شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خواستار شد:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: اقتضا ایجاب میکند که خانواده های زندانیان با برخورداری از حمایتهای اجتماعی،از آسیبهائی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی که میتواند به سبب نبود سرپرست و نان آور در کمین آنهاست مصون بمانند.
مهندس فرج ا… خبیر در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان خوزستان گفت: خانواده های زندانیان در وقوع جرم تقصیری ندارند اما به سبب نبود سرپرست خانواده  که به زندان افتاده است با مشکلات عدیده ای مواجه هستند .

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: اقتضا ایجاب میکند که خانواده های زندانیان با برخورداری از حمایتهای اجتماعی،از آسیبهائی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی که میتواند به سبب نبود سرپرست و نان آور در کمین آنهاست مصون بمانند.

وی بر ضرورت مشارکت و هم افزائی نهادهائی همچون کمیته امداد، بهزیستی،بیمه های سلامت و خدمات درمانی و همچنین تشکلهای مردم نهاد در این رابطه تأکید کرد و افزود: بزودی با تشکیل کارگروه ویژه ای با حضور نهادهای گفته شده و همچنین انجمن حمایت زندانیان اهواز و هیأت امنای آن با محوریت اداره کل امور اجتماعی برای حمایتهای اثربخش تر از پیش به خانواده های زندانیان و کاهش مسائل و مشکلات آنها اقدام میشود.

این مقام ارشد اجتماعی و سیاسی همچنین در ادامه بر ضرورت انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم در حوزه اجتماعی و فرهنگی با هدف آسیب شناسی و ارتقاء  سطح فرهنگ اجتماعی و اعتماد و هم افزائی عمومی تأکید کرد و گفت: دستگاه ها، شرکتها و دانشگاه بسته به ظرفیت و موضوعیت کاری در نهادیه سازی امور تحقیقات و انجام پژوهشهای کاربردی برای تعالی جامعه در شاخصهای مختلف اهتمام ورزند.

مهندس خبیر در خاتمه گفت: در خصوص خدمات فرهنگی و اجتماعی هم باید با برنامه ریزی لازم شرایط مناسب از لحاظ فیزیکی، سازمانی و ساختارتشکیلاتی اقدام شود تا شاهد توسعه فراگیر خدمات مورد نیاز جامعه در این حوزه ها باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل زندانهای استان هم در این نشست با اشاره به اقدامات شاخص زندانهای استان در حوزه بهبود،بهسازی و نوسازی زندانها، توسعه طبقه بندی  و اجرای پروژه های جدید زندانسازی و… گفت: هدف نهائی از این اقدامات تکریم منزلت زندانیان در مقام انسان و اهتمام برای  اصلاح انگیزه های مجرمانه آنهاست تا بتوانند بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.

عبدالکریم چهارمحالی با بیان اینکه در حوزه اشتغال هم تلاشها و اقدامات متنوعی در حوزه نسوان  و زندانیان مرد و مهرجویان کانون اصلاح و تربیت انجام پذیرفته است افزود: مجموعه الحدید، ایجاد سوله بزرگی برای اشتغال زندانیان در مجتمع حرفه آموزی استان، توسعه زندان باز و … از جمله اقداماتی است که بستر کار و در آمد زائی برای زندانیان را فراهم می آورد تا بتوانند  بخشی از نیازهای خود را مرتفع و به خانواده ها هم کمک معاش برسانند.

وی در خاتمه بر ضرورت مسارکت و هم افزائی نهادهای اجتماعی و حمایتی در حمایت و کمک به انجمن حمایت زندانیان برای تحقق در آمدهای پایدار تأکید کرد و از توجه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و دوائر تحت نظارت و اعضای کارگروه فرهنگی-اجتماعی استان به این معضل تشکر کرد و گفت: قدر مسلم پیشگیری از آسیبهای متوجه و در کمین خانواده های زندانیان از توسعه جرم و بزه در جامعه جلوگیری میکند.

گفتنی است در این نشست مهندس مخمل زاده مدیرکل امور اجتماعی  استاندازری خزوستان گزارشی از اقدامات مصوبات پیشین ارائه کرد و همچنین پیرامون دستور کار جلسه جاری نیز به تشریح سیاستها و برنامه ها پرداخت.همچنین  اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی حاضر در نشست نیز به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند که کارگروه با مصوباتی  از جمله عضویت انجمن حمایت زندانیان مرکز استان در این کارگروه بکار خود پایان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار