اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
در بازدید مدیرکل امور مالیاتی و مشاور استاندار در امور بین الملل از شهر ویس :
شهردار ویس بیان داشت: موضوع دیگر و حیاتی شهر ویس پل می باشد و باید به این مهم توجه داشته باشم تا بتوانیم روستاهای آن سمت رودخانه را به ویس ارتباط دهیم و اگر این مهم صورت گیرد دیگر نیاز به پیمودن مسیر 40 دقیقه ایی برای رسیدن به روستاهای دیگرنیست و قطعا رونق خوبی در ویس و روستاها شکل خواهد گرفت.
شوشان/ میثم حلالی: ساعت 10 و 30 دقیقه صبح است که از همین 30 متری خودمان در اهواز 4 انگشت خود را به نشانه 4 شیر برای تعیین مسیر به رانندگان تاکسی نشان می دهم، آسمان را که می نگرم دلم خوش می شود به روزهای پایانی و مطبوع و دل انگیز زمستانی آخر سال.

بعد تاکسی ها در 4 شیر آماده هستند تا مسافران را به مقاصد دیگر ببرند و من هم مقصدم شهر اویس قرنی است یعنی ویس و چند دقیقه ایی منتظر می شویم تا ظرفیت تاکسی پر شود و حرکت کنیم.

در مسیر وقتی به ورودی شهر ویس می رسم متوجه تغییراتی چشم نواز می شوم، آیلند وسط جاده که بلوکی شده، گلدان های سفید رنگ بزرگ، پایه های روشنایی، بعد همان زیرگذر کوچکی که شرق و غرب ویس را به هم متصل می کند با یک آیلند وسطی که پایه های روشنایی زیبایی در آن نصب شده بود و کارگران مشغول نظافت و نگهداری از فضای سبز آن بودند.

قبل از آنکه مهمانان شهردار یعنی آقای مهندس کاویانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان، آقای حسینی مشاور استاندار خوزستان در امور بین الملل ، آقای سیدی فرماندار شهرستان باوی، اعضا شورای شهر و روحانیت و ... از راه برسند با مهندس مازیار آصف گفتگویی را انجام دادیم که در ابتدا نظر شما را به آن جلب می کنم.

مهندس مازیار آصف شهردار شهر ویس در ابتدای صحبت های خود و در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سال 93 چگونه بر شما در شهرداری ویس گذشت گفت: سال بسیار سختی بود، ولی خدا خیلی کمکمان کرد و با توجه به نبود و کمبود اعتبارات توانستیم با حمایت اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری و همچنین حمایت های ویژه اداره کل امور مالیاتی و توجه آقای کاویانی بسیاری از مشکلات را حل کنیم و خوشبختانه با توجه به اعتبارات در اختیار به خود نمره قابل قبولی خواهیم داد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال 93 به لحاظ عمرانی سال پرباری برای شهر ویس به شمار می آید و روزی نبود در شهر پروژه ایی فعال نباشد و شهر زنده و فعال و به صورت کارگاهی پرجنب و جوش نباشد و این رویدادها باعث شد تا علیرغم اینکه حجم مشکلات در شهرهای کوچک بسیار بالا می باشد رضایت مندی نسبی مردم را به همراه داشته باشیم.

آصف بیان داشت: ما در شهر ویس پروژه ها را در 3 غالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم در تمام بخش ها کارهایمان نمود داشته باشد، از این رو امسال پایه کارهایمان را بر برنامه های میان مدت تدارک دیدیم و معضلات و مشکلات عمده مردم را که در مراجعات متعدد به ما عنوان می داشتند پیگیری و تا حد زیادی مرتفع کردیم که نمونه بارز آن آسفالت مناطقی می باشد که طی 16 سال گذشته هیچ گونه آسفالتی نشده بودند و با اولین بارندگی مشکل تردد در آنها بوجود می آمد، همچنین احداث پارکها و نصب وسایل بازی برای بچه ها و در مجموع شرایط به گونه ایی بود که رضایت مندی مردم حاصل شد و امروز شاهد این هستیم که شهر به آرامش نسبی رسیده است.

شهردار ویس گفت: در سال آینده پروژه ها در شکل و شمایل بزرگتری طراحی و اجرایی خواهند شد، به طور مثال اگر بتوانیم منابع مالی مناسب را تامین نمائیم ساختمان جدید شهرداری، میدان ورودی از سمت اهواز که مجوزات لازم را برای آن اخذ کرده ایم، پروژه جاده، پارک و ساحل سازی از پروژه های بزرگی است که انشاء الله در ویس به زودی به انجام خواهند رسید.

وی ادامه داد: ویس در 2 بخش قابلیت بالایی دارد و باید برای آن برنامه ریزی های اساسی و مهمی صورت گیرد ابتدا جاده ترانزیت و سپس ساحل و امیدواریم بتوانیم در این 2 بخش به صورت فعال وارد کار شویم و اینکه شهر ویس  را به سمت شکوفایی سوق دهیم.

آصف تصریح کرد: متاسفانه درآمدهای شهرداری درآمدهای ناپایدار و کم می باشند و با کوچکترین محرکی و کاهش درآمد مردم تاثیر آن را بر درآمدهای شهرداری  می بینیم و این روند باعث می شود که اهداف مد نظر ما برای رسیدن به ساخت و سازهای لازم و برون رفت شهر از محرومیت به سرعت پیش نرود و درآمدهای بالایی نداشته باشیم، اما علیرغم تمامی این مشکلات بودجه ایی که در شورا تصویب شد بیش از 2 برابر تامین کردیم و جا دارد از حمایت های اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری تقدیر و تشکر نمایم.

شهردار ویس گفت: کمبود بودجه همیشه در فعالیت های شهرداری وجود دارد و سختی های زیادی در سال جاری کشیدیم تا به نتیجه برسیم، این در حالی بود که درجه شهرداری افزایش یافته بود و انتظار داشتیم اعتباراتی که به ما برای فعالیت های عمرانی می دهند نسبت به سال های گذشته بیشتر باشد که متاسفانه این گونه نبود و اعتبار تملک دارایی را کم و تخصیص را کمتر کردند و نمی شد با این رقم کار مهمی انجام داد، به همین دلیل سعی کردیم برای اینکه رضایت مردم را در شهر ویس جلب کنیم مشکلات را درون شهرداری حل کنیم و در کنار آن اداره مالیات از محل ارزش افزوده به ما کمک کرد که جا دارد از آقای کاویانی تقدیر و تشکری ویژه نمایم.

وی گفت: برای انجام پروژه های بزرگ در سال آینده امید داریم بخشی از منابع تملک دارایی ها به کمک ما بیاید و با توجه به اینکه ما در کنار اهواز داریم و ویس می تواند سرریز جمعیتی اهواز را به خود جذب کند می توانیم در صورت توجه و حمایت بیش از پیش استانداری و دولت ساحل کارون را به نتیجه برسانیم و زیبا کنیم، همچنین جاده ترانزیتی را هم از منابع درآمدی به سرانجام می رسانیم و اگر در این 2 بخش بتوانیم به نتیجه برسیم قطعا به شهر ایده آل نزدیک می شویم.

شهردار ویس اذعان داشت: مردم بومی شهر ویس برای استفاده از فضای سبز به پارک محله ای و پارک ساحلی نیازمند هستند و کمتر پیش می آید به نوار فضای سبز کنار اتوبان بروند و قطعا باید برای استفاده شهروندان از چنین ظرفیتی در ساحل و محلات استفاده نمائیم، اما طبیعی است نوار فضای سبز کنار اتوبان محلی برای مهمانان و زائران راهیان نور می باشد و باید این مهم را آماده سازیم.

آصف گفت: پیش بینی ما بر اساس طرحهای مطالعاتی برای اجرا در صورت تحقق و البته با توجه به تاکید استاندار برای ایجاد پارک بانوان که مد نظر داریم در اتوبان این مهم را انجام دهیم تا انشاء الله به پارکی نمونه در استان تبدیل شود و همچنین ساحل سازی به رقمی بالغ بر 6 میلیارد تومان نیازمندیم تا بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شهر ویس جزء اولین شهرهایی است که موفق به تشکیل شورای سرمایه گذاری شده است گفت: در این شورا 5 پروژه به صورت بسته پیشنهادی در حال تهیه و تدوین است و در سال 94 امیدواریم این پیشنهادات آماده اجرایی شدن شوند و آنها را به اعلام عمومی برای سرمایه گذاری برسانیم و با توجه به اینکه شهرداری بودجه های ناکافی و ناپایداری برای انجام پروژه ها دارد اگر نتوانسته باشیم سرمایه گذاران را به انجام کار تشویق نمائیم بدون شک به نتیجه دلخواه و در زمان مقرر نخواهیم رسید.

شهردار ویس با اشاره به برنامه هایی که در نوروز 94 مد نظر شهرداری می باشد گفت: برای عید برنامه های فراوانی مد نظر داریم و انشاء الله بتوانیم تمامی آنها را به نتیجه برسانیم، به طور مثال بحث روشنایی اتوبان، بحث درختکاری و گل کاری، نصب گلدان 100 عدد با درختچه های مخصوص، ساخت 2 نمازخانه پلی اتیلنی سیار برای استفاده مهمانان نوروزی و زائران راهیان نور در کنار سرویس بهداشتی هایی که از قبل احداث شده بود، زیباسازی شهری،نقاشی دیواری و ... از جمله فعالیت های ما در این ایام خواهد بود.

آصف گفت: یکی از مواردی که همیشه برای من در شهر ویس جای تاسف را باقی گذاشته عدم حمایت و تقویت دستگاه ها و شرکت های بزرگ تولیدی واقع در شهر ویس از شهر ویس می باشد که مهمترین آنها نیروگاه رامین می باشد و باید طبق قانون عوارض خود را پرداخت کند ولی متاسفانه به انواع مختلف و با طی مسیرهای مختلف حتی یک ریال هم بابت عوارض و آلایندگی هایی که بوجود می آورد به شهرداری پرداختی ندارد، از این رو انتظار می رود که چنین شرکتی باعث نعمت شود نه نغمت زیرا هم آب و هم هوای شهر را آلوده کرده است و هیچ سودی هم به شهر نمی رساند و حتی بعضا در استخدام ها هم به خوبی عمل نمی کند و مورد پسند ما نیست که سعی می کنم در این زمینه وارد نشوم.

وی ادامه داد: نیروگاه رامین به جای حمایت از شهرداری که هدفش خدمت به مردم برای رسیدن به شهری آباد است متاسفانه عملکرد مناسبی ندارد که اگر قرار بر این باشد ما در سمت مدیریت باشیم و هیچ خدمتی به مردم نکنیم بهتر از به جای ما چوب خشک بی استفاده ایی قرار گیرد و معتقدم که نیروگاه از تمام قوانین و مقررات برای کمک به شهرداری می تواند استفاده بگیرد ولی هیچ کمکی به ما نمی کند و جاب مثبت به نامه های ما نداده است و تمامی غیر منطقی بوده اند و باعث ناراحتی ما شده اند.
شهردار ویس در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر که یکی از بهترین شوراهای شهر در دوران خدمت وی بوده است و همنوا و همصدا به کمکش آمده اند و فرماندار و امام جمعه و مسئولین شهر ویس و همچنین آقای کاویانی مدیرکل امور مالیاتی استان و آقای حسینی مشاور استاندار خوزستان در امور بین الملل گفت: امیدوارم سال 94 سالی پرخیر و برکت به همراه آرامش و سلامتی و دوستی برای مردم عزیز ایران و خوزستان و به خصوص شهر ویس باشد، شهروندان ویسی بدانند در سال آینده خدمات ما بهتر و بیشتر و شایسته تر برای شهر خواهد بود، زیرا داشتن شهری سرسبز و آبادتر و سرزنده تر حق مردم است و از مردم توقع داریم در این راستا به ما کمک کنند و دست یاری به سمت کسانی دراز می کنیم که برای شهری شاد و آباد و پرنشاط کمک حال ما باشند.

همچنین عباس نژاد رئیس شورای شهر ویس گفت: اینکه بودجه شهرداری در تصویب شورا رقمی بالغ بر 2 و نیم میلیارد باشد ولی شهردار 4 میلیارد و 600 میلیون تحقق می کند نشان از توانمندی و لیاقت وی دارد و خوشبختانه با حضور وی بسیاری از مشکلات شهر مرتفع شده است و فکر می کنم اگر از مردم هم در رابطه با او سوال شود اکثریت از وی رضایت داشته باشند.

وی ادامه داد: جا دارد از شهردار ویس تقدیر و تشکر ویژه ایی نمایم که تمام وقت خود را حتی در موقع بیماری برای آبادانی شهر گذاشته است و شهر را به سمت تحول پیش برده است و اعتقاد داریم با ادامه چنین روندی بتوانیم به سرعت نیازهای اساسی شهر را تامین نمائیم.

سپس مهمانان یکی یکی از راه رسیدند و بعد از استراحتی کوتاه مسیر همگی شد بازدید از وضعیت شرق ویس که متاسفانه سیستم دفع فاضلاب ندارد و فاضلاب خانگی به خیابان ها می ریزد و از سال 76 تاکنون این منطقه مورد توجه شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته است.

بهروز حسینی فر مشاور استاندار خوزستان در امور بین الملل گفت: بی شک مردم شهر ویس بهترین مردم برای خدمت رسانی هستند، زیرا تاکنون حتی یک بار هم حادثه و یا خبر حاشیه ایی از این شهر به گوش نرسیده است و نشان می دهد که مردم متدین، آرام و شایسته همه جور خدمتی را دارد و باید برای خدمت رسانی به انها برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: از این رو دنبال این هستیم تا با کمک به شهردار در اجرای پروژه ها و البته تقویت مالی شهرداری رضایتمندی مردم که رضایت خداوند است را فراهم سازیم.

همچنین حیدر سیدی فرماندار شهرستان باوی گفت: در شهرستان باوی و ان سمت رودخانه حدود 52 روستا وجود دارد و متاسفانه هیچ گونه جاده دسترسی به آن سمت رودخانه وجود نداشت و مردم با دوبه به طرفیت تردد می کردند و در این مسیر 2 کشته هم دادیم و شاهد این هستیم که بچه ها برای رفتن به مدرسه مجبور هستند سوار قایق شوند و بسیار احساس خطر و نارضایتی می کنیم از این وضعیت، به همین دلیل تلاش کردیم برای پل ملاثانی که امام جمعه اهواز با هماهنگ کردن ارتش و بنیاد مسکن به ما لطف داشتند این پل را نصب و جاده های دسترسی آن را اسفالت نمائیم و اگرنبود لطف خداوند و اداره کل امور مالیاتی این پل ساخته نمی شد و از این رو دعاگوی وی هستیم.

وی ادامه داد: اکنون مطالعات اصلی پل شهر ویس انجام شده است و دنبال این هستیم که با تامین اعتبار برای این مهم دسترسی به 27 روستا شهر ویس را که آن سمت رودخانه هستند میسر نمائیم، البته لازم به ذکر است که خیرین برای انجام این کار هم اعلام آمادگی کرده اند، همچنین اینکه آقای خبیر قول داده اند برای انجام موضوع ساخت پل به ما قول هایی داده اند و انصافا مجموعه شورا و شهرداری ویس و بخشداری شیبان و ویس کارهای خوبی در شهر ویس انجام داده و در حال انجام دارند که پارک ساحلی، زیرگذر و بلوار ساحلی و جاده ساحلی اگر به این شهر اضافه شود قطعا شاهد تحول خوبی در ویس خواهیم بود.

فرماندار باوی بیان داشت: بدون شک هر کار خیری حسنه ایی دارد و قطعا حمایت های آقای کاویانی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی در پرونده اوثبت خواهد شد و امیدواریم سایر مدیران استان همانند آقای کاویانی به فکر فعالیت های حسنه و ماندگار در استان باشند، زیرا آقای کاویانی با اخلاص در عمل به فکر رفع محرومیت از شهرهای استان بوده است و جا دارد از وی تقدیر و تشکر نمایم. سیدی گفت: عزم جدی داریم که تا آنجا توان داریم خدمتگزار مردم باشیم و هر انجا نتوانستیم هم با اخلاص می گوئیم که نمی توانیم کار انجام دهیم، زیرا اعتقاد داریم بهترین عمل راستگویی و صداقت است.

وی بیان داشت: ما در شهرستان باوی نیشکر دهخدا را داریم که بسیار کمک حال شهرستان می باشد، اما متاسفانه در کنار آن نیروگاه رامین را داریم که به هیچ عنوان کمک حال شهرستان نیست و به غیر از مشکلات زیست محیطی برای استان بیشترین درآمد را با تولید 54 درصدی برق استان دارد و پول خوبی نصیبش می شود، متاسفانه بدلیل عدم روشنایی اتوبان توسط نیروگاه رامین 5 کشته در این مسیر داده ایم و اگر نبود فشار دادستانی حتی پایه های برق روبروی این شرکت هم روشن نمی شدند و از این رو ما از نیروگاه رامین بسیار نفرت داریم و هرجا که قرار باشد عرصه بر این نیروگاه تنگ شود ما از تنگ کنندگان آن عرصه حمایت می کنیم.

همچنین در ادامه دکتر محسن کاویانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: از طرفی خوشحال هستیم که در جمع خدمتگزاران شهرستان باوی و به خصوص شهر ویس حضور دارم و از طرفی ناراحت از مناظری که دیدیم، وظیفه امور مالیاتی نظارتی است و بیشتر سعی می کنیم از مردم پول بگیریم تا به آنها پول بدهیم، ولی در قانون آمده است که با کمک به شهرداران به آبادانی شهرها کمک نمائیم، از این رو تا پایان سال متعهد شده ایم که 600 میلیارد تومان به شهرداری ها اعتبار بدهیم که بخش قابل توجهی از این رقم پرداخت شده است و همچنین 80 میلیارد هم متعهد شده ایم که به دهیاری ها بدهیم.

وی گفت: مدیریت خوب فرمانداری باوی باعث شد که شهرستان به سمت توسعه قدم بردارد و از وی بابت این مهم تقدیر و تشکر می نمایم، از طرفی در شهر ویس فعالیت ها به سمت و سویی رفته است که خوشحالیم از حمایت هایی که از شهرداری به عمل آمده است و لوله گذاری برای ساماندهی فاضلاب در حال انجام است و در بخش شرق ویس اگر بتوانند عزیزان مجوزات لازم از شرکت آب و فاضلاب بیاورند و مشکلات زیست محیطی در کار وجود نداشته باشد حاضریم جهت رفع مشکلات فاضلاب اعتبارات لازم را به شهرداری پرداخت نمائیم و حتی تا قبل از پایان سال بخشی از اعتبار را برای استارت کار خواهیم پرداخت.

کاویانی بیان داشت: یکی دیگر از اتفاقاتی که بسیار ما را ناراحت کرد این بود که بچه های مدرسه ایی برای رفتن به مدرسه مجبور بودند با قایق از آن طرف رودخانه به این طرف بیایند و ما مصمم هستیم اگر قرار بر ساخت پل است حتی تا قبل از سال در صورت تکمیل مطالعات بودجه ایی به این مهم از طریق اعتبارات تملک و دارایی ها بپردازیم، از این رو انتظار می رود دوستان مطالعات و طرح تفضیلی را به ما ارائه نمایند و مشاورین لازم را برای انجام این کار بگیرند. وی گفت: ما حاضریم مبلغی برای احداث پل و ساماندهی شرق ویس در اختیار شهرداری قرار دهیم و امیدواریم که شهرداری با انجام مطالعات لازم به رفع مشکلات بپردازد.

همچنین در پایان این بازدید مازیار آصف شهردار شهر ویس گفت: شهر نیاز به کارهای بزرگ و اساسی دارد، زیرا محرومیت در آن زیاد به چشم می خورد و علیرغم فعالیت های گسترده و فراوانی که یکساله گذشته صورت گرفت ولی نیاز به فعالیت های فراوان دیگری هم هست تا بتوانیم مشکلات را مرتفع نمائیم.

وی ادامه داد: لوله گذاری مولحه یکی از نیازهای شهر بود که خوشبختانه پیمانکار این پروژه بسیار فعالانه در حال تلاش است و اگر بتوانیم آسفالت و جدول گذاری را انجام بدهیم بسیار عالی کار کرده ایم، همچنین در شرق ویس طرح مطالعاتی جهت ساماندهی فاضلاب صورت گرفته است و امادگی داریم با تصویب از سوی شورا این کار را سریع در دستور قرار دهیم و اگر مبلغی بابت این مهم به ما پرداخت شود قبل از پایان سال استارت پروژه ساماندهی فاضلاب را خواهیم زد، زیرا مردم انتظار دارند همانند غرب ویس به شرق ویس هم رسیدگی شود.

شهردار ویس بیان داشت: موضوع دیگر و حیاتی شهر ویس پل می باشد و باید به این مهم توجه داشته باشم تا بتوانیم روستاهای آن سمت رودخانه را به ویس ارتباط دهیم و اگر این مهم صورت گیرد دیگر نیاز به پیمودن مسیر 40 دقیقه ایی برای رسیدن به روستاهای دیگرنیست و قطعا رونق خوبی در ویس و روستاها شکل خواهد گرفت.

آصف تصریح کرد: یکی از فعالیت های خوب صورت گرفته در این شهر ان هم توسط بخش خصوصی احداث آزمایشگاه بوده است و انشاء الله با قول هایی که آقای نیزاری به عنوان سرمایه گذار داده اند بتوانیم تحولی در شهرستان باوی ایجاد کنیم. وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین گفت: دوره مدیریت من در شهر ویس کوتاه است و تنها چیزی که از ما بجای خواهد ماند فعالیت ها و اقدامات نیک ماست و اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم قطعا رضایت خدا و مردم را در پی خواهد داشت.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار