بزرگترین میراث امام راحل (ره) ولایت فقیه است ، میراثی كه مردم ما با تمسك به آن همچنان راه پرافتخار و ضداستكباری خود را ادامه می دهند.

"> در خطبه های نماز جمعه های خوزستان چه گذشت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

بزرگترین میراث امام راحل (ره) ولایت فقیه است ، میراثی كه مردم ما با تمسك به آن همچنان راه پرافتخار و ضداستكباری خود را ادامه می دهند.

 

امام جمعه اهواز: مردم مصر اجازه ندهند انقلاب از مسیرش منحرف شود

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز ضمن هشدار به مردم انقلابی مصر ، از آنان خواست همچنان در صحنه باشند و اجازه ندهند انقلاب توسط سرسپردگان رژیم سابق ، آمریكا و رژیم صهیونیستی مصادره و حركت حق طلبانه و ضدصهیونیستی آنان از مسیر اصلی اش منحرف شود.

آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: جوانان غیور مصری نباید اجازه دهند دو باره مهره های استكبار جهانی و صهیونیست ها بر سرنوشت آنان حاكم شوند و همان مسایل و مصائب گذشته تكرار شود.

وی گفت: انقلاب مصر در برهه ای تاریخی و تعیین كننده قرار دارد، توطئه های رنگارنگ علیه مردم مصر در راه است و تلاش می شود مردم را از خواسته های به حق شان دور و منحرف كنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینكه فشارها علیه مردم و دولت سوریه رو به فزونی است به كشورهای غربی در باره عواقب خطرناك دخالت نظامی در این كشور هشدار داد و گفت: آتش جنگ و فتنه در سوریه دامن قدرت های بزرگ را خواهد گرفت و دود این دخالت ها به چشم خود آنان می رود.

وی به مذاكرات اخیر كشورهای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران در بغداد اشاره و ابراز امیدواری كرد ادامه این مذاكرات در مسكو پایتخت روسیه به سر انجام رسد.

خطیب جمعه اهواز به سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) اشاره كرد و با گرامیداشت یاد و خاطره آن رهبر عظیم الشان و فرزانه یادآور شد بزرگترین میراث امام راحل (ره) ولایت فقیه است ، میراثی كه مردم ما با تمسك به آن همچنان راه پرافتخار و ضداستكباری خود را ادامه می دهند.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان كرد: ساختار انتخاب ولی فقیه بر اساس رای و نظر مردم است و در یك فرایند كاملا دمكراتیك انتخاب می شود.

وی با استناد به فرمایش های امام راحل (ره) كه ولایت فقیه جلوی دیكتاتوری را می گیرد یادآور شد استقرار نظام اسلامی در 33 سال گذشته نشان داده كه ولایت فقیه بر اساس خواست و نظر مردم بوده و به لطف الهی و عنایت امام عصر (عج) هیچگاه به سمت دیكتاتوری پیش نخواهد رفت.

خطیب جمعه اهواز، استكبار ستیزی، حامی مستضعفان ، دعوت به وحدت مسلمین ، دفاع از حیثیت مسلمانان و آوردن دین به صحنه زندگی را از بركات وجودی امام خمینی (ره) خواند و گفت: ملت ایران با داشتن چنین رهبر و مقتدایی توانست بزرگترین انقلاب عصر حاضر را به پیروزی برساند بدون اینكه ذره ای از مواضع خود عدول كرده و از مسیر اصلی اش منحرف شود.

وی در خطبه اول نماز با برشمردن ماه رجب المرجب و ولادت باسعادت سه امام معصوم در این ماه شریف ، همگان را به بهره گیری معنوی از این ماه بافضیلت دعوت كرد.

امام جمعه اهواز به ولادت امام جواد(ع) و به امامت رسیدن ایشان در دوران كودكی اشاره و این فراز از دوران اسلام را عبرت آموز توصیف كرد.

امام جمعه شوش: اندیشه های امام خمینی (ره) برای همیشه جاودانه خواهد بود

امام جمعه شوش با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل گفت: اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد بود.

حجت الاسلام ' سید محمد امام' در خطبه های این هفته نماز جمعه شوش افزود: افكار و درس های امام خمینی (ره) به عنوان یك الگو و رهبری بزرگ،جهان را متاثر كرده و امروز بیداری اسلامی الهام گرفته از اندیشه های والای امام راحل است.

وی گفت: رهبری و منش امام خمینی (ره) راهی را پیش روی ملت ایران قرار داد كه پیروی از آن، عزت و سربلندی را برای كشور به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه شوش افزود: بنا به فرموده امام خمینی (ره) همه مردم باید پشتیبان ولایت فقیه باشند و امروز پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب از واجبات است.

وی با اشاره به قیام پانزدهم خرداد گفت: مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی در این روز نشان دادند تا پای جان بر سر آرمان ها و دفاع از رهبر خود می جنگند.

خطیب جمعه شوش با برشمردن فضیلت های شركت در مراسم معنوی اعتكاف تصریح كرد: شركت در مراسم اعتكاف موجب پاك شدن دلها و نزدیك شدن به پروردگار می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجلس نهم، گفت: رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب در مسایل را قانون دانستند.

امام جمعه شوش با اشاره به تقارن 15 خرداد با 13 رجب همزمان با ولادت با سعادت مولود كعبه علی(ع)، تصریح كرد: وجود امیرالمومنین علی(ع)، مبداء همه خیرات و بركات برای تمام مسلمانان جهان است.

خطیب نماز جمعه شوش بر لزوم برقراری حكومت عدل علی(ع) تاكید كرد وافزود: در این راستا، مقام معظم رهبری بزرگترین خطر برای نظام جمهوری اسلامی را فراموش كردن الگوی حكومت حضرت علی(ع) می داند.

حجت الاسلام امام گفت: حال كه به دنبال برقراری حكومت عدل علی(ع) هستیم، بر همه ما لازم است برای تقویت و ایجاد این حكومت تلاش كرده و بر اساس این حكومت، هر روز فاصله بین اغنیاء و فقرا كمتر شود.

وی فرا رسیدن سالروز شهادت زینب كبری(س) در 15 رجب را یكی دیگر از مناسبت های این ماه پرفضیلت عنوان كرد و گفت: زنان و دختران جامعه باید حیا، عفت، پاكدامنی، تقوا و عصمت حضرت زینب(س) را الگو و اسوه خود قرار داده و به آسانی این فضیلت ها را از دست ندهند.

امام جمعه خرمشهر: باید همه ابعاد شخصیت امام (ره) به نسل جوان معرفی شود

امام جمعه خرمشهر با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) گفت: باید همه ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) به نسل جوان معرفی شود.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی' در خطبه نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر افزود: باید اندیشه های ناب امام خمینی(ره) برای جوانان نسل حاضر تبیین و معرفی شود تا آنان هر چه بیشتر با ابعاد شخصیت امام راحل آشنا شوند.

وی گفت: انتخاب حكومت جمهوری اسلامی در اداره كشور را بهترین مدل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از اندیشه های امام است.

امام جمعه خرمشهر محوری ترین پایه بنیان حكومت اسلامی را مردمی بودن آن از دیگر اندیشه های امام عنوان كرد و افزود: پیروی از ولایت مطلقه فقیه بزرگترین پشتوانه برای امت اسلامی بر پایه اندیشه امام بود.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به آیین اعتكاف اشاره كرد و افزود: در میان عبادات خداوند متعال ، اعتكاف ویژگی خاصی دارد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: اعمال اعتكاف از بهترین اعمال برای زدودن جاذبه های پر زرق و برق دنیای مادی و خلوت كردن با خدای خود است.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد استقبال فراوانی بخصوص در بین جوانان بوده ایم و این جای خوشحالی و سرور است.

امام جمعه خرمشهر به مطالبات مردم خرمشهر اشاره كرد و افزود: با توجه به فرارسیدن تابستان و گرایش جوانان به شنا در رودخانه ها اخیرا شاهد آمار غرق شدن ها در رودخانه ها هستیم و این امر نیاز به توجه مسوولان و مراقبت ویژه و به كارگیری نیروهای امداد و نجات است.

حجت الاسلام موسوی گفت: راه اندازی بازار 'سیف' و رونق كالا های ملوانی از دیگر مطالبات مردم خرمشهر است.

امام جمعه دزفول: امام خمینی (ره) با رهبری خود دنیا را تحت تاثیر قرار داد

امام جمعه دزفول باتسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملكوتی امام (ره) گفت: حضرت امام خمینی (ره) با رهبری خود دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

حجت الاسلام 'سیدمحمدعلی قاضی دزفولی' در نماز جمعه این هفته دزفول در مصلی امام علی (ع) دزفول افزود: امام سیر تاریخ را در قرن بیستم تغییر داد و در زمانی كه دنیا دو قطبی بود توانست دین را احیا كند و با فطرت خود در قلوب ملتهای جهان نفوذ كند.

وی با اشاره به اعزام كاروانی یكهزار و 200 نفری از دزفول به مقصد تهران گفت: این كاروان امشب با بدرقه مردم ولایتمدار دزفول بمنظور بزرگداشت ارتحال امام به تهران عزیمت می كنند كه جا دارد از متولیان امر كمال تشكر به عمل آید.

امام جمعه دزفول در ادامه به اتفاق بزرگ دیگری كه در روز 14 خرداد به وقوع پیوسته اشاره كرد و گفت: در این روز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به عنوان رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب شد.

وی این انتخاب را تقدیر الهی عنوان كرد و افزود: زمانی كه اسلام و نظام به این شخصیت بزرگ نیاز داشت خبرگان رهبری او را انتخاب كردند و باعث مایوس شدن دشمنان شدند.

امام جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به دهم رجب ولادت امام جواد (ع) اشاره كرد و به نقل از امام رضا (ع) گفت: این همان مولودی است كه در میان شیعیان ما مولودی پر بركت تر از وی متولد نشده است.

وی افزود: امام جواد (ع) از ویژگی ها و خصوصیاتی برخوردار است كه او را از دیگر ائمه هدی ممتاز می كند و در روایتی می فرماید: مومن به سه چیز احتیاج دارد یكی توفیق از جانب خداوند متعال ، یك واعظ درونی كه از درون او را موعظه كند و یك گوش نصیحت پذیر است.

حجت الاسلام قاضی به قیام 15 خرداد سال 1342 اشاره كرد وگفت: این قیام نقطه عطف انقلاب اسلامی بود كه امام (ره) از این روز نهضت و قیام خود را رسما آغاز كرد.

وی در بخش دیگری به آیین اعتكاف اشاره كرد گفت: 13 رجب آغاز اعتكاف است كه در شهرستان دزفول 43 مسجد پذیرای قریب به شش هزار نفر هستند.

خطیب جمعه دزفول تصریح كرد: اعتكاف برای معنویت جامعه بسیار اهمیت دارد و بزرگترین سلاح و جبهه ای مستحكم برای مبارزه با جنگ نرم است.

وی با اشاره به 16 خرداد روز جهانی محیط زیست گفت: باید با پدیده ریزگردها كه پدیده ای جدید است مبارزه كرد و مسوولان به فكر باشند تا جلوی این معضل گرفته شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه در خصوص انتخابات مصر گفت: در این انتخابات نماینده ای از اسلام گرایان و نماینده ای از بقایای رژیم حسنی نا مبارك به دور دوم رفته اند در حالیكه دست آمریكا و استكبار در انتخابات به روشنی دیده می شود و تلاش می كنند با دخالتهای خود منافع رژیم صهیونیستی و آمریكا در مصر حفظ شود لذا مردم مصر با حضور آگاهانه خود باید نگذارند نهضتشان به دست نا اهلان برسد.

وی در ادامه به نحوه برگزاری آیین های روز مقاومت و پایداری و روز دزفول اشاره كرد و گفت: به رغم اینكه مشكلاتی در خصوص نحوه برگزاری پیش آمد و بدلیل وجود ریز گردها خیلی از پرواز ها لغو شد و مسوولان نتوانستند به آیین ها برسند ولی با حضور خانواده شهدا از 17 استان مراسم به خوبی برگزار و باعث تسلی خاطر خانواده های شهدای موشكی شد.

امام جمعه دزفول گفت: ورود 96 لاله گلگون كفن و قرایت دعای ندبه و كمیل در جوار این شهدای والا مقام به معنویت هرچه بیشتر این روز افزود.

وی از افزایش نرخ خرید گندم از 395 به 420 تومان ابراز خرسندی كرد و گفت: به فضل الهی مسوولان مربوط در این راه تلاش كردند و از كشاورزان انتظار می رود در كشت گندم كوشش داشته باشند زیرا این كشت برای كشور بسیار پر اهمیت و حیاتی است.

خطیب جمعه دزفول به پاكسازی فضای پارك های دزفول اشاره كرد و گفت با ورود پاركبان ها ، بسیج ، نیروی انتظامی ، گشت های ارشاد ، شهرداری و شورای شهر این مهم تحقق یافت و خانواده ها با خیال راحت می توانند از این فضا استفاده مطلوب را ببرند.

امام جمعه آبادان: اتحادیه اروپا و كاخ نشینان سفید به خاك ذلت كشانده خواهند شد

امام جمعه آبادان گفت: كشورهای اتحادیه اروپا و كاخ نشینان سفید به خاك ذلت كشانده خواهند شد.

آیت الله دكتر'عبدالله محمدی اصفهانی' در خطبه نماز جمعه در مصلای ثامن الائمه شهر آبادان به تغییر و تحولات در سطح جهان اسلام اشاره كرد و افزود: با این تغییر و تحولات در منطقه خاورمیانه، اتحادیه اروپا، آمریكا و صهیونیست ها شكسته خواهد شد.

وی گفت: جو در تركیه متشنج است و آل سعود به تقویت عوامل خود در كشور بحرین به كشتار شیعیان می پردازد.

امام جمعه آبادان افزود: آل سعود عده ای از جوانان در عربستان را برای عملیات تروریستی و انتحاری در كشور سوریه به كار گرفته و مردم مظلوم سوریه را كشتار می كند.

وی گفت: عربستان سعودی، وهابیون و مغز های متفكر این فرقه ضاله را به كار گرفته است.

آیت الله دكتر محمدی اصفهانی افزود: كشور سوریه به عنوان جبهه پایداری در مقابل اشغالگران قدس ایستاده است ، آل سعود می كوشد این جبهه را تضعیف كند.

وی گفت: با سقوط سوریه ، مقاومت حزب الله كه در صف اول مبارزه با اشغالگران قدس قرار دارد تضعیف خواهد شد.

امام جمعه آبادان تصریح كرد: مردم بحرین ، مصر و سوریه با پایداری مقابل استكبار جهانی به حقوق اصلی خود دست خواهند یافت.

امام جمعه آبادان در ادامه خطبه های نماز جمعه به رخداد مهم پانزده خرداد سال 42 و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز افزود: پانزده خرداد سال 42 نقطه عطفی در پایداری مردم ایران به رهبری روحانیت و بویژه حضرت امام خمینی (ره) بود.

آیت الله دكتر عبدالله محمدی اصفهانی گفت:حركت خود جوش مردم در قیام 15 خرداد منجر به پیروزی مردم ایران شد.

وی به سالروز عروج ملكوتی حضرت امام (ره) در 14 خرداد و آغاز امامت و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اشاره كرد و افزود: رهبری 10 ساله حضرت امام (ره) و ادامه رهبری آن امام (ره) توسط مقام معظم رهبری در طول 23 سال منجر به بیداری مسلمان شده است.

خطیب جمعه آبادان همچنین به مراسم آغاز به كار مجلس نهم با پیام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: گشایش مجلس نهم شورای اسلامی، دشمنان شرقی و غربی را كه درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، را به زمین زد.

وی در ادامه خطبه ها به سالروز ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز پدر اشاره كرد و این روز را به تمامی پدران جامعه اسلامی تبریك گفت.

امام جمعه بندر ماهشهر: امام خمینی (ره) منشور كامل اخلاق اسلامی بود

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: امام خمینی (ره) منشور كامل اخلاق اسلامی بود كه روش ائمه معصومین (ع) را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به كار می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'عبدالحسین غبیشاوی' در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش و دشمن‌شكن نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی دارای شخصیت برجسته‌ای در میان جوامع سیاسی اجتماعی و تاریخی بودند كه در رفتار و گفتارشان هیچ كمبودی احساس نمی‌شد.

وی ادامه داد: ایشان با شجاعت و شهامت در مقابل ظلم و ستم‌های رژیم شاهنشاهی ایستاد و با یاری گرفتن از مردم ستمدیده انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

خطیب جمعه بندر ماهشهر تصریح كرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی نهال انقلاب را زمانی در خاك ایران فشاند كه كشور ما از مبانی اسلامی به سوی افكار غربی منحرف شده بود و دشمنان با در دست گرفتن فرهنگ و دور نگه داشتن جوانان از تكنولوژی برتر، ذخیره‌‌های الهی این مملكت را به تاراج می‌بردند.

غبیشاوی ادامه داد: امام خمینی (ره) با منطق خاصی شبهاتی كه در اسلام نفوذ كرده بود را بررسی و مدبرانه پاسخ می‌داد و اكنون اندیشه‌های امام خمینی (ره) تمام كشورهای منطقه را در نوردیده و به قلب اروپا رسیده است.

وی افزود: اندیشه بیداری و خیزش اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است كه منطقه را مورد تاثیر قرارداده و دشمنان اسلام را نگران كرده است.

امام جمعه بندر ماهشهر بیان داشت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) آیت‌الله خامنه‌ای كه از شاگردان ورزیده ایشان بود رهبری ایران را به عهده گرفت و تا‌كنون كه 23 سال از ارتحال جانسوز امام راحل (ره) می‌گذرد ایشان با توانمندی و درایت كشور را اداره می‌كند.

غبیشاوی تصریح كرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) اندیشه‌های ایشان در كالبدی جوان در جهان انتشار یافت و استكبار در اندیشه‌هایش ناكام ماند.

وی تاكید كرد: بعد از ارتحال امام خمینی (ره) دشمنان فكر می‌كردند كه انقلاب اسلامی به پایان رسیده است اما با انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی خبرگان ملت، آرامشی در كشور به وجود آمد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر، رهبری آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای را از عنایات خداوند متعال به ملت ایران و مسلمانان دانست و تصریح كرد: بسیاری افراد به دنبال تهی كردن انقلاب از درون بودند و قصد پیروزی حكومت‌های خودكامه در كشور داشتند اما مقام معظم رهبری مدبرانه توطئه‌های دشمنان را خنثی كرد.

غبیشاوی خاطر‌نشان كرد: اكنون كشور ایران برفراز قله‌های پیروزی ایستاده و اندیشه‌های ناب محمدی را در جهان گسترش می‌دهد.

وی در پایان با تاكید بر اینكه مراسم سالروز ارتحال ملكوتی امام راحل (ره) باید به شایسته‌ترین نحو برگزار شود، اضافه كرد: باید همچون سال‌های گذشته آیین گرامیداشت سالروز ارتحال جانگداز آن امام سفر كرده با شكوه هرچه تمام‌تر برگزار و ابعاد شخصیتی آن بزرگوار به ویژه برای نسل جوان به خوبی تبیین شود.

امام جمعه شوشتر: 5+1 در مذاکرات با ایران هوشیار باشد

امام جمعه شوشتر گفت: 5+1 دچار اشتباه استراتژیک نشود و هوشیاری خود را در مذاکره با ایران از دست ندهد.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شوشتر اظهار داشت: مذاکره‌کننده اروپایی در عراق تمرکز خود را از دست داده بود و به این دلیل توانایی بیان عقاید خود را مقابل درخواست‌های به حق ایران اسلامی از دست داده بود.

وی افزود: ایران اسلامی تنها مسئله‌ای را که برای در خواست از کشورهای 5+1 خواسته بود اجرای قانون مقابل ایران بود و به این دلیل مذاکره کننده مقابل ایران نیز حرفی برای گفتن مقابل تقاضای به حق ایران اسلامی نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه غرب نباید هوشیاری خود را از دست بدهد، گفت: ایران اسلامی بر مصالح کشور خود مذاکره نمی‌کند و به این دلیل غربی‌ها باید بدانند که اگر مذاکرات مفید نباشد ایران حاضر به شرکت در جلسات نخواهد شد.

امام جمعه شوشتر در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شوشتر تاکید کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) از اصلی‌ترین برنامه‌های هفته آینده است و باید کوشید تا این برنامه به بهترین وجه ممکن برگزار شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: باید زندگی امام خمینی(ره) را برای مردم تشریح کنیم تا اوج ساده‌زیستی این مرجع بزرگ عالم اسلام به جهان معرفی شود.

وی با اشاره به ایام‌البیض افزود: در ایام‌البیض باید تلاش کرد تا از فرصت‌های به وجود آمده استفاده بهینه شود و در این باره باید برنامه‌ریزی کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار