اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
در حوزه سلامت هیچ مانعی قادر نخواهد بود سد راه خدمت رسانی به مردم و ارتقا جایگاه و منزلت دانشگاه شود
جمعه 8 خرداد 94 اعضا هیئت رئیسه دانشگاه میزبان اعضا هیئت علمی گروه های مختلف آموزشی دانشگاه بودند تا در نشستی صمیمی به هم اندیشی و همفکری در رابطه با موضوعات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و همچنین دغدغه های فراروی اعضا هیئت علمی دانشگاه بپردازند.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، این نشست که با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس، حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات، دکتر عبداله رفیعی توسعه معاون آموزش، دکتر سید احمد حسینی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، دکتر ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر شکراله سلمان زاده سرپرست معاونت بهداشت، دکتر حسین برزگر سرپرست معاونت غذا و دارو، مهندس مرادی جانشین مدیریت روابط عمومی و جمع کثیری از اعضا هیئت علمی دانشگاه در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جند شاپور اهواز برگزار شد، اعضا هیئت علمی دانشگاه به بیان دیدگاهها، انتقادات، مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند که از جمله آنها میتوان به: طرح تمام وقتی اعضا هیئت علمی، حق برخورداری از اشعه، ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی، جذب اعضا هیئت علمی در گروه های مختلف، تسهیلات اعضا هیئت علمی به دلیل شرایط اقلیمی استان، ساختمان جدید دانشکده داروسازی، پرداخت ماموریت های پژوهشی، تعرفه های بیمارستانی، ارتقا پرستاران، تسریع روند ارتقا اعضا هیئت علمی، فعالیت های صنفی اعضا هیئت علمی، مقالات دانشجویی و بیمه تکمیلی، اشاره کرد.

در ابتدای این نشست دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه ضمن خیر مقدم به هیئت رئیسه و اعضا هیئت علمی دانشگاه، اظهار داشت: از ابتدای آغاز بکار تیم جدید مدیریتی در دانشگاه این نگاه مطرح بود که بخشی از مشکلات دانشگاه به این دلیل است که افراد از نگاه و دید یکدیگر نسبت به مسائل آگاهی ندارند به همین منظور برگزاری چنین نشست هایی بسیاری از مشکلات از این را دست حل میکند.

رفیعی ادامه داد: در این وادی اعضا هیئت علمی و کارکنان دانشگاه باید به این فکر باشند که میتوانند عیوب و اشکالات یکدیگر را بپوشانند و در زمان مناسب برای رفع آنها تذکرات لازم را بدهند. تنها در این صورت است که رفع مشکلات دانشگاه برآیند بهتری خواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: با تصمیم هیئت رئیسه سالانه یک یا دو بار باید زمینه ای فراهم شود تا هیئت رئیسه دانشگاه با اعضا محترم هیئت علمی در نشست هایی صمیمی شرکت نمایند و در خصوص مسائل دانشگاه به گفتگو و تبادل نظر بپردازند.

دکتر اسماعیل ایدنی نیز در این مراسم ضمن تبریک فرار سیدن نیمه شعبان، هدف از تشکیل این نشست را بهره گیری از دیدگاهها و نقطه نظرات اعضا محترم هیئت علمی و همفکری با آنها عنوان کرد و اظهار داشت: از زمانی که این مسئولیت را پذیرفته ام بر این عقیده ام که نباید ارتباط مدیران و هیئت رئیسه با بدنه دانشگاه که همان اعضا هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان است کمرنگ شود و اگر نقد یا سخنی است از موضع همترازی و برابری مطرح شود به همین دلیل در سال 93 در تمام دانشکده های دانشگاه همراه با سایر اعضا هیئت رئیسه حضور یافتیم تا هم نقطه نظرات آنها را بشنویم و هم بتوانیم از خرد جمعی اعضا هیئت علمی برای پیشبرد اهداف دانشگاه بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان ادامه داد: علاقه مندم که ارتباط اعضا هیئت علمی با مجموعه مدیریتی دانشگاه بیشتر شود و اگر گاهی اوقات خلاف این موضوع اتفاق می افتد، خواسته ما نیست و بخشی از آن اقتضائات کار اجرایی است که مانع از این میشود که بیشتر در محیط حضور پیدا کنیم، بخش دیگر ناشی از گستردگی حوزه دانشگاه است زیرا ما بزرگرین دستگاه خدماتی استان هستیم و نیروهای دانشگاه در دورترین روستاها و نقاط مرزی حضور دارند و این توجه خاصی را میطلبد و آنها نیز مراجعات مکرر دارند که میبایست بطور ویژه دیده شوند چراکه در شرایط سخت و دشوارتری در حال خدمت رسانی هستند.


رئیس دانشگاه با بیان اینکه از ابتدای شروع بکار تا به اینک فارغ از تمامی مسائل طیفی و طایفه ای، جناحی و فکری، بستر را برای حضور، فعالیت و رشد همه افراد فراهم نموده، اظهار داشت: در این مسیر هیچ مانعی قادر نخواهد بود سد راه خدمت رسانی به مردم و ارتقا جایگاه و منزلت دانشگاه شود. وی تاکید کرد: در مسیر ارائه خدمات سلامت به مردم، تعلل ممنوع و توقف مطلقا ممنوع است.


ایدنی در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح با قدرت ادامه و توسعه خواهد یافت بدیهی است اگر طرح بدون انجام تحول در سایر حوزه ها انجام شود و منحصر به درمان باشد، به شکست خواهد انجامید و از این رو توجه به بخش بهداشت و آموزش نیز در سرلوحه برنامه های دولت، وزارت بهداشت و دانشگاه قرار گرفته تا هدف غایی نظام سلامت که همان افزایش طول عمر با کیفیت مردم است را شاهد باشیم.


رئیس دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه رویکرد نظام سلامت به بهداشت و پیشگیری در حال تغییر است، افزود: نظام بهداشتی تغییر ماموریت داده و به سمت پیشگیری، غربالگری و کنترل بیماریهای غیر واگیر در حرکت است بنابر این طرح تحول در حوزه بهداشت نیز در کشور اجرایی شد که هدف آن در فاز اول غربالگری و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر چون: سرطان ها، دیابت، فشار خون،  بیماریهای قلبی و .... افراد ساکن در روستاها و حاشیه کلان شهرها است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان دانشگاه گفت: صحبت کردن جمع فرهیختگان جامعه سخت است و امیدوارم با نگاه هوشمندانه و دقیق رئیس محترم دانشگاه در ایجاد یک فضای صمیمی برای بیان دیدگاهها و دغدغه های اعضا هیئت علمی دانشگاه، نتیجه آن ارتقا سطح دانشگاه در زمینه های مختلف باشد زیرا اگر اراده ای در اعضا هیئت علمی نباشد تا دغدغه ها را مطرح کنند هیچ حرکت فزاینده و تکاملی در دانشگاه محقق نخواهد شد

گفتنی است در پایان این نشست و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، هیئت رئیسه و  اعضا هیئت علمی شام را مهمان معاونت آموزشی دانشگاه بودند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار