اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
برای نخستین بار در زندانها محقق شد:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، معاون سلامت ، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان خوزستان  گفت: با هدف توسعه برنامه های قران آموزی و نظامند سازی آنان در ابعاد تربیت مربی، قرآن آموزی در رشته های مختلف به زندانیان و همچنین ارائه گواهی های رسمی به فراگیران در سطوح مختلف ، ۵ مرکز خانه قرآنی با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در زندانهای تابعه این اداره کل راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، نادر ایگدر با بیان مطلب فوق افزود: برابر اساس نامه های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی، خانه های قرآنی موجب خواهند شد فعالیت های قرآنی زندانها  بیش از پیش کیفی، تخصصی و مهارتی و حرفه ای گردد.

این مقام مسئول در زندانهای خوزستان در تشریح دستاوردهای فعالیت این موسسات در زندانها هم  افزود: از این پس مهارتهای قرآنی زندانیان سنجش و برای آنان بسته های آموزشی ویژه متناسب با دانش آنها تدیون و اجرا میگردد. در قالب این طرح زندانیان دارای دانش و مهارت های قرآنی پس از سپری نمودن دوره استاندارد آموزشیاری بعنوان مربی ، و سارین نیز بسته به دانشهای خود تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار میگیرند.

ایگدر یاد آور شد: درخانه های قرآنی زندانیان در رشته های ترتیل، روخوانی، مفاهیم، تفسیر، صورت و لحن، حفظ اجزاء قرآن کریم و … و در سه سطح مبتدی، متوسط و عالی تحت آموزش قرار میگیرند.

معاون سلامت زندانهای خوزستان در خاتمه ضمن بیان اینکه زندانیان پس از طی دوره آموزشی سطوح یاد شده، در صورت قبولی گواهی رسمی و معتبر آموزش را از سازمان تبلیغات اسلامی و خانه های قرآنی دریافت می کنند و از مزایای اجتماعی و حقوقی آن در طول حبس و پس از آن استفاده خواهند کرد، از حمایتهای خاص مدیر کل زندانهای استان در تأکید بر ضرورت توسعه اقدامات فرهنگی و تربیتی با محوریت امور دینی و تلاش و پیگیری مسئول اداره فرهنگی اداره کل و سایر کارشناسان مؤثر در این عرصه تقدیر نمود و گفت: در گام نخست مجوز تاسیس این ۵ خانه قرآنی برای  ستاد اداره کل(برای پوشش کارکنان و پرسنل وظیفه در ستاد و مراکز تابعه و زندانهای کانون اصلاح و تربیت، مجتمع حرفه اموزی ، کارون و سپیدار صادر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار