اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
استاندار خوزستان:
مقتدایی اظهار کرد: این تفاهم نامه بین وزارت کشور و وزارت نفت منعقد شده است در حالی که بسیاری از بخش های دیگر از جمله صنایع مصرف کننده، مردم و سازمان محیط زیست باید در این تفاهم نامه دخیل باشند.
 استاندار خوزستان گفت: این استان آماده اجرای تفاهم نامه کاهش و بهینه کردن مصرف انرژی و سوخت است.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی روز یکشنبه در نشست بهینه سازی مصرف سوخت در خوزستان که با حضور نصرت اله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور در اهواز تشکیل شد افزود:تمام بخش های مرتبط با مصرف سوخت در این تفاهم نامه لحاظ و پیش بینی نشده و نیاز است در آن بازنگری شود.

فروردین پارسال تفاهم نامه ای به منظور کاهش مصرف انرژی تا 50 درصد بین وزارتخانه های نفت و کشور به امضا رسید.

مقتدایی افزود: به نظرمی رسد در تفاهم نامه جزئی نگری شده است چرا که دستگاه های دیگری مانند وزارت نیرو، صنعت معدن و تجارت و دیگر بخش ها به دلیل مصرف حجم عظیمی از منابع انرژی، باید در این تفاهم نامه لحاظ شوند. 

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه بین وزارت کشور و وزارت نفت منعقد شده است در حالی که بسیاری از بخش های دیگر از جمله صنایع مصرف کننده، مردم و سازمان محیط زیست باید در این تفاهم نامه دخیل باشند.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: به عنوان نمونه ماهانه یک هزار دستگاه خودرو سنگین عراقی به خوزستان تردد می کنند که این خودروها علاوه بر استفاده از سوخت استان با ترددهای مکرر، جاده های ما را دچار فرسودگی کرده اند و هیچ استانی با چنین پدیده ای مواجه نیست.

مقتدایی اضافه کرد: بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت اهداف حاکم بر تفاهم نامه بوده که این اهداف بیشتر در راستای تحقق نتایج اقتصادی حاصل از این تفاهم نامه است که اگر تمام ذی نفعان در تفاهم نامه پیش بینی می شدند کار در طول این سال ها بهتر پیش می رفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه منافع دولت و کاهش هزینه ها در آنسوی این تفاهم نامه گنجانده شده است گفت: در طول سال های اخیر به هر نفر مبلغ 420هزار ریال بابت هزینه حامل انرژی و سوخت پرداخت شده است و مردم خود را از این طریق با فراز و فرود تعرفه حامل های انرژی تطبیق داده اند.

مقتدایی ادامه داد: خوزستان دارای ذخایر نفت و گاز بسیار زیادی است اما در عین حال میزان مصرف و هدر رفت بالایی در بخش مصرف انرژی دارد که خوشبختانه میزان مصرف انرژی در چند سال اخیر تا حدودی کاهش یافته به طوری که عملکرد مصرف در سال گذشته نسبت به سال 92 بهتر بوده است.

وی افزود: برای تحقق کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت ابتدا باید از دستگاه هایی شروع کرد که اقدامی در جهت کاهش مصرف سوخت خود انجام نداده اند.

مقتدایی گفت: با توجه به اینکه 95 درصد مصرف گاز استان به صنایع اختصاص دارد باید ابتدا سراغ مجموعه های پرمصرف رفت تا مصرف خود را مقداری بهینه سازی و کمتر کنند سپس وضعیت مجموعه هایی با مصارف کمتر را مورد بررسی و توجه قرار داد.

وی اظهار کرد: ما آمادگی کامل اجرای این تفاهم نامه را در خوزستان داریم و با برگزاری نشست های مداوم در زمینه کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت اقدام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم اظهار کرد: 25 فروردین سال گذشته تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و وزارت نفت منعقد شد که هدف این تفاهم نامه کاهش مصرف انرژی تا 50 درصد بود.

احمد سیاحی افزود: خوزستان جزو نخستین استان هایی بود که برنامه کاهش مصرف انرژی را تدوین کرده و در جهت کاهش مصرف بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته گام برداشته است.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف انرژی در تمام مقوله ها موضوعی حساس است که این موضوع جزو تکالیف قانونی به شمار می رود.

سیاحی اظهار کرد: از آنجایی که خوزستان، استانی صنعتی است و میزان مصرف انرژی در صنایع آن بنابر آمار، بالا است با برنامه ریزی، مصرف انرژی را کاهش و بهینه خواهیم کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
comment
0
1
comment افرین استاندار عزیزمون خطرات جانی وشلوغی جاده ها را باعث می شوند به مردم چه انها بخواهند صادرات انجام بدهند
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
comment
0
1
comment اینهمه ماشین عراقی توی کشور ما چه سودی برای مردم داشته ؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار