شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان حداکثر ضمانت نامه اعتباری صندوق تا سقف 10 میلیارد ریال ،که در مناطق محروم از حداکثر 85 درصد اصل و سود تسهیلات و در مناطق توسعه یافته از 70 درصد اصل و سود تسهیلات ضمانت نامه اعتباری برای متقاضیان است.
بدون شک اگر بخواهیم از مدیران پرکار ، بی حاشیه و باانگیزه در استان خوزستان نام ببریم نمی توان از نام مهندس اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان به سادگی گذشت.

محمدیان کمتر مصاحبه می کند و معتقد است باید مردم استان بیشتر شاهد عملکرد ما باشند تا گفتار ما. وی از همان بدو انتصاب به سمت مدیریت عامل شهرک های صنعتی خوزستان بازگشت واحدهای صنعتی به محاق رفته به چرخه تولید را در اولویت نخست خود قرارداد.بازگشت 48 واحد صنعتی به چرخه تولید در سال گذشته شاهدی بر این مدعاست.

 محمدیان آمده است تا تجارب گرانبها که حاصل سال ها تلاش های  شبانه روزی در عرصه صنعت استان است این بار در کسوت مدیرعاملی شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بکارگیرد تا پویایی و بهره وری را به صنعت استان برگرداند و با ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بااستعداد و با انگیزه استان ، توسعه متوازن را با تدابیر استاندار ، هم افزایی و تعامل با دیگر مدیران استان رقم بزند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی نامگذاری شده است شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با  عزمی استوار و مستمر قصد دارد با ایجاد پیوندهای عمیق و ناگستنی میان صنعتگران و دولت در تحقق شعار سال جاری گام های بلندی بردارد. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان  راز موفقیت این شرکت را همدلی مجموعه خدوم شرکت شهرک های صنعتی ، افق بلند و حمایت های استاندار خوزستان و بازگشت امید به صنعتگران استان خوزستان می داند.

اخلاق محمدیان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری شوشان ابلاغ بخشنامه حمایت از تولیدات داخلی در ایجاد رونق دوباره در شهرک های صنعتی خوزستان را بسیار موثر ارزیابی می کند و می گوید: در همین راستا صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع با صدور ضمانت نامه ریالی به منظور تامین کسری وثایق اخذ تسهیلات توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و واحد های صنعتی کوچک و متوسط خارج از شهرک ها زمینه حمایتی دیگر از این صنایع را فراهم کرده است. 

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان حداکثر ضمانت نامه اعتباری صندوق تا سقف 10 میلیارد ریال ،که در مناطق محروم از حداکثر 85 درصد اصل و سود تسهیلات و در مناطق توسعه یافته از 70 درصد اصل و سود تسهیلات ضمانت نامه اعتباری برای متقاضیان است. 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود:بانک های ملی ،صندوق مهر امام رضا (ع)،موسسه مالی و اعتباری کوثر،بانک پاسارگاد ،سینا ،کشاورزی ،صنعت و معدن و توسعه صادرات بانک های طرف قرارداد هستند.
محل اجرای طرح،وثیقه ملکی 30 درصد مبلغ ضمانتنامه ،سفته و چک ،اوراق بهادار ،سپرده  سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و اوراق سهام وثایق مورد قبول هستند. 

وی اذعان کرد :2 درصد مبلغ ضمانتنامه برای سال اول و به ازای هرسال 25 درصد اضافه می گردد و در هنگام صدور ضمانتنامه اخذ می گردد.
محمدیان تاکید کرد: باید از امکانات و ظرفیت های موجود به بهترین نحو در جهت توسعه در امر صنعت استفاده کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود:باید تمام اصول خدماتی و رفاهی در همه شهرک ها به صورت کامل رعایت شود و با طبقه بندی نیازمندی ها و اولویت ها در شهرک ها خدمات رسانی هر چه بهتری برای سرمایه گذاران فراهم شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان همچنین در ادامه این گفتگو از چاپ کتاب صنعت  برای اولین باردر خوزستان خبر داد. وی از عملکرد واحدهای صنعتی فعال درون شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین خارج از شهرک های صنعتی و ظرفیت های شهرک های صنعتی در استان خوزستان ، مجموعه مطالبی هستند که با به عنوان کتاب صنعت به زیور چاپ اراسته شده است.

محمدیان گفت: این کتاب در 5 هزار نسخه با هدف عرضه و معرفی توانمدی ها و ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان خوزستان و توسعه بازارهای داخلی و خارجی و بین المللی به چاپ خواهد رسید. 

وی اذعان کرد: این  کتاب به چهار زبان فارسی ، انگلیسی ، روسی و عربی شامل اطلاعات 800 واحد تولیدی صنعتی و خدمات فنی و مهندسی به چاپ می رسد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان گفت: طرح گرداوری این کتاب از آبان ماه سال 1390 آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی و ویرایش ، طراحی و گردآوری اطلاعات را طی می کند و تا پایان خرداد ماه رونمایی می شود. 

 محمدیان ادامه داد: این کتاب به طور رایگان در اختیار صنعتگران و مردم استان خوزستان قرار می گیرد. شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به عنوان یک نهاد حمایتی ، هرسال برنامه های مختلفی را در جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی در دستور کار خود قرار می دهد که در اسل جاری ضمن چاپ کتاب صنعت استان خوزستان ، نمایشگاه های دائمی محصولات تولیدیف طرح های مطالعاتی ، اعزام تورهای نمایشگاه های داخلی و خارجی با هیات های تجاری ، ساماندهی شرکت های مدیریت صادرات  اقدامایت را اجرا می کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه این گفتگو از تحویل یک دستگاه خودرو آتش نشان به مجموعه شرکت خدمانی ، شرکت شهرک های صنعتی خوزستان خبر داد. وی ادامه داد: اولین دستگاه خودرو آتش نشانی در شوشتر و از دومین دستگاه هم در اهواز بهره برداری شد.

وی افزود:اعتبار تخصیص داده شده برای خرید این دستگاه خودرو آتشنشانی 4 میلیارد ریال بوده است.

اخلاق محمدیان در ادامه گفت :خرید 4 دستگاه خودرو آتشنشانی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال ، از برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان خوزستان در سال 94 است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گفت:تجهیز شهرکها به ماشین اطفاء حریق ، موجب امنیت روانی  سرمایه گذار و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی سرمایه گذاری در مقابله با حوادث احتمالی در حوزه صنعت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار