اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
افق های روشن خوزستان درحوزه حمل ونقل
رآوردهزینه طرح نوسازی و توسعه ایستگاه راه آهن اهواز 200 میلیارد ریال می باشد
مصوبات ملی استان خوزستان دربخش جاده ای ، ریلی و هوایی/ افق های روشن خوزستان درحوزه حمل ونقل

 عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان اعلام کرد: شورای حمل ونقل استان خوزستان دربخش جاده ای , احداث ,  توسعه و نوسازی  راه آهن , همچنین درحوزه  دریایی و پایانه ها  , هواشناسی و مسکن مهر مصوبات خوبی دراسفند ماه جاری داشت که درنشستی که اخیرا دروزارت راه و شهرسازی با حضور وزیرمحترم این وزارتخانه و معاونین وی برگزارشد , همه آنها به تصویب نهایی رسید .

 ** مصوبات بخش جاده ای :

  به گزارش روابط عمومی رسانی استانداری خوزستان دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان  احداث آزاد راه اندیمشک به اهواز به طول 120 کیلومتر – تکمیل چهارخطه کردن محور بهبهان به رامهرمز به طول کلی 260 کیلومتر- احداث میانبر مسجد سلیمان به اهواز به طول 95 کیلومتر ازجمله طرح های بخش جاده ای عنوان کرد.

   وی گفت : انجام طرح احداث آزاد راه اندیمشک به اهواز با مشارکت حداکثری دولت به میزان 30 درصد و مشارکت حداقلی بخش خصوصی به میزان 70 درصد می باشد . شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و اداره کل آزاد راههای کشور ازعوامل اقدام کننده این طرح می باشند.

  دکتر مقتدایی همچنین طول مسیر چهارخطه کردن محور بهبهان به رامهرمز را 260 کیلومتر اعلام کرد و افزود: قبلا 100 کیلومتر آن چهارخطه شده است . 6 کیلومترکمربندی بهبهان و نیز قسمتی از مسیر رامهرمز – بهبهان در دست اجراست . مابقی مسیر به طول 100 کیلومتر بلا تکلیف می باشد. حوزه اقدام کننده این طرح اداره کل راه و شهرسازی خوزستان همچنین معاونت اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی است .

 استاندارخوزستان افزود: احداث میانبر مسجد سلیمان به اهواز بطول 40 کیلومتر مسیر فعلی جاده قدیم مسجدسلیمان به اهواز را کوتاهترمی کند . اجرای این طرح ازطریق ماده 56 انجام می شود و دستگاه اقدام کننده آن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و معاونت اقتصاد و حمل و نقل وزارت متبوعه است .

** مصوبات بخش راه آهن :

  دکتر مقتدایی مصوبات بخش راه آهن را احداث خط آهن اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان ,  احداث خط دوم محور دورود به اندیمشک , تسریع دراحداث خط آهن خرمشهر – اهواز و اهواز به اندیمشک همچنین اتصال خط محور شلمچه به بصره و نوسازی و توسعه ایستگاه راه آهن  نام برد و افزود: دراین بخش همچنین مصوب شده است که ازتردد 700 دستگاه تانکر عراقی حامل  مواد نفتی کشور عراق جلوگیری بعمل آید و این بار ازطریق خط راه آهن انتقال یابد.

    استاندارخوزستان طول مسیر احداث خط آهن اهواز – ایذه – شهرکرد و اصفهان را 535 کیلومتر عنوان کرد و افزود: مجوز کمیسون 215 دراین زمینه اخذ شده است . برنامه اجرایی تا سال 1404 دوخطه دیزلی و سال 414 دوخطه برقی می باشد.

 دکتر مقتدایی مقدار اعتبار مورد نیاز این طرح را 8 هزارمیلیارد تومان برای زیرسازی و 3 هزارمیلیارد تومان برای تجهیزات و ماشین آلات اعلام کرد و افزود: موافقت صندوق توسعه ملی دراین زمینه اخذ شده است .

    استاندارخوزستان بااشاره به طرح احداث خط دوم محور دورود به اندیمشک پرداخت و گفت : بازسازی و نوسازی خط محور جنوب ( حد فاصل درود – اندیمشک – هفت تپه ) به طول 255 کیلومتردردست اجراست که  بازسازی  80 کیلومتر آن باقی مانده است .

به گفته وی پایان عملیات اجرایی این طرح از محل منابع شرکت راه آهن کشور تا بهار 1395 می باشد.

   دکتر مقتدایی به طرح احداث خط آهن خرمشهر- اهواز و اهواز به اندیمشک اشاره کرد و گفت : مصوب شده است که مسیر خرمشهر – بندرامام جایگزین مسیر اهواز – خرمشهر درمصوبه هیات وزیران اصلاح و اجرایی شود . همچنین درمسیر اهواز به اندیمشک مقررشد با توجه به توپو گرافی فشرده منطقه ، قلت منابع ملی و زمانبری طرح ، یک مطالعه مشترک مابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز آه آهن کشور برای ایجاد یک بندر خشک درشهرتسان اندیشمک شامل طراحی پایانه ویژه و ارزیابی اقتصادی طرح به منظور به کاربردن شیوه های ترکیبی حمل و نقل ( جاده و ریل ) ازظرفیت بخشی جاده آزاد راه پل زال – خرم آباد انجام پذیرد.

مقتدایی دستگاههای اقدام کننده درخط راه آهن را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ،شرکت راه آهن جمهوری اسلامی وسازمان بنادر و کشتیرانی و دریانوردی کشور نام برد.

استاندارخوزستان گفت : اتصال خط محور شلمچه به بصره ازدیگرمصوبات اخیر شورای حمل و نقل استان خوزستان می باشد که باحضور وزیرراه و شهرسازی معاونین این وزارتخانه به تصویب رسید.

  مقتدایی افزود: درنشستی که درتهران برگزارشد عنوان گردید که این طرح بخاطرعدم تعیین ردیف بودجه ای ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به مشکل برخورده است .

  استاندارخوزستان افزود: وزیرمحترم راه و شهرسازی نیز دستور دادند که موضوع بصورت ویژه پیگیری و درگردش کار پوشه دولت قرارگیرد.

 بنابه اظهارات دکتر مقتدایی نوسازی و توسعه ایستگاه راه آهن اهواز ازدیگرمصوبات شورای حمل و نقل  استان خوزستان دراسفند ماه جاری است که  درنشست اخیر با حضور وزیرراه و شهرسازی و معاونین وی درتهران به تصویب قطعی رسید.

  استاندارخوزستان افزود: برآوردهزینه طرح نوسازی و توسعه ایستگاه راه آهن اهواز 200 میلیارد ریال می باشد که مطالعات  اولیه آن توسط شرکت راه آهن انجام شده است و زمان اجرای آن تا سال 1395 خواهد بود.

 ** هوایی :

  دربخش هوایی یک مصوبه مهم داشتیم و آن تسریع درشروع عملیات اجرایی فرودگاه جدید اهواز می باشد. مقررگردید با توجه به اینکه ظرفیت کنونی فرودگاه اهواز 2.5میلیون نفر درسال می باشد درصورت احداث فرودگاه جدید ، ظرفیت آن به 5 میلیون نفر در کلاس c خواهد رسید.

  استاندارخوزستان افزود: طبق این مصوبه ، مقرر شده  تا بهار سال 1394 نسبت به شروع عملیات اجرایی درمحل احداث فرودگاه جدید اهواز از ردیف اعتبارات ملی اقدامات عملی صورت پذیرد . منابع  مالی ازمحل فایناس تامین گردد و درصورت تغییرکاربری محل فرودگاه کنونی اهواز ، بدهی های فایناس پرداخت شود. ضمنا از محل منابع استانی توسعه فرود گاه اهواز در دستور کار قرار گیرد.

  ** دریایی :

   برطرف نمودن مشکلات اساسی آبراه اروند رود ازدیگرمصوبات مهم شورای حمل و نقل استان خوزستان بود.  بازگشایی دفترهماهنگی مشترک ایران و عراق (CBC)    توسط وزارت امور خارجه درحال مذاکره کنسولی می باشد  اما موضوع مهم تر بحث لایروبی و برداشتن کشتی های مغروقه دردهانه اروند است که عراقی ها هم موافق این راهکارهستند .

   دکتر مقتدایی افزود: براساس این مصوبه مقررگردید که یکی از معاونین وزارت راه و شهرسازی موضوع کشتی ها و شناورهای غرق شده را پی گیری نماید. همچنین مقررگردید که گزارشی توسط سازمان بنادر , کشتیرانی و دریانوردی درخصوص آخرین وضعیت ازکشتی های مغروقه دردهانه اروند تهیه و ارایه گردد.

   استاندارخوزستان گفت :  اعطای تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای کانتینری از دیگرمصوبات شورای حمل و نقل استان خوزستان دربخش دریایی بود که به تصویب نهایی وزارت راه و شهرسازی کشور رسید. بناست دراین زمینه با وزارت اقتصاد و دارایی و نیز وزارت صنعت , معدن و تجارت درخصوص تخفیف سود بازرگانی مکاتباتی صورت گیرد.

 ** پایانه ها :

  دکتر مقتدایی گفت :  توسعه  پایانه مسافربری شلمچه نیز به تصویب رسید که براساس آن مقررشد احداث زیرساخت ها و نیز ترمیم جاده های مربوط به پایانه مرزی به همان شکل 50 درصد سهم استان و 50 درصد سهم سازمان راهداری انجام گردد . مقررشد پایانه مرزی شلمچه با اعمال ضریب سرعت درزمان یک سال آینده به به بهره برداری برسد.

** هواشناسی :

  بنا به اظهارات استاندارخوزستان تجهیز سازمان هواشناسی استان خوزستان به وسایل مورد نیاز برای اطلاع رسانی قبل از وقوع ریزگردها از دیگرمصوبات شورای حمل و نقل استان بود.

  دکتر مقتدایی گفت : براساس این مصوبه مقررشد سازمان هواشناسی استان نسبت به متناسب سازی و تجهیز اقلام مورد نیاز برای تسریع درامر اطلاع رسانی  قبل از وقوع پدیده ریزگردها اقلام ذیل را تا سقف 50 میلیارد ریال از سهم مشارکت استان و 180 میلیارد ریال از محل منابع ملی اقدام نماید:

- نصب سامانه هشدار سریع پدیده های گردو غبار

-  تکمیل و توسعه شبکه هواشناسی خودکار

-  بازسازی و تجهیز شبکه سینوپتیک هواشناسی

- راه اندازی سامانه پخش خبر و اطلاع رسانی

- توسعه شبکه دیده بانی سطح زمین و سنجش از راه دور

- توسعه سنجیده های اندازه گیری پارامترهای سطوح فوقانی جو و لایه مرزی

-  طراحی سامانه های دریافت و پردازش داده های هواشناسی

** مسکن مهر:

 استاندارخوزستان به تعیین تکلیف 110 هزار واحد مسکن مهرخوزستان اشاره کرد و گفت :  باتوجه به درخواست شورای مسکن استان خوزستان درخصوص تفویض اختیار کامل وزیرمحترم راه و شهرسازی  درزمینه تصمیم سازی و تصمیم گیری و رفع موانع موجود متناسب با شرایط و نیازهای استان , مقرر گردید که این درخواست بررسی و به استان خوزستان تفویض گردد.

   دکتر مقتدایی گفت : درحال حاضر وضعیت مسکن مهر خوزستان با حدود 110 هزار واحد مشکلات قابل توجهی دارد . حدود 25 درصد مشکلات مسکن مهر درکشور مربوط به حوزه خوزستان است .

   استاندار خوزستان مصوبه پایانی شورای حمل و نقل استان خوزستان  را تامین "قیر " مورد نیاز پروژه های حمل ونقلی و شهرسازی استان خوزستان از پالایشگاه آبادان عنوان کرد.

  دکتر مقتدایی ادامه داد : هم اکنون قیر مورد نیاز از پالایشگاههای مختلف کشور ازجمله اصفهان و شیراز ، تهران تامین می گرد . این درحالی است که پالایشگاه آبادان می تواند این تولید را داشته باشد و باعث کاهش هزینه های تمام شده گردد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهندس ارشد هواپیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
comment
1
0
comment ایکاش و ایکاش .........در پایتخت دفاع مقدس آنچه را که به مدافعان خط مقدس جبهه های جنگ تحمیلی و خدمتگزاران ارایه بیست و هشت هزار ساعت عملیات پروازی شبانه روزی زیر آتش سنگین بمباران تاسیسات نفتی و تهدیدهای جنگنده های شکاری به فرزندان نام آشنای شما برادر عزیز و بزرگوار استاندار محترم خوزستان که خدای را شکر دارای سوابق ارزنده نفتی هم میباشید ؛ گذشت اقدام موثر و جدی مینمودید . طعم بازنشستگی اجباری پیش از موعد خلبانان . مدیران تخصصی . مهندسیین ارشد هواپیمایی و دیگر کارکنان رسمی شرکت ملی نفت ایران طی یک روز و بطور غافلگیرانه وقطع کامل ششماه حقوق ودستمزد درآستانه سال جدید در جوار خانواده زیبنده و در شان سربازان پایتخت نشین دفاع مقدس نمیباشد . جناب دکتر ؛ همه کسانیکه با بازی ((بازنشستگی پیش از موعد )) کارمند دولت آشنا باشد درد آنرا میداند . مگر میشود شماره پست سازمانی /اخذ ترفیعات سازمانی /دریافت فوق العاده های خاص کارمندان رسمی نفت را تا اواسط همین سال جاری داشته باشی و سپس بگویند عضوشرکت خصوصی هستید . پس همکاران ما بر چه اساس سال 1393و1392 به دیگرشرکت های اصلی نفت انتقال داده شده اند !!!!!!؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار