شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
دکتر ایدنی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: عمر بنای بیشتر بیمارستان های خوزستان بسیار بالا است.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عمر بنای بیشتر بیمارستان های خوزستان بسیار بالا است.

به گزارش ایرنا اسماعیل ایدنی چهارشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری خوزستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع سه هزار و 500 تخت در بیمارستان های خوزستان وجود دارد که زمان ساخت بیشتر بیمارستان های موجود این استان مربوط به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی درادامه با اشاره به اینکه میانگین عمر مفید بیمارستان ها در خوزستان 18 سال است ، اظهار کرد: تنها بیمارستان جدید در خوزستان، بیمارستان مسجد سلیمان است که بر اساس استاندارد ملی ساخته و راه اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در اهواز چند پروژه بیمارستانی در حال انجام است که این پروژه ها شامل ساخت بیمارستان در منطقه کیانشهر اهواز، ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان ابوذر و همچنین ساخت بیمارستان جایگزین طالقانی است.

وی با بیان اینکه فضای درمانی در خوزستان کم است اظهارکرد: با ساخت دو بیمارستان جایگزین در اهواز به نام های ابوذر (بیمارستان تخصصی کودکان) و طالقانی ( بیمارستان سوانح سوختگی) ظرفیت درمانی افزوده نمی شود و فضای درمانی از بیمارستان های قدیمی به جدید منتقل می شود و نمی توان از نیروی کار جدید نیز استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بیمارستان (تخصصی کودکان) ابوذر اهواز 165 تخت دارد که مقرر شده این تعداد تخت تا پایان سال به 270 تخت افزیش یابد و بیمارستان (سوانح و سوختگی) طالقانی اهواز نیز 140 تخت داشت که با توسعه اورژانس تعداد تخت ها به 245 تخت افزایش یافت.

وی گفت: بیمارستان تخصصی کودکان ابوذر اهواز و طالقانی بیماران منطقه جنوب غرب کشور را زیر پوشش درمانی خود دارند و از کشور عراق نیز بیمار پذیرش دارند.

* طراحی ساخت بیمارستان در خوزستان بر اساس نیاز آینده این استان نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: متاسفانه مشکلی که در خوزستان وجود دارد این است که بیمارستان هایی که در این استان برای احداث طراحی می شوند بر اساس تغییرات جمعیتی و نیازهای آینده نیست.

وی با اشاره به میزان پیشرفت احداث سه بیمارستان دشت آزادگان، ابوذر و طالقانی اهوا برای جایگزینی اظهار کرد: شیوه ساخت بیمارستان دشت آزادگان برای جایگزینی بیمارستان فرسوده به جدید نادرست بوده است.

وی افزود: در این بیمارستان در ابتدا فضاهای جانبی مثل مهد کودک و غیره ساخته شده و ساختمان اصلی آن تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: برای تکمیل این بیمارستان به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ایدنی بیان کرد: همچنین میزان پیشرفت پروژه بیمارستان جایگزین ابوذر در اهواز 35 درصد است که بالغ بر 800 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود:پروژه ساخت بیمارستان جایگزین طالقانی در اهواز نیز 54 درصد پیشرفت دارد که بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است اگر منابع مالی مورد نیاز تامین شود پیش بینی شده که تا دو سال آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment لطفا مقاله زیر را در سایت بهار نیوز بخوانید : ماجراهای گل به‌خودی‌ پیاپی وزیر بهداشت روحانی! طرح سلامت؛ طرح پوپوليستي دولت يازدهم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
comment
0
0
comment لطفا مقاله با عنوان زیر را درسایت بهار نیوز بخوانید :
ماجراهای گل به‌خودی‌ پیاپی وزیر بهداشت روحانی!

طرح سلامت؛ طرح پوپوليستي دولت يازدهم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار