اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
 رییس انجمن موسیقی خوزستان گفت: تنوع فرهنگی و قومیتی در خوزستان باعث بروز تنوع در موسیقی اقوام شده که هر یک از این موسیقی های این اقوام در نوع خود بکر است.

بهنام کوراوند شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موسیقی خوزستان به لحاظ تنوع قومیت و فرهنگی منحصر به فرد است و خاستگاه اقوام مختلف است و هر کدام موسیقی خاص خود را دارند.

وی افزود: فرهنگ های مختلف در این استان وجود دارد که موسیقی از شاخص های فرهنگی است و تنوع بکری در این استان دارد.

کوراوند گفت: برخی موسیقی ها منحصر به خوزستان است و برخی دیگر با استان های همجوار مشترک است که به دلیل این همجواری با دیگر استان ها، موسیقی اقوام بین دو استان ممکن است مشترک باشد.

رییس انجمن موسیقی خوزستان بیان کرد: در هر یک از موسیقی اقوام افراد حاذق و کارشناسی وجود دارد که در موسیقی لری و عربی این تخصص بیشتر مشاهده می شود.

وی ادامه داد: موسیقی این اقوام در فستیوال های بین المللی نیز شرکت داشته و مقام های خوبی را کسب کردند که از جمله موسیقی بهبهانی در فستیوال اندونزی، موسیقی عربی در فستیوال لبنان و موسیقی بختیاری در فستیوال ایتالیا مقام های خوبی کسب کردند.

کوراوند در خصوص سازهای موسیقی اقوام در خوزستان گفت: برخی موسیقی ها با سازهای مخصوص به خود نواخته می شوند اما در یک موسیقی، ساز اهمیت چندانی ندارد بلکه خروجی آن ساز مهم است و ساز تنها وسیله ای برای ارایه فرهنگ موسیقیایی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار