شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون:ایجاد کمربند دسترسی پیرامون جزیره و ساحل سازی و سواحل آن و در نهایت تبدیل جزیره شادمانی به جزیره آرامش جهت توسعه گردشگری در آبادان و تشویق اهالی ساکن جزیره جهت نگهداری از این مکان گردشگری ارزشمند از دیگر اقدامات این سازمان است.
چندی است به همت استاندار خوزستان، فرماندار سختکوش آبادان و سازمان عمران ساحل کارون  اجرای طرح ساماندهی «جزیره شادمانی آبادان» در قالب طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری آّبی  استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان عمران ساحل کارون، رودخانه کارون با عبور از اراضی آبرفتی ضمن ایجاد پیچ و خم‌های متعدد به آبیاری اراضی دو طرف خود پرداخته و قبل از رسیدن به خرمشهر، به دو شاخه بهمنشیر و حفار تقسیم می‌شود.

رودخانه بهمنشیر در ضلع شمالی به شمال شرقی جزیره آبادان واقع شده که این رودخانه با شرایط زیستگاهی مناسب و ساحل مملو از علفزار و نیزار خصوصا در قسمت انتهایی خود برخوردار است و پس از مشروب کردن باغات و نخلستان‌های مسیر، مستقیما به خلیج فارس منتهی می‌شود.

در همین مسیر مسئولان استانی و شهری، درصدد بهره برداری هرچه سریع تر از جزیره‌ای به عنوان «شادمانی» هستند که در این مسیر «عزم همگانی» را طلب کرده‌اند.

در این خصوص گفت‌وگو با تنی چند از مردم و مسئولان را آورده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون در این خصوص  اظهار کرد: بنا به تاکید استاندار خوزستان، پروژه جزیره شادمانی توسط مهندسان مشاور مجرب طراحی شده و عملیات اجرایی آن مطابق نقشه و مشخصات فنی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان و با همکاری سازمان عمران ساحل کارون در حال اجراست.

مهدی مداری در ادامه از تاکید استاندار برای تسریع  در بهره برداری از این پروژه خبر داد و افزود: لایروبی و رفع انسداد رودخانه فی مابین جزیره و شهر آبادان که از گذشته دور جهت دسترسی ساکنان محل جزیره، مسدود شده و به دلیل حجم گذردهی، آن نهر تبدیل به باتلاق شده و معضلات زیست محیطی فراوانی برای ساکنان پیرامون آن به‌ وجود آورده است، نیز به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح ساماندهی جزیره شادمانی آبادان در قالب طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان خوزستان خبر داد و گفت: پاکسازی جزیره شادمانی و سواحل آن از نخاله‌های ساختمانی که منظر نازیبایی را ایجاد کرده، نیز در حال انجام است.

مداری اضافه کرد: ایجاد کمربند دسترسی پیرامون جزیره و ساحل سازی و سواحل آن و در نهایت تبدیل جزیره شادمانی به جزیره آرامش جهت توسعه گردشگری در شهرستان آبادان و تشویق اهالی ساکن جزیره جهت نگهداری از این مکان گردشگری ارزشمند از دیگر اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون همچنین از ایجاد مسیرهای پیاده روی، ایجاد روشنایی در سطح جزیره، ایجاد پیست‌های دوچرخه سواری و نصب آلاچیق و نیمکت، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه گذاری و تعریف بسترهای سرمایه گذاری، نصب اسکله‌های شناور و ایجاد فضای سبز و کاشت درخت و گل‌کاری و از پشتیبانی آنها خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه جزیره شادمانی در مساحت 48 هکتار واقع در میدان طیب شهرستان آبادان و با اعتبار مصوب یک‌هزار و 300 میلیارد ریالی از محل منابع استانداری در حال اجرا است.

*ابراز رضایت شهروندان از اجرای طرح جزیره شادمانی

یکی از شهروندان آبادانی  در این شهرستان اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار این پروژه، شور و شعف خاصی میان اهالی جزیره به‌وجود آمده و با بهره‌برداری از این پروژه، مطمئنا کسب و کار محل نیز رونق خواهد گرفت.

سینا احمدی گفت: این پروژه همچنین موجب ایجاد اشتغال جوانان این منطقه شده و مسئولان نیز خبر از اشتغالزایی نفرات بیشتری در زمان بهره برداری داده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجایی که مردم آبادان نیاز به محل تفریحی و سیاحتی دارند جزیره شادمانی افق روشنی را برای تحقق این مهم به همراه خواهد آورد.

کیانی،  در این منطقه عنوان کرد: از مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون و استاندار خوزستان به دلیل اهتمام به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبادان تقدیر می‌کنیم.

این شهروند آبادانی گفت: حسینیه و متولیان این حسینیه از بدو آغار پروژه تا پایان آن، همکاری لازم را با مسئولان خواهند داشت.

دیگر شهروند آبادانی نیز  در این شهرستان تصریح کرد: اجرای این پروژه مطمئنا موجب افزایش استقبال گردشگران نوروزی می‌شود و می‌تواند در ارتقای سطح معیشت مردم این منطقه کمک شایانی کند.

مینا احمدرضایی افزود: در همین راستا مشاغل زیادی نظیر رستوران و فروش محصولات صنایع دستی رونق پیدا کرده و کسب و کار برای مردم آبادان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

*ظرفیت‌های گردشگری آبادان همچنان مغفول و بلاءاستفاده مانده‌اند

فرماندار ویژه آبادان نیز اظهار کرد: ساخت جزیره شادمانی آبادان یکی از چهار پروژه بزرگ گردشگری در استان بوده که استاندار خوزستان در فصل گردشگری ارائه کرده است.

عزیزالله شهبازی در ادامه از تاریخ و سابقه طولانی آبادان در بحث گردشگری به عنوان دلیل انتخاب این شهر در اجرای یکی از چهار پروژه گردشگری استان خوزستان نام برد و افزود: ساخت جزیره شادمانی در جهت گسترش صنعت گردشگری در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آبادان ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد که همچنان مغفول و بلااستفاده مانده‌اند، شناسایی ظرفیت‌ها، برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها را در راستای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار از مسئولان شهری خواستار شد.

شهبازی   افزود: کار ساخت جزیره شادمانی در راستای جذب و جلب گردشگران باید هر چه سریعتر آغاز شد.

وی ساخت جزیره شادمانی آبادان را یکی از چهار پروژه بزرگ گردشگری در استان عنوان کرد که استاندار خوزستان در فصل گردشگری ارائه کرده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از تاریخ و سابقه طولانی آبادان در بحث گردشگری به عنوان دلیل انتخاب این شهر در اجرای یکی از چهار پروژه گردشگری استان خوزستان نام برد.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به در اختیار داشتن طرح تفضیلی، این طرح باید بدون معطلی به مرحله اجرا درآید که انجام این کار نیاز به یک همت جمعی و عزم شجاعانه مسئولان مربوطه دارد.

وی یادآور شد: ساخت این جزیره شادمانی در جهت گسترش صنعت گردشگری در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود، آبادان ظرفیتهای گردشگری فراوانی دارد که همچنان مغفول و بلا استفاده مانده اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان شناسایی ظرفیتها، برنامه ریزی و اجرای طرحها را در راستای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار را از مسئولان شهری خواستار شد.

جزیره شادمانی آبادان با وسعت 47 هکتار در سواحل رودخانه بهمنشیر احداث می شود.

به نظر می رسد  با شوقی که مردم در همراهی با مسئولان برای اجرای این پروژه در پیش گرفته‌اند و البته به همت مسئولان که از ابتدای کار با حساسیت نسبت به تحقق پروژه جزیره شادمانی ایجاد کرده‌اند، بتوان در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.











comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
0
0
comment مردم آبادان و خرمشهر آب برای شرب ندارند، شهرداری آبادان نیازهای ضروری مردم را فراموش کرده است. ای کاش کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم.
مردم مشکلات جدی تری دارند که باید استانداری، شهرداری، منطقه آزاد اروند و ... به آنها توجه نشان دهند.
امیدی ندارم که این نوشته منتشر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار