شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
دکتر هاشمی: بهره مندی مردم از خدمات درمانی مناسب حق آنها است و لازمه ادامه ارایه این خدمات، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است
وزیر بهداشت گفت: بهره مندی مردم از خدمات درمانی مناسب حق آنها است و لازمه ادامه ارایه این خدمات، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، امروز چهارشنبه 13 خرداد 1394همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) بیمارستان 184 تختخوابی 22 بهمن مسجد سلیمان با حضور دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس علیزاده قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از معاونین استانداری خوزستان و مدیران و مسئولان استانی و شهرستان مسجدسلیمان به بهره برداری رسید.

دکتر هاشمی در حاشیه این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و ابراز خرسندی از حضور در جمع قوم بزرگ بختیاری اظهار داشت:این بیمارستان پروژه بسیار خوبی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی به طور مناسب تحویل داده شد و امید است که سایر پروژه ها نیز از سوی این مجموعه به همین صورت ساخته و تحویل شود.

وی افزود:در اهواز نیز امیدوار بودیم که حداقل بیمارستان ابوذر به زودی ساخته شود اما اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته، البته بنیاد مستضعفان قول ساخت این بیمارستان را داده بود.

وزیر بهداشت گفت: بخشی از تلاشهایی که از سوی دولت صورت می گیرد در جهت آرامش در کشور و حفظ اقتدار در روابط بین المللی است، البته گاهی اوقات ناکارآمدیها موجب می شود که همه مردم از این موهبتهای موجود در کشور به طور کامل بهره مند نشوند.

هاشمی به شخصیت امام خمینی (ره) در توجه به محرومان و مستضعفین اشاره کرد و ادامه داد: بهره مندی مردم از خدمات درمانی مناسب حق آنها است. اگر در گذشته از پزشکان هندی و پاکستانی در حوزه درمان استفاده می شد اکنون فرزندان این مرز و بوم به مردم خدمت می کنند. البته لازمه ادامه ارایه این خدمات، همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم دولت، تامین منابع مالی است اما ریاست محترم جمهوری تمام انرژی خود را برای به حرکت در آوردن سریع چرخ اقتصاد به کار گرفته است و بدون تردید اولین اولویت دولت، اقتصاد و اشتغال است. ما یاد گرفته ایم وقتی به هم می رسیم از هم تعریف و تمجید کنیم ولی وقتی مرحله عمل فرا می رسد می بینیم بعضیها جا می زنند. لذا انتظار این است که همه به دولت کمک کنند زیرا دولت خود را خادم ملت می داند.

وزیر بهداشت افزود: علاوه بر لزوم محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور، لازم است قشر جوان که بسیار مورد توجه امام خمینی (ره) بودند، اکنون نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد:جوانان انرژی متراکمی دارند و قطعا با به کارگیری نیروی جوان، چرخ اقتصاد کشور نیز با سرعت بیشتری به حرکت در می آید و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

هاشمی در ادامه به طرح ایجاد مرکز آموزش عالی سلامت در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این مجموعه، جذب دانشجو و جذب نیروهای متخصص بومی در مسجدسلیمان توسعه یابد.

وی بیان کرد: بیمارستان جدید 22 بهمن مسجدسلیمان تحت عنوان بیمارستان مسجدسلیمان تغییر نام خواهد یافت و مرکز قبلی به یک مرکز بهداشتی و درمانی با همان نام 22 بهمن به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در بیمارستان مسجدسلیمان اعمال جراحی اصلی انجام خواهد شد و بدین ترتیب نه تنها بیماران این شهرستان برای درمان به مرکز استان و یا شهرستانهای دیگر مراجعه نخواهند کرد بلکه در همین بیمارستان، روند درمانی خود را خواهند گذراند. همچنین در خصوص اختصاص 2 دستگاه آمبولانس کمک دار نیز دستورات و اقدامات مقتضی به عمل خواهد آمد تا از این حیث نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

دکتر اسماعیل ایدنی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد، ابتکار عمل و اراده پولادین وزیر بهداشت را در اجرای طرح تحول نظام سلامت ستودنی دانست و اظهار داشت: در پرتو رهبری روشنگرانه مقام  معظم رهبری و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که برآمده از رای مردم بود تحولات عظیمی در حوزه سلامت حاصل شد.

ایدنی افزود: هدف غایی و نهایی دولت، تامین عدالت در سلامت و افزایش طول عمر با کیفیت مردم است در حالی که شاخص های درمانی و بهداشتی کشور در ابتدای روی کار آمدن دولت دهم شایسته مردم نبوده و میزان برخورداری مردم از خدمات سلامت بدرستی صورت نمی گرفت و علاوه بر آن سیمای بیماریها در کشور ما تغییر کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فرآیندی که تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت در کشور شروع و روز به روز برگستره و ماموریت های افزوده میشود، در همان گامهای نخست تاثیر گذاری بسیار زیادی در رضایت مندی مردم داشت بطوری که میزان پرداخت هزینه ها از جیب مردم بیش از 20درصد کاهش یافت. همچنین توزیع نیروهای متخصص در مناطق محروم عادلانه صورت گرفت و دسترسی مردم به خدمات سلامت بهبود یافت.

وی در پایان گفت: در فاز بهداشت نیز برنامه های خوبی طراحی و در حال اجراست که با اجرای صحیح این برنامه ها بار بیماریها به میزان زیادی در کشور کاهش می یابد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
comment
0
1
comment بعد ...میگه مردم ملاثانی دل خوش نباشید بیمارستان نمیشه احداث کرد برای شما ....بیمارستانی در کار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار