شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
خدادادی: با توجه به سابقه ای که در حوزه دانشگاه با جوانان داشتم، انس و تمایل خاصی به قشر جوان دارم و یکی از کارهای مهمی که در جمعیت باید به آن پرداخته شود، ظرفیت سازی برای جوانانی است که پتانسیل بالایی دارند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به نقش جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: جوانان خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی ظهر امروز در همایش دبیران کانون های هلال احمر استان در سالن سینما هلال اهواز اظهار کرد: نقش جوانان در مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار با اهمیت است و اگر به جوانان آموزش های لازم و پایدار داده شود، پس از توانمندسازی، علاوه بر خود به افراد هم افق، هم می توانند کمک کنند.

وی افزود: همیشه سعی کرده ایم نقش جوانان را در تمام برنامه ها لحاظ کنیم و اگر بتوانیم با برنامه ریزی مناسب نقش آفرینی و حضور جوانان را در جامعه بیشتر کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که تحولات مثبتی در جامعه پیش رو رخ خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: با توجه به سابقه ای که در حوزه دانشگاه با جوانان داشتم، انس و تمایل خاصی به قشر جوان دارم و یکی از کارهای مهمی که در جمعیت باید به آن پرداخته شود، ظرفیت سازی  برای جوانانی است که پتانسیل بالایی دارند.

 

برنامه ریزی مناسب، سرلوحه کار هلال احمر خوزستان

دکتر خدادادی اضافه کرد: یک از کارهای اساسی که انجام شده،  شناسایی چالش های پیش روی استان است و براساس اسناد بالادستی و شرایط اقلیمی برنامه های راهبردی را طراحی کرده ایم تا در راستای رفع این چالش ها ظرفیت های موجود را به کار بگیریم.

وی با بیان این که بیش از 25 آسیب جدی از مجموع 32 تهدید در استان وجود دارد که قطعاً برنامه ریزی مناسب برای مبارزه با آنها سرلوحه کار ماست، ادامه داد: آموزش تخصصی و تأمین نیازهای لجستیکی به منظور رفع نیازهای موجود و پرکردن خلأهای کنونی است که جمعیت را درگیر خود کرده است.

آموزش های خودمراقبتی عامل کاهش هزینه ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خوزستان اولین استان از نظر میزان برق گرفتگی و دومین استان به لحاظ غرق شدگی در کشور می باشد و در این زمینه نیاز به آموزش داریم و اگر برنامه مناسبی برای آموزش های خودمراقبتی داشته باشیم، می توان از این هزینه ها جلوگیری و آنها را صرف آماده سازی زیرساخت ها کرد.

دکتر خدادادی عنوان کرد: در سالیان گذشته فعالیت های زیادی در خصوص بهداشت و درمان صورت گرفته است که منجر به کاهش 65 درصدی بیماری های عفونی شده است اما بیش از 75 درصد موارد مرگ و میر، به بیماری های غیرواگیر می شود.

وی با انتقاد از قوانین دست و پاگیر و عدم امکانات لازم برای رفع مشکلات موجود بیان کرد: به دنبال ترویج و توسعه همکاری های فرابخشی با سایر سازمان های استان هستیم تا انسجام لازم را برای کمک به همبستگی ملی به ویژه در خوزستان فراهم کنیم زیرا فضای جمعیت با وجود اهداف و خط مشی های بسیار راه گشا، می تواند به همبستگی ملی کمک کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار