شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 

هشدار سردار  به شایعه سازی در خوزستان
سردار اسحاقي فرمانده نيروي انتظامي خوزستان اخیرا به شایعه سازان شبکه های اجتماعی در خوزستان هشدار داده و گفته است که کسانی که در شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار کذب امنیت را مختل می کنند دستگیر خواهند شد. وی این را هم گفته است که انتظار داریم از کسانی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت مثبت می کنند و مدافع روح و روان جامعه هستند کمک کنند تا شایعه سازان در شبکه های اجتماعی شناسایی شوند. پلیس در حال رصد شبکه های اجتماعی است عده ای در این رابطه شناسایی شدند و با آنها برخورد شده است. وی گفت که عموم این افرادی که شایعات را نقل می کنند نیتی بدی ندارند و صرفا چون این خبر دست شان رسیده است آن را منتشر می کنند. باید یک آگاه سازی شود تا حرف های بی پایه و اساس را مردم دست به دست در شبکه های اجتماعی نچرخانند تا وقتی که از صحت خبری مطلع نشدیم آن را بازنشر ندهیم.

آخرین خبر از  رزیدنت مفقود شده در اهواز
در چند روز گذشته خبری مبنی با عنوان مفقود شدن رزیدنت یکی از بیمارستان‌های اهواز در رسانه‌ها منتشر شد که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.
متن توضیحات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به شرح زیر است: رزیدنت مورد اشاره شاغل در بیمارستان رازی اهواز در پایان وقت اداری مورخ اول اردیبهشت 94 و پس از انجام وظایف خود، محل کار را ترک نموده است. دستیار موصوف در برنامه کشیک قرار نداشته و طبعا در ساعات خارج از وقت اداری نیز موظف به حضور در بیمارستان نبوده، در روز چهارشنبه مورخ دوم اردیبهشت94 ایشان در آزمون ارتقاء دستیاری حضور نیافته و با توجه به عدم حضور نامبرده در نوبت کاری بعدی، با ایشان تماس و به دلیل عدم پاسخگویی مکرر به تماس‌ها و در دسترس نبودن تلفن همراه نامبرده، موضوع بلافاصله به خانواده مشارالیها و سپس به مقامات ذیصلاح قضایی و انتظامی اطلاع داده شد که مراتب از سوی مقامات مربوطه در حال پیگیری می باشد. ضمنا با استعلام به عمل آمده و تایید حراست بیمارستان مبنی بر خروج نامبرده پس از پایان وقت اداری مسئله مطروحه در خصوص دوربین ها هیچگونه محلی از اعراب نداشته و شایان ذکر است چون مفقود شدن نامبرده خارج از محیط بیمارستان و پس از پایان ساعت اداری صورت گرفته، پیگیری موضوع به مراجع قضایی و انتظامی مرتبط می باشد. در حالی که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مسئله خرابی دوربین‌های بیمارستان را محلی اعراب نمی‌داند که پیش از این یک مقام این بیمارستان گفته بود: مدت ها است دوربین‌های مدار بسته این بیمارستان خراب و از کار افتاده‌اند.

 اربابی شدن برخی ادارات خوزستان و حکایت کلام آیت الله 
یکی دو روزی ست که گذرمان به اداره ای افتاده و هر بار ، پس از طی چند پله ، با اتاق دربسته و سه قفله ای روبرو می شویم که پشت آن با خطی درشت نوشته شده است ”رییس اداره” ؛ یعنی محل جلوس بالاترین مقام موجود در ساختمانِ دو طبقه با چند اتاق و تعدادی هم کارمند.در کنار هزار و یک اطلاعیه و بیانه اداری چسبیده شده ، گوشه ای از دیوار، کاغذ آفتاب خورده و رنگ پریده ای با تصویری از آیت الله فاضل لنکرانی دیده می شود که با سختی و فشار بر چشم، می توان چنین جمله ای را بر آن خواند :  من ۵۰ سال است دارم اسلام می خوانم. بگذارید خلاصه اش را بگویم. واجبات را انجام بده و به جای مستحبات به کار مردم برس. کار مردم را راه بیانداز. اگر کسی در قیامت از تو سوال کرد بگو فاضل گفته بود. 

متاسفانه این روزها دوره چنین نصیحت های حکیمانه ای مثل رنگِ پریده ی کاغذی که کلمات بر آن نقش بسته ، به سرآمده و ”تکریم ارباب رجوع” به گوشه ای پرت شده و ردای اربابی بر قامت ادارات نقش بسته است. کار برای مردم و رضای خدا از ادارات رخت بر بسته و به جای آن، صف کارچاق کن ها و دلال ها رونق گرفته و اگر هم پولی برای پر کردن جیب ها نداشته باشید و یا رابطه ای در کار نباشد تا سفارشت کند، روزها سرگردان می شوید و مجبورید تا نزد رییس کمر خم کنید تا در روند لاک پشتی کارت خللی وارد نشود.
آنچه از هزاران حدیث و سخن گهربار در باب تکریم ارباب رجوع در ادارات دیده می شود ، قابی زیبا و آویزان شدن آن در گوشه ای از دفتر کار است اما در رفتار و آنجا که پای عمل می رسد، عکس ِ آن عمل می شود؛ همچنان که برخی مدیران، عکس شهدا را بر میز می گذارند و به روال آن بزرگمردان، چفیه ای بر گردن می اندازند اما پشت میز و در مقابل خلق الله، بر عکس رفتار و گفتار شهدا عمل می کنند و نمی دانند و نمی فهمند که شهدا جان شان را در راه آسایش همین خلق الله و حفظ سرزمین و اسلام فدا کردند نه برای قاب شدن تصویرشان و ریاکاری عده ای با عکس شان.
تا زمانی که روح و جان مان با شهدا و نصیحت گونه های آیت الله لنکرانی و ... انس نگیرد و رفتار و گفتارشان برای مان درونی نشود ، اگر هزار عکس شهید و دو هزار حدیث و سخن هم قاب گرفته شود و بر جلو دیدگان بگذاریم، آب از آب هم تکان نمی خورد؛ کاسه همان کاسه خواهد بود و ” آش همان آش” و بهبودی در روند امور نخواهد بود.

مجری تفنگ به دست 
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. عکس ارسالی زیر، مجری خوش ذوق خوزستانی را نشان می دهد که تفنگ به دست و با لباس بختیاری، در همایش  تجلیل از مقام بهمن علاالدین در منطقه تاراز حضور یافته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار