشوكه گفت: شايعاتي درباره جابجايي بعضي مديران شنيده مي​شود. از شهرداري و شوراي شهر خواهش مي​كنيم پيگير اين قضيه باشند و اگر قرار است مديري عوض شود، بايد با رعايت جوانب آن باشد.

به گزارش ایسنا؛ سپس كاظم سواري، عضو شوراي شهر اهواز با اشاره به موضوع گردوغبار در نطق پيش از دستور خود اظهار كرد: مسئولان بايد بدانند اعضاي شوراي شهر به عنوان وكلاي مردم خواستار بررسي علل موضوع گردوخاك و آلودگي هوا و ريزگردها و مصوباتي كه هيات ورزيران مصوب كردند، هستند.

وي ادامه داد: بايد به ما اعلام كنند كه چه كسي مسئول اجراي اين مصوبات است تا ما بدانيم طرف حسابمان چه كسي است و اينكه آيا در بودجه جديد اصلاحي صورت گرفته يا خير.

سواري با اشاره به لزوم كاشت درخت در شهر اهواز گفت: از ابتداي ورود شهردار به شهرداري اهواز وضعيت گونه​ هاي درختان مشخص نشده است و با توجه به اينكه بعضي درختان مضر هستند، قرار بود جايگزيني به جاي آنها صورت بگيرد ولي ما همچنان شاهد توسعه يافتن آنها هستيم.

این عضو شوراي شهر اهواز تصریح کرد: در حال نزديك شدن به ايام نوروز هستيم، ولي هيچگونه تحركي در بحث فضاي سبز و زيبايي شهر ديده نمي​شود و شهرداري بايد به آن توجه كند.

وی ادامه داد: آيا زمان آن نرسيده است كه حقوق​بگيران بيكار شهرداري، سروسامان پيدا كنند؟ كساني كه سابقه مديريتي دارند و الان بيكار هستند، حداقل مي​توانيد به عنوان مشاور از آنها استفاده كنيد تا بيكار نمانند. در حالي كه آنها بيكار هستند و حقوق​شان مثل سابق است و اين نشان از سيستم بد شهرداري دارد.

سواري عنوان کرد: از شهرداري منطقه چهار به خاطر شروع كردن پروژه منطقه خبينه تشكر مي​كنيم.

وي با انتقاد از وضعیت بازرسی شهرداری گفت: بازرسي به عنوان قلب تپنده شهرداري، متوقف است و هيچگونه نظارتي صورت نمي​گيرد.

این عضو شوراي شهر اهواز اظهار کرد: غارت املاك به شكل فني و حساب شده در منطقه يك شهرداری در حال صورت گرفتن و مدارك آن نيز موجود است. شهرداري منطقه يك متوجه باشد.

وی با اشاره به مصوبات كميسيون فرهنگي و عدم ارسال لوايح خاطرنشان كرد: لوايح با بعضي سفارشات در صحن مطرح مي​شود اما بعضي لوايح متاسفانه از سال گذشته هيچ خبري از آنها نشده و ما اصلا اين موضوع را نمي​پذيريم. لوايح بايد با توجه به تاريخ​شان ارسال شوند.

به گزارش ایسنا؛ ناجي سواري، نايب رييس شوراي شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته چندين بار درباره جلسات غيرعلني شورا صحبت شد و نظر بر اين است كه در هر ماه، سه جلسه علني و يك جلسه غيرعلني باشد.

به گزارش ایسنا؛ پس از آن شورا وارد دستور جلسه شد. در این جلسه، لايحه عوارض تخلفات در اجراي نماي ساختمان​ها با راي اعضاي شورا تصويب شد.

همچنين لايحه عوارض سطوح غيرمجاز براي بررسي بيشتر به كميسيون عمران و برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

سه لايحه پرداخت 50 درصد مبلغ ريالي قيمت كارشناسي یک زمين، لايحه مساعدت به انجمن ديابت، و لايحه مساعدت به یک شهروند نيز بررسي و تصویب شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار