اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز شناسایی مخاطرات سبد مواد غذایی و برطرف کردن آنها را در راس برنامه های این معاونت عنوان کرد.

دکتر بهزاد شریف مخمل زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: مخاطرات زیادی در هر گروه از مواد سبد اصلی غذایی شامل نان، لبنیات، گوشت، میوه، فرآورده های کشاورزی و آب آشامیدنی وجود دارد.
وی افزود: در نان مخاطراتی همچون تهیه گندم، آرد، نحوه انبار کردن، آسیاب کردن و نحوه صحیح به عمل آوری نان وجود دارد که باید برای حفظ سلامتی هر چه بیشتر مردم مورد توجه قرار گیرد.
مخمل زاده تصریح کرد: در حوزه شیر، آرد و گوشت مخاطرات شناسایی و تکلیف دستگاه ها برای رفع مخاطرات نیز مشخص شده است. 
وی افزود: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی باید در زمینه سلامت محصولات کشاورزی ورود کنند.
مخمل زاده گفت: از تیر پارسال، سازمان غذا و دارو موظف شد هفت محصول از جمله کاهو، سیب زمینی و گوجه فرنگی را از نظر شش نوع سم مورد بررسی قرار داده و با استانداردها مقایسه کند که نتایج آن به زودی اعلام می شود.
این مقام مسوول با اشاره به لزوم راه اندازی چند آزمایشگاه تخصصی در خوزستان اضافه کرد: برای انجام آزمایش های بافت شناسی بر روی فرآورده هایی مانند سوسیس و کالباس باید هزینه زیادی را متقبل شویم چون فقط یک آزمایشگاه بافت شناسی غذا در کشور داریم.
مخمل زاده ادامه داد: راه اندازی یک آزمایشگاه تشخیص سلامت گوشت نیز در خوزستان ضروری است تا مرغ و گوشت از نظر هورمون و آنتی بیوتیک بررسی،و مردم به راحتی و با اطمینان این گونه مواد غذایی را مصرف کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به محموله های برنج، گفت: از تمامی این محموله ها نمونه برداری، و آزمون سلامت بر روی آنها انجام می شود که در صورت رعایت نشدن استانداردها اجازه ترخیص داده نخواهد شد.
مخمل زاده افزود: کارشناسان برای کنترل برنج غیر ایرانی، به کشورهایی همانند هند و پاکستان سفر کرده و از خاک آنها نمونه گرفته و از نظر نبود آلاینده ها کنترل می کنند.
معاون غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه امنیت غذایی به معنای دسترسی مردم به غذای با قیمت مناسب در هر زمان و مکان می باشد ادامه داد: از آنجا که هزینه تولید غذا در خوزستان بالاست در نتیجه خوزستان یک استان ناامن غذایی به شمار می رود.
این مقام مسوول افزود: اقتصاد غذا در خوزستان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و معاونت برنامه ریزی و سازمان صنعت و معدن باید در این زمینه ورود کنند. 
مخمل زاده در پایان با اشاره به شعار امسال با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره خاطرنشان کرد: همگرا کردن تمام سازمان های مسوول و موثر در سلامت مواد غذایی از جمله دامپزشکی، شیلات، تعزیرات و کشاورزی دغدغه وزارت بهداشت است و همه سازمان های مرتبط با مواد غذایی باید دغدغه سلامت در مواد غذایی را داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار