اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هم گفت: بر اثر سیلاب هشت واحد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان از بین رفته و اگر چه شاید لالی بیشترین خسارات را متحمل شده اما خسارات وارده به اندیکا هم دست کمی از لالی ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اثر وقوع سیلاب هفته گذشته 160میلیارد ریال در بخش های زراعت و دام و طیور این استان خسارت وارد شد.

به گزارش ایرنا، کیخسرو چنگلوایی عصر سه شنبه در نشست اعضای ستناد بحران خوزستان افزود: با وجود این خسارت ها در مجموع برآیند بارش ها برای بخش کشاورزی خوزستان به جهت خنک کردن هوا، تامین آب کشاورزی و شستشوی نمک از اراضی مثبت بود.

وی اضافه کرد: سیلاب در پنج شهرستان خوزستان خسارات جدی وارد کرد که امید می رود با تامین بموقع اعتبارات بتوان آنها را جبران کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هم گفت: بر اثر سیلاب هشت واحد تاسیسات آبرسانی روستایی خوزستان از بین رفته و اگر چه شاید لالی بیشترین خسارات را متحمل شده اما خسارات وارده به اندیکا هم دست کمی از لالی ندارد.

درویشعلی کریمی افزود: برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در مناطق آسیب دیده 18 دستگاه تانکر از داخل و استان لرستان تامین و آبرسانی به این مناطق انجام شد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی از مجموع 283روستای لالی که دچار خسارات ناشی از سیلاب شده اند برای 230روستا آب آشامیدنی تامین و از مجموع واحدهای آبرسانی آسیب دیده هم تاکنون پنج واحد وارد مدار شده اند.

کریمی گفت: به دلیل نبود راه دسترسی به بقیه روستاهای لالی امکان ارسال تانکر وجود ندارد که امید است با بهسازی مسیر دسترسی این امکان هم فراهم شود.

وی اضافه کرد: اگر چه مردم این روستاها می توانند تا زمان ارسال تانکر از آب چشمه ها استفاده کنند اما وظیفه است که آب آشامیدنی این مناطق هم بموقع تامین شود.

وی گفت: در اندیکا هم از مجموع 192 روستای خسارت دیده برای 169روستا آب تامین شده و به 23روستای دیگر هم از طریق تانکر آبرسانی می شود.

وی افزود: برای تامین آب از طریق شبکه آبرسانی هم اینک یک هزار و 700متر خط انتقال در دست اجراست تا آب پایدار و مطمئن برای این روستاها تامین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان نیز اظهار کرد: در مناطق شهری لالی و اندیکا مشکلی به لحاظ تامین برق مورد نیاز مناطق آسیب دیده نداشتیم و در روستاها به طور عمده در مسیر پمپاژ آب مشکل تامین برق وجود داشت چرا که شبکه از بین رفته بود و منجر به قطع برق شد.

اسداله اسدیان افزود: از طریق اندیکا برق تمام روستاهای لالی پس از چند ساعت تامین و برای مابقی مناطق اقدام به بازسازی تاسیسات پمپاژ آب شد و در کمترین زمان ممکن مشکل برق این مناطق هم برطرف شد.

وی ادامه داد: در اندیکا به دلیل بالا آمدن آب امکان بازسازی پایه های برق تا 24 ساعت پس از وقوع حادثه نبود اما در مدت 24 ساعت خوشبختانه این کار هم صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت: آسیب دام های عشایر ناشی از این حادثه مد نظر قرار گیرد چرا که آسیب های وارده جدی بوده است.

علی خدادادی افزود: 96تیم از جمعیت هلال احمر به مناطق آسیب دیده اعزام و 9سورتی پرواز با بالگرد هلال احمر هم برای کمک رسانی به مردم آسیب دیده انجام شد.

وی اضافه کرد: 480نفر از ماموران جمعیت هلال احمر درگیر این حادثه و کمک رسانی به آسیب دیدگان بودند که در نتیجه اقدام های آنها 419 نفر از سیلاب نجات پیدا کرده و 45 خودرو هم از آسیب سیلاب در امان ماندند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار