اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
در دیدار سیدشریف حسینی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان مطرح شد:
حسینی در این دیدار با اشاره به لزوم اصلاح و بازسازی برخی از پروژه های آبرسانی احداث شده در سال های گذشته، اظهار کرد: برخی پروژه ها که در سنوات گذشته به اجرا و بهره برداری رسیده اند، نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.
نماینده مردم شهرستان های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در دیدار با مدیرعامل این شرکت به بررسی پروژه های آبرسانی روستایی در دست اجرا درسطح  روستاهای حوزه انتخابی خود پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان سید شریف حسینی در این دیدار با اشاره به مشکلات موجود کیفی و کمی آب شرب در برخی روستاهای شهرستان اهواز گفت: انتظار ما از مدیریت و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان توجه جدی به مشکلات روستاها و تسریع در روند اجرای پروژه های آبرسانی است.

وی افزود: پروژه های مجتمع آبرسانی بزرگ با ظرفیت بالایی در سال های گذشته آغاز شده که تکمیل آنها می تواند بسیاری از مشکلات کیفی و کمی آب روستاها را کاهش دهد.

حسینی در این دیدار با اشاره به لزوم اصلاح و بازسازی برخی از پروژه های آبرسانی احداث شده در سال های گذشته، اظهار کرد: برخی پروژه ها که در سنوات گذشته به اجرا و بهره برداری رسیده اند، نیاز به اصلاح و بازسازی دارند، چراکه در حال حاضر این پروژه ها پاسخگوی ظرفیت جمعیت فعلی روستاها نیستند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیت و کیفیت آب دو عنصر موازی در تامین آب شرب روستاها است که توجه به هر دو مورد از اهمیت بالا برخودار می باشد. عدم توجه به هر کدام از این موارد سبب بروز مشکلات در تامین آب شرب مردم و ساکنین روستاها خواهد شد، بنابراین در روند اجرای پروژه ها می بایست توجه ویژه به موضوع کیفیت و کمیت آب شرب مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به پروژه های آبرسانی در دست اجرا گفت: از جمله این پروژه ها می توان به مطالعه و احداث تاسیسات آبرسانی به روستاهای شعمیط و ملچ، مجتمع آبرسانی 10 روستای حاشیه دز، مجتمع آبرسانی بریچه، تامین آب روستاهای ام السراجینه و کائیدیه، تامین آب روستاهای رامسه و طراح و بازسازی تاسیسات 14 روستای مسیر خسرج اشاره داشت.

درویشعلی کریمی افزود: مشکل اصلی که باعث تاخیر در بهره برداری از پروژه های آبرسانی روستایی در سطح استان و روستاهای شهرستان اهواز می شود، عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها است. تخصیص نامناسب اعتبار باعث طولانی شدن پروژه ها می شود، همچنین تورم سالیانه میزان اثربخشی بودجه تخصیص یافته را نیز کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: آنگونه که عنوان می شود در سالجاری اعتبارات مناسبی برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص خواهد یافت. اگر این اعتبارات در زمان مناسب ارایه شود می توان امیدوار بود پروژه های آبرسانی روستایی در سطح استان در پایان سال مالی 94 پیشرفت چشمگیری داشته باشد. به همین سبب از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جناب دکتر نوبخت نیز درخواست می شود نسبت به اعطای سریعتر این اعتبارات اقدام لازم را مبذول نمایند.

کریمی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم اصلاح و بازسازی برخی پروژه های آبرسانی اجرا شده در سال های قبل گفت: در گذشته اقدامات زیادی برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای استان خوزستان انجام شده است، ولیکن در برخی پروژه های انجام شده مشکلات فنی و کارشناسی وجود دارد که باید بررسی مجدد صورت پذیرد تا با اطلاع این پروژه ها بازده تاسیسات آبرسانی افزایش یابد.

وی افزود: عدم توجه به کیفیت کار و بعضا کیفیت را فدای سرعت اجرای پروژه کردن باعث بروز این مشکلات می شود و اصلاح و بازسازی مجدد پروژه را در پی دارد.

کریمی در پایان تصریح کرد: ما باید با انتخاب مشاوران توانمند برای مطالعات کارشناسی قبل از اجرا  و نظارت دقیق در حین اجرای پروژه ها از بروز مشکلات پس از احداث  تاسیسات آبرسانی جلوگیری کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
comment
0
1
comment چقدر فروتنانه نشسته است؟
comment
محسن حاجی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
0
0
comment با سلام و عرض ادب
جناب مهندس کریمی از مدیران توانمند و میشود گفت کشور هستند که با دست خالی خیلی از شرکتهای تحت مسئولیت را از بحران نجات داده است آنهم فقط با مدیریت و لیاقتی که دارند .
رد صورتی که بتوانند اعتبارات عمرانی به آبفار روستایی تخصیص دهند ما رد هیچ روستایی مشکلی بنام آب نداریم .

با تشکر از زحمات جناب مهندس کریمی و همکاران زحمتکش ایشان
comment
دانيال منگشتي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
1
0
comment سلام تشكر ميكنم از برادر سيدشريف حسيني كه هميشه در لباس خدمت پيگير مشكلات استان هستند اين استان فقط سيد ناصر موسوي نماينده اسبق رامهرمز و رامشير را كم دارد تا مشكلات حل شوند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
0
0
comment جناب اقای کریمی روستای ملچ وشعیمط اب دارند به فکر سی روستا که دربخش غیزانیه بدون اب شرب میباشند
comment
UNKNOWN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
comment
0
0
comment جناب آقای مهندس کریمی با سلام :روستای ام السراجینه در بحران آب به سر میبرد خواهشمندیم رسیدگی های لازم را به عمل آورید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار