شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
شهردار اهواز:
موسوی گفت: باید به گونه ای در حوزه کتاب کار شود که مردم احساس کنند اهواز شهر کتاب شده است.
شهردار اهواز گفت: باید به گونه ای در حوزه کتاب کار شود که مردم احساس کنند اهواز شهر کتاب شده است.

به گزارش ایرنا سید خلف موسوی شامگاه چهارشنبه در آیین نکوداشت پایتخت کتاب شدن اهواز در محل تالار مهتاب اهواز اظهارکرد:تفاهم نامه هایی بین شهرداری اهواز و چند ارگان دیگر برای آماده سازی اهواز جهت حضور اهواز در رقابت جهانی پایتخت کتاب جهان شدن امضا شده است.

وی گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران توسعه متوازن تمامی نیازهای جامعه است و اهواز این استعداد را دارد که در حوزه کتاب به بهترین جایگاه دست یابد.

موسوی افزود: شهرداری اهواز برای آماده سازی اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران وظیفه توسعه کتابخانه ها را برعهده دارد و همه دستگاه های مربوطه باید اهواز را برای رقابت جهانی آماده کنند.

شهردار اهواز گفت: شرکت ها و ارگان های قدرتمند و ثروتمندی همچون نفت و پتروشیمی و بسیاری شرکت های فعال اهواز باید دراین راه همکاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز بیان داشت: بخش مهمی از طرح هایی که برای پایتخت کتاب ایران شدن اهواز به دبیرخانه این جشنواره ارایه شد توجه به نیازهای مردم بود و همین عامل باعث شد که اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شود.

همایون قنواتی افزود: در این راه بخش خصوصی به خوبی وارد عمل شده و برنامه ریزی شده که طرح هایی که در اهواز قرار است اجرا شود مردمی و اجتماعی باشد.

وی گفت: مقرر شده کتاب هایی که مربوط به مسایل و مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی است، چاپ و تهیه شود تا سطح آگاهی مردم در این حوزه افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهارکرد:اهواز باید برای رقابتی بزرگتر به عنوان نماینده پایتخت کتاب ایران در جهان در سال 2017 میلادی آماده شود.

اهواز با ارایه پنج طرح به دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب ایران موفق شد در تاریخ سوم اسفند امسال امتیاز پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و در بازه زمانی یک تا چهار سال فرصت دارد برای رقابت جهانی پایتختی کتاب آماده شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
comment
0
0
comment خوب حالا ما احساس کردیم پایتخت کتاب ایران شدیم.
بودجه ای ملی به شهر تعلق میگیره برای پیشرفت مرکز استان در جهت فرهنگی؟
وقتی نفس نباشه پایتخت بودنه کتاب ایران به چه دردی میخوره؟ بگید گردوخاک رو چیکار کردید؟؟؟
این القاب وقتی قشنگه که شادابی باشه، هوای خوب باشه ،نفس باشه، پاکیزیگی باشه ، بیماری نباشه . گردوخاک برای همیشه از استانمون خداحافظی کنه ،اون موقع پایتخت بودن میچسبه.
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
comment
0
0
comment اهواز به تعداد انگشتان دست کتابخانه داره ، وقتی کتابخونه میرم، جا برای نشستن نیست ،فضای کم ،تعداد کتابخانه ها نسبت به جمعیت واقعا کمه در حد صفره ، مردم چطوری احساس کنند اهواز پایتخت کتابه؟!!!
بر چه اساسی اهواز پایتخت کتاب ایران شده؟حتما چون نفت پتروشیمی داره میگن خرجشو شما بدید ؟ نظره من به عنوان یک شهروند خوزستانی ابتدا باید به بقاء فکری کنید، بعد به کتاب ، البته اگر از این آلودگیها جان سالم به در بردیم
با دادنه عنوان پایتخت کتاب به اهواز گردوخاک و آلودگی محیط زیست خوزستان حل نمیشه.
لطفا مردم را بچه فرض نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار