اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
فرماندار اهواز:
ارزانی همچنین از نحوه جانمایی مدارس در شهرستان اهواز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته در ساخت مدارس روستایی به تعداد دانش آموزان توجهی نشده است.
 فرماندار اهواز، از ساخت مدارس جایگزین برای 40 مدرسه کانکسی این شهرستان تا مهر 95 خبر داد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 40 مدرسه کانکسی در اهواز وجود دارد که این مدارس تا مهر 95 به صورت مدارس دو کلاسه و سه کلاسه ساخته و آماده بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه 21 واحد از آنها در بخش غیزانیه اهواز قرار دارد، اظهار کرد: به دلیل این که منطقه غیزانیه یک منطقه نفتی به شمار می آید، با شرکت نفت مذاکراتی برای ساخت مدارس این بخش صورت گرفته است.

ارزانی بیرگانی گفت: مدارس بخش غیزانیه امسال برای بهره برداری آماده خواهد شد و بقیه نیز تا مهر سال آینده تکمیل می شوند.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز تعداد مدارس اهواز را یک هزار و 500 مدرسه عنوان کرد و گفت: این شهرستان با 200 هزار جمعیت دانش آموزی از 16 استان دیگر در این بخش پرجمعیت تر است.

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی و دمای بالای خوزستان افزود: با این وضعیت آب هوایی خوزستان، وجود مدارس کانکسی مطلوب نیست و چنین وضعی در بخش های زیادی از اهواز بویژه غیزانیه در شان مردم نیست.

ارزانی اظهار کرد: بیشتر مدارس این شهرستان نیز کلنگی و قدیمی و بدون استاندارد هستند. 

وی همچنین از نحوه جانمایی مدارس در شهرستان اهواز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در سال های گذشته در ساخت مدارس روستایی به تعداد دانش آموزان توجهی نشده است.

ارزانی بیرگانی اضافه کرد: به طور مثال در یکی از روستاها تعداد دانش آموزان کم است و فقط یک طبقه از مدرسه سه طبقه روستا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ساخت مدارس روستایی بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز روستاها نبوده است.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه و وسیع شهرستان اهواز با حدود 35 هزار نفر جمعیت است.

این بخش با وجود ظرفیت زیاد و واقع شدن در مناطق نفتخیز، دارای کمبودهای زیادی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار