اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
استاندار خبر داد:
مقتدایی به تشكيل پارلمان ورزشي در استان اشاره كرد و گفت: كار تاثيرگذاري كه در استان انجام شد، بهره ​مندي از نظرات جامعه ورزشي استان در جهت توسعه ورزش و حل مشكلات اين حوزه بود كه با شكل​ گيري شوراي سياست​گذاري ورزش در شهرستان ​ها اين امكان محقق شد.
استاندار خوزستان در همايش تجليل از كاركنان و اعضاي برتر جمعيت هلال احمر استان، از تشكيل مجمع ساماندهي جوانان با هدف شناسايي چهره​هاي موفق براي مديريت آينده در استان خبر داد.  

به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر خوزستان، عبدالحسن مقتدايي در اين همايش كه امروز (23 ارديبهشت ماه) در محل سالن سينما خانوادگي هلال برگزار شد، اظهار كرد: بي​شك هر كس كه لباس هلال احمر را بر تن كند، ذاتا ذهن و روحش زيباست و افتخار مي​كنم در جمع كساني هستم كه بي​توقع كار مي​كنند و به لحاظ شرايط زندگي و موقعيتي كه دارند، به شكلي اهل خير هستند.

وي ادامه داد: نيروهاي هلال احمر جماعتي هستند كه جز عشق و علاقه، چشم​داشت به چيزي نداشته و هر آنچه كه دارند براي خدمت به مردم در طبق اخلاص مي​گذارند و قشر جوان اين جمعيت نيز توان و وقت خود را براي كمك به مردم و نيازمندان گذاشته است.

استاندار خوزستان گفت: تلاش و خدمت تحت عنوان نيروهاي هلال احمر افتخار است كه شايد نصيب هر كسي نشود. خيلي ها غبطه مي خورند كه فرصت​هايي داشتند ولي از آن استفاده نكردند ولی تركيب جمعيتي نيروهاي هلال احمر به لحاظ سني و تخصص موجب شده است كه هيچ فرصت كمك​رساني از دست نرود.

مقتدايي در ادامه به مقوله نهادسازي به عنوان يكي از محورهاي مديريت استان اشاره كرد و گفت: در اين زمينه مجموعه​اي 60 تا 70 نفره در قالب مجمع مشورتي استان كه كامل مستقل و بدون وابستگي به نهادي عمل مي​كند، تشكيل شده است. تشكيلات اين مجموعه در حال ثبت و سايت آن نيز در حال راه​اندازي است. در اين مجمع مشورتي، افرادی با سلايق و افكار مختلف و صاحب​نظر گرد هم آمده​اند.

وي افزود: همچنين گروه ديگري كه در اين رابطه شكل گرفته، گروه مشاوران استاندار بوده است كه متشكل از 25 نفر از اساتيد دانشگاه و مديران دستگاه​هاست كه در مديريت استان از تخصص اين عزيزان استفاده شد. به طوري كه اين اقدام در استان​هاي ديگر هم در حال شكل‌گيري است.

استاندار خوزستان اظهار كرد: همچنين از ديگر اقدامات در مقوله نهادسازي، شكل​گيري گروه​هاي 27 تا 28 نفره از اساتيد دانشگاه در مباحث حقوق و فرهنگ شهروندي است. اين مجموعه نيز در زمينه آموزش​هاي حقوق و فرهنگ شهروندي كارهايي را در حال انجامند و از جمله اين كارها مي​توان به گسترش ارايه آموزش​هاي فرهنگ ترافيك در شهرها و جاده​ها اشاره كرد. اين آموزش​ها با آموزش فرمانداران، شهرداران و دهياران آغاز شد و نتيجه اين آموزش​ها، كاهش 22 درصدي تلفات امسال در جاده​ها و شهرها بوده است كه قطعا هلال احمر در اين زمينه فعاليت​هاي تاثيرگذاري داشته است.

مقتدايي ادامه داد: سايت مجموعه مشورتي حقوق و فرهنگ شهروندي تحت عنوان "فروندي" كه مخفف فرهنگ شهروندي است ايجاد شده است.

وي در ادامه به تشكيل پارلمان ورزشي در استان نيز اشاره كرد و گفت: كار تاثيرگذاري كه در استان انجام شد، بهره​مندي از نظرات جامعه ورزشي استان در جهت توسعه ورزش و حل مشكلات اين حوزه بود كه با شكل​گيري شوراي سياست​گذاري ورزش در شهرستان​ها اين امكان محقق شد.

استاندار خوزستان افزود: هياتي متشكل از 18 تا 25 نفر ايجاد شد كه اين گروه در قالب پارلمان ورزش سال گذشته با پيام وزير و جوانان رسميت پيدا كرد. پارلمان ورزش استان نيز به عنوان شوراي مشورتي نظرات و راهكارهاي مورد نظر را مي​تواند شوراي برنامه​ريزي استان ارايه دهد كه قطعا اين راهكارها و پيشنهادات پارلمان ورزش در شوراي برنامه​ريزي استان تأثيرگذار خواهند بود.

مقتدايي با اشاره به جمعيت جوان نيروهاي هلال احمر، عنوان كرد: سازماندهي مجموعه جوانان نيز از جمله اقداماتي است كه در بحث نهادسازي مورد توجه مديريت استان قرار گرفته است كه اگر اين تشكيلات با استدلال، منطق و كار علمي بيشتر جوانان شكل بگيرد، نتيجه بخش خواهد بود.

وي اظهار كرد: جوانان زير 30 سال پس از اينكه تحصيلات خود را به پايان رساندند طبيعتا بايد وارد كار كارشناسي شوند. با تجربه 3 دوره استانداري من البته به جز مقطع جنگ و دوره سازندگي، به اين نتيجه رسيدم كه هر كس در دسترس باشد از امكانات بيشتري برخوردار است لذا بايد فرصتي فراهم شود جواني كه در شهر كوچك​تر يا حتي روستاهاي دور از استرس زندگي مي​كند، فرصت استفاده از امكانات لازمرا داشته باشد.

استاندار خوزستان گفت: معتقديم كه رقابت در شرايط نابرابر به لحاظ بعد مسافت و امكانات، از عدالت به دور است. بنابراين زمينه برا شناسايي چهره​هايي كه مي​توانند در آينده موفق عمل كنند، فراهم مي​شود.

مقتدايي گفت: اگر نيروي انساني توسعه پيدا كند حتما موارد ديگر توسعه نيز محقق مي​شود و انسان توسعه​يافته نيز فردي است كه آموزش ديده و مهارت لازم را براي كار داشته باشد و دولت​ها، نهادها و هر حكومتي نيز ابتدا نيروي خود را آموزش و سپس آن را به كار مي​گيرد. بنابراين شاه​كليد همه توسعه​ها، توسعه منابع انساني است.

وي عنوان كرد: در جهت نهادسازي در زمينه توسعه نيروي انساني نيز قصد داريم مجمعي متشكل از جوانان با هدف مديريت آينده در استان تشكيل دهيم. به اين معنا كه وقتي بخواهيم مديري را در شهرستاني منصوب كنيم از اين مجموعه آموزش ديده استفاده كنيم چرا كه اين افراد رشد يافته همان منطقه و شهرستان و آشنا به اوضاع است.

استاندار خوزستان افزود: اميد است اين مجمع در آينده بتواند سكان​دار مديريت استان باشد. خوزستان نيز به عنوان اولين استان در كشور اين اقدام را انجام خواهد داد. منشأ اين تحول نيز با جامعه هلال احمر خوزستان است چون كساني كه در اين نهاد هستند كه بي​منت و با هدف فعاليت مي​كنند.

مقتدايي در پايان بر لزوم عضويت خبرنگاران در جمعيت هلال احمر تاكيد كرد و گفت: بايد بتوانيم موضوع مديريت آينده در استان را سازمان يافته كنيم و در اين مسير لازم است از ظرفيت خبرنگاران نيز استفاده كنيم.

در پايان اين مراسم از مرحوم حاج حميد مجدمي عضو فقید جمعيت هلال احمر خوزستان با حضور همسر و دختر وي تجليل شد.

همچنين با حضور استاندار خوزستان و دكتر ايدني رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، درجه ایثار به احمد سلطاني و كاظم يلالي و درجه امدادگر يكم به عباس نوري و الهام همتی اعطا شد.

در پايان نيز از پايگاه​ها و پست​هاي امدادي برتر طرح ملي امداد و نجات نوروزي هلال احمر نيز تقدير شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار