اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
دومین نشست هم اندیشی نمایندگان احزاب، گروهها و فعالان سیاسی خوزستان با حضورمعاون سیاسی وزیرکشوربرگزارشد

 دومین نشست هم اندیشی نمایندگان احزاب , گروهها و فعالان سیاسی استان خوزستان درسال 94 ، شب گذشته با حضور محمد حسن مقیمی معاون سیاسی وزیرکشور ، عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان و فرج اله خبیرمعاون سیاسی ایشان وجمعی از نمایندگان احزاب و گروههای سیاسی  درسالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزارشد .

 به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است که دراین نشست سیاست های دولت تدبیرو امید به ویژه دربحث فعالیت احزاب و گروهها و نیز انتخابات 94 بحث و بررسی شد.

 معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات درحاشیه این نشست درگفت وگو با ایرنا بااشاره به انتخابات مجلس و خبرگان رهبری درسال جاری  گفت: تقویم زمانی مراحل دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که هفتم اسفند ماه 1394به صورت همزمان برگزار می شود توسط وزارت کشور تنظیم شده است.

محمدحسین مقیمی افزود: این تقویم که در برگیرنده همه مراحل اجرایی این دو انتخابات است بزودی به مردم شریف ایران به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در هفتم اسفند ماه 1394برگزار می شود.

دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اردیبهشت ماه 1395برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه احزاب در گرمی انتخابات و نشاط سیاسی در جامعه نقش تاثیر گذاری دارند تصریح کرد:دولت از فعالیت قانونی احزاب شناسنامه دار که مرام نامه و اساسنامه آنان به تصویب کمیسیون ماده 10احزاب رسیده قاطعنامه حمایت و پشتیبانی می کند و امنیت جلسات و گردهمایی آنان را تضمین می کند.

مقیمی افزود: هرچه بتوانیم زمینه فعالیت قانونی احزاب و گروه های قانونی شناسنامه دار را فراهم کنیم افراد بیشتری به آنان می پیوندند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد احزاب و آنانی که کار سیاسی انجام می دهند بتوانند در فضایی سالم به گونه ای عمل کنند که مورد اقبال عمومی واقع شوند.

مقیمی به منظور شرکت در گردهمایی سراسری مدیران کل سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری های کشور که از روز شنبه به مدت دو روز در اهواز برگزار می شود وارد اهواز شد و ضمن حضور و سخنرانی در جلسه شورای اداری استان در نشست هم اندیشی نمایندگان و گروه ها و احزاب خوزستان شرکت کرد و با آنان به تبادل نظر پرداخت.

در اين نشست نمايندگان احزاب، گروه​ها و فعالان سياسي استان خوزستان به بيان نقطه نظرات، پيشنهادات و ديدگاه​هاي خود پرداختند كه از جمله آن‌ها مي​توان به تاكيد بر توجه دولت به اصل 19 قانون اساسي مبني بر حقوق يكسان و توجه مردم​سالاري ديني، يافتن راهكارهايي براي جلوگيري از ناپايداري تشكيل احزاب و موسمي و مقطعي بودن آن​ها و نگاه ابزاري به احزاب، جدي گرفته شدن احزاب، توجه به دلايل تشكيل احزاب و ارائه خدمات به حزب و نه فرد، پرهيز از فعاليت​هاي هيجاني احزاب كه اين امر به دليل بالا بودن هزينه كار سياسي در كشور صورت مي​گيرد، تاكيد بر اهميت نقش وزارت كشور، لزوم تعيين سازوكار بين​ المللي براي فعاليت احزاب، اطلاع ​رساني از طريق رسانه ​ها در خصوص اين​كه حزب جدا از نظام و مخالف نظام نيست، اختصاص بودجه​اي براي احزاب و ايجاد شرايط يكسان براي تمام احزاب و اشخاص در تبلغيات و رأي​گيري اشاره كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار