اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۱
نسخه سردار نقدی برای رفع مشکلات اقتصادی
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بسیج وزارت نفت که در سالن شهید بهشتی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص مجاهد بودن تولید کننده داخلی گفت: امروز خط مقدم جهاد در مقابل دشمنان اسلام و ایران در جبهه اقتصاد و تولید ملی واقع شده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از تفکری که راه‌حل همه مشکلات را در خارج می‌بیند، گفت: تبدیل همین یک میلیون بشکه نفت صادراتی کشور در شرایط تحریم به محصول نهایی را سبب ایجاد هزاران شغل دانسته و افزود: اگر آنچه برای تولید وارد می کنیم اعم از خدمات، مواد اولیه، قطعات و هر آنچه به ارز نیاز دارد، داخلی شود که قطعا شدنی است، چند صد هزار شغل ایجاد خواهد شد، این مشکل اصلی اقتصاد کشور است که قابل حل است.

اصلاً نهاد عالی اصلاح طلبان نداریم
حسن رسولی عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با فارس در خصوص تشکیل "نهاد عالی اصلاح‌طلبان" گفت: جلسه‌ای که برخی از چهره‌های اصلاح طلب با خاتمی داشتند یک جلسه مشورت‌گیری بوده و عناوینی از قبیل نهاد عالی و یا سایر عناوین سازمانی و تشکیلاتی مترتب بر این جلسه نیست.

سرانجام سرهنگ از حقوقدان انتقاد کرد
سایت مشرق نوشت: شنیده ‌شده شهردار تهران در جمع تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ تهران سخنانی درباره عملکرد دولت بیان کرده است. محمد باقر قالیباف شهردار تهران با انتقاد از برخی رویکردهای کنونی دولت یازدهم گفته است: از امام یاد گرفتیم دستمان را روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم. درست است که تحریم‌ها اقتصادمان را تحت فشار قرار داده، ولی این فقط به خاطر تحریم‌ها نیست. بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت پیشین از تحریم‌ها هم مؤثرتر است. آمریکا نباید احساس کند ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هیچ‌کس نیستیم. قالیباف در این دیدار با اشاره به گسترش سیاست زدگی در کشور اظهار داشته است: بعضی دلشان می‌خواهد همه‌ چیز را دوقطبی کنند. باور کنیم مسائل اصلی کشور دوقطبی نیست. آن‌چنان‌که در زمان انتخابات مسائل کلان نظام را دوقطبی کردند و کاش نمی‌کردند. نباید دوران «بگم بگم» به دوران «تقصیر قبلی‌ها بود» تبدیل شود.

کپی‌کاری جدید صداوسیما
مخاطبان تلویزیون یکشنبه شب وقتی مشغول دیدن سریال «جاده قدیم» به کارگردانی «بهرام بهرامیان» بودند با یک کاراکتر جدید آشنا شدند. با ورود این کاراکتر جدید احتمالا بسیاری از علاقه مندان و دنبال کنندگان سریال های خارجی متوجه شباهت چهره و گریم این کاراکتر با شخصیت اول سریال «برکینگ بد» یعنی «والتر وایت» با بازی «برایان کرنستون» شدند.

لابی من مجلس به دنبال باشگاه احزاب

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری در گفت‌وگو با فارس درخصوص بازگشایی مجدد خانه احزاب گفت: دولت در حال تلاش برای بازسازی خانه احزاب و اساسنامه آن است که در همین راستا جبهه پیروان پیشنهادات و نظرات خود را در جلسات ارائه داده و قرار شده در جلسه فردا اصلاح اساسنامه انجام شود. وی با اشاره به ارائه پیشنهاد این جبهه برای اصلاح اساسنامه خانه احزاب افزود: کلیات پیشنهادات جبهه پیروان بر این اساس است که خانه احزاب باید یک جایگاه و فعالیت صنفی داشته باشد. به دلیل اینکه اگر بخواهد کار سیاسی و حزبی انجام دهد، هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طب دارای حزب هستند و نیازی نیست حزب جدیدی تشکیل دهیم. دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه در خانه احزاب باید شاهد همدلی و همراهی بین احزاب فعال کشور باشیم، تصریح کرد: خانه احزاب باید تبدیل به باشگاه احزاب شود و از کلیات مسأله حزب دفاع کند، نه اینکه به دنبال رقابت سیاسی در کشور باشد.

اظهارنظر جالب عارف درباره شنود

روز گذشته که جمعی از دانش آموختگان علوم سیاسی به دیدار عارف آمده بودند زمان آغاز سخنان عارف یکی از حضار خطاب به او گفت: «می خواهید موبایل هایمان را به بیرون منتقل کنیم تا با خیال راحت صحبت کنید؟» که دکتر خطاب به این جوان گفت: «اولا وقتی معتقدیم بالاترین شنود از سوی خداوند صورت می گیرد دیگر شنودها بی اثر است. دوما ما هیچ چیزی برای مخفی کردن نداریم».

دلیل بازداشت بقایی مردم همدان بودند!

علی‌اکبر جوانفکر از نزدیکان حمید بقایی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که علت بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق چه بوده است، گفت: باید از دستگاه قضایی سوال کنید علت این بگیر و ببند چیست؟ مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق گفت: چطور ممکن است سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق خبر داشته باشد اما نداند چرا او را بازداشت کرده‌اند؟! سکوت ایشان نسبت به دلیل بازداشت باعث شده است تا بد‌اندیشان در سطوح رسانه‌ای به طرح اتهامات واهی علیه بقایی بپردازند. مسئولیت این رفتار غیراخلاقی با کیست؟

وی تأکید کرد که گاهی جای شاکی و متهم عوض می‌شود و دور از ذهن نیست در موضوع بقایی چنین اتفاقی افتاده باشد. جوانفکر تصریح کرد در هیچ مقطعی از سال‌های پس از انقلاب، دستگاه قضایی تا این اندازه مقتدر و حاکم مطلق نبوده است. مشاور مطبوعاتی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق اضافه کرد: سفر هفته پیش محمود احمدی‌نژاد به همدان و استقبال بی‌سابقه مردم از ایشان، نمی‌توانست بدون تبعات باشد. وی با بیان اینکه "هرگونه اتهام مالی که از سوی اعضای دولت یازدهم به دولت نهم و دهم وارد می‌شود را باید منوط به تأیید و اعلام از سوی قوه قضائیه دانست"، گفت: جوسازی‌های رسانه‌ای این افراد هیچ اعتبار قانونی ندارد و در مورد بقایی هم همین‌طور است؛ تا به حال هیچ اتهامی وارد نشده و قوه قضائیه باید اتهام را برای ایشان تعریف کند.

جلسه هیأت دولت احمدی نژاد در سلول

کاریکاتوری که امروز به سرعت در حال انتشار و پخش در شبکه های اجتماعی است، مفهومی جالب توجه را بعد از دستگیری بقایی در بر دارد. این تصویر اغلب اب هشتگ های دولت پاکدستان در حال انتشار است

دلیل متفاوت برای تبریک به روحانی و جنتی

حمیدرضا جلایی‌پور در یادداشت خود در روزنامه ایران، با عنوان «تأملی در پیام‌های کارت زرد وزیر»، در بررسی ابعاد مختلف دومین کارت زرد مجلس برای علی جنتی، وزیر ارشاد، نوشت که توسل مخالفان وزیر به موضوع «آزادی بیان»، نشان از تغییرات مهمی دارد؛ از جمله اینکه باید به دولت روحانی و وزارت ارشاد تبریک گفت، زیرا این گروه از اصولگرایان ظاهراً به بی‌خاصیتی گفتمان‌های ضد آزادی، ضد حاکمیت قانون و ضد جمهوریت پی‌برده‌اند.

وزارت ارشاد نیروی انتظامی را از پروسه لغو کنسرت حذف کرد!

حسین نوش‌‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره لغو غیرقانونی کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دریافت کرده‌اند، به خبرنگار ایلنا گفت: ما به نیروی انتظامی به عنوان نهادی امنیتی و همچنین نهادی قضایی نیازمندیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم. اما گاهی این سوال به وجود می‌آید که آیا آنها مسئول لغو یا صدور مجوز هستند که باید بگویم خیر؛ به هیچ وجه آن‌ها چنین مسئولیتی ندارند. وظیفه نیروی انتظامی تأمین امنیت اماکن است و مسئولیت مجوز کنسرت با آن‌ها نیست. ما ضمن اینکه از همکاری و زحمات نیروی انتظامی بسیار ممنون هستیم، امیدواریم که همکاری‌های خود را صمیمانه‌تر انجام دهند تا مسائل موجب بدبینی مردم نشود. باز هم تأکید می‌کنم که نیروی انتظامی هیچ مسئولیتی در قبال صدور، تأیید و یا لغو مجوزها ندارد و صرفا قرار است برای برگزاری بهینه کنسرت در شرایط امن به ما کمک کنند.

اسیدپاش اصفهان با زاینده رود تبخیر شد

خبرها حاکی از آن است که امیدها برای پیدا کردن اسیدپاش اصفهان پایان یافته و این تبهکار از روی زمین مانند خشک شدن دوباره زاینده رود تبخیر شده است. حیدرپور که به نمایندگی از کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مأمور تحقیق و تفحص از ماجرای اسیدپاشی های اصفهان است، به «انتخاب» گفت: فردی که در اصفهان اسیدپاشی می کرد، با وجود اقدامات کنترلی که در شهر حاکم شد، مثل آب شد و رفت زیر زمین، بنابراین ناجا نتوانست او را پیدا کند.

وی افزود: اگر اسیدپاش به فعالیت خود ادامه می داد، قطعا با سرنخ هایی که از او داشتیم به راحتی دستگیر می شد. حیدرپور با بیان اینکه از فرار اسیدپاش از ایران اطلاعی ندارم گفت: چون عامل حملات هیچ تحرکی از خود پس از آن ماجراها نشان داد، دستگیری او میسر نشد. وی تصریح کرد: به دلیل اقدامات ناجا و مبادی اطلاعاتی به منظور یافتن اسیدپاش، او فعالیت خود را متوقف کرد. این نماینده مجلس تأکید کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته، عامل حملات اسیدپاشی اصفهان تنها یک نفر بود که خیلی هوشمندانه و با شیوه ای ثابتی اقدام می کرد.حیدرپور در پاسخ به اینکه آیا پیگیری ماجرای اسیدپاشی توسط ناجا متوقف شده، گفت: بعید است که اکنون ناجا ماجرای اسیدپاشی را رها کرده باشد، چراکه پرداختن به این حادثه جز اقدامات جاری آنهاست.

نگرانی حداد از مجلس دهم

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در همایش گردهمایی روحانیون بازنشسته نیروهای مسلح که در مرکز آموزش آماده پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی گفت: انتخابات یکی از فرصت‌هایی است که می‌توان وحدت ملی مورد تأکید رهبر انقلاب را در آن به نمایش گذاشت و از سوی دیگر راهی برای ورود و نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری تصریح کرد: قطعا دشمن برای این دو انتخابات برنامه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌باید کاری کنیم که خدای نکرده مجلسی شبیه آنچه قبلا دیدیم پدید نیاید، زیرا با توجه به شرایط و در صورت عدم هشیاری ممکن است دوباره چنان مجلسی و یا حتی بدتر از آن ایجاد شود.

نسخه حذفی کلانتری برای دولت روحانی

عیسی کلانتری با پایگاه خبری ندای ایرانیان گفت: دولت مظلوم است اما لازم بود برخی کارها را انجام دهد که کمتر آسیب ببیند. باید به مردم می گفت که مشکلاتی بر سر راه این دولت وجود دارد، بیان نکردنش به دولت آسیب زد. هنوز بسیاری از مدیران دولت احمدی نژاد در سطح مدیران میانی ادارات دولتی حضور دارند. منظور من از مدیران احمدی نژادی افرادی با طرز فکر و خط فکری نزدیک به دولت گذشته که در دولت فعلی هنوز وجود دارند، است. شاید این موضوع مهم ترین عامل محافظه کار شدن دولت یازدهم باشد. من معتقد به مدیریت اتوبوسی نیستم اما دولت یازدهم مانند همه دولت ها نیازمند مدیرانی فعال و همراه است. متأسفانه در برخی ارکان دولت یازدهم این همراهی و همسویی در میان مدیران میانی وجود ندارد. ما حتی در برخی ادارات و وزارت خانه ها حضور نیروهای وابسته و قسم خورده احمدی نژاد را می بینیم که هنوز با طیف ایشان ارتباط دارند. به نظر من برخی از مدیران میانی دولت تبعیتی از دولت فعلی ندارند. برای اینکه دولت خوب کار کند، لازم است نیروهای که همراهی نمی کنند را کنار بگذارد. مدیران احمدی نژادی؛ که در دولت روحانی مانده اند باید بروند


فراخوان خرم برای برخورد غیر دولتی ها با تندروها

احمد خرم وزیر اسبق راه در گفت و گو با ندای ایرانیان گفت: من مي‌گويم برخورد با تندروها اصلا نمي‌تواند و نبايد توسط دولت صورت بگيرد. اين برخورد سطحي بالاتر از دولت را مي‌طلبد و حاكميت بايد وارد اين زمين شود. دولت پاسخ‌ها را بايد بدهد اما اينكه به قول معروف خودش توي سينه اينها برود كار درستي نيست. اين كار بايد توسط نيرويي غير از دولت انجام شود. برخورد دولت هم بايد برخوردي حساب شده از موضع كار اجرايي و كارآمدي باشد. يعني اگر دولت مي‌خواهد جواب بدهد بايد كارنامه‌اش هم مدام دستش باشد و آن را بالا بگيرد و زمينه قياس كارآمدي را هم فراهم كند. به نظر من اينكه در عين حالي كه به بحران آفريني‌ها پاسخ داده شود بايد زمينه تحكيم پايگاه اجتماعي دولت هم فراهم شود. به هر حال در جامعه همه مردم منازعات سياسي را درك نمي‌كنند و به آن واقف نيستند. يكي از كاركردهاي كارنامه دولت در منازعه سياسي همينجاست. مشخصا مخالفان دولت دنبال اين هستند كه كارآمدي نظام اجرايي را دچار اخلال كنند تا زمينه رابراي رقابت سياسي به نفع خودشان فراهم كنند و اگر دولت وارد چالشي شود كه به نظام اجرايي ضربه بزند، قطعا ضربه‌هايي خواهد خورد كه جبرانش بسيار سخت خواهد بود. چيزي كه من مي‌توانم بگويم اين است كه به هر حال همين دست منازعات برخي از تصميم‌گيري‌ها را كند كرده و اين به ضرر دولت خواهد بود. يعني دولت نه بايد زياد از حد محافظه‌كار شود و در مقابل مخالفت‌ها احتياط بيش از اندازه به خرج دهد و نه خيلي به استقبال چالش برود. دولت روحانی باید سریع تر و صریح تر مقابل مخالفان ظاهر شود.

انتقاد دادستان کل کشور از سخنان روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، صبح امروز طی سخنانی در دومین همایش «امنیت پایدار» که در در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اعتماد به دشمن با منظومه امنیت ملی و نظام سازگاری ندارد‎، تصریح کرد: امنیت هر فرد دلداده ای به خدا در هر جای دنیا به امنیت ما وابسته است. رئیسی گفت: اینکه آب خوردن خود را به مذاکرات وابسته بدانیم، یک خطای راهبردی است‎ که دشمن خواسته یا ناخواسته از این کُد استفاده خواهد کرد. انسان نباید خود را محتاج دشمن نشان دهد.

گاف پوتین در تبریک به اردوغان

انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه با حاشیه‌های بسیاری همراه بود که در رسانه‌های ایرانی و جهان به برخی از آنها پرداخته شد. از حضور یک شهروند زخمی با دست و صورت باندپیچی شده تا تصویر بازیگر نقش فاطما گل پای صندوق که در صفحه اینستاگرامش مردم را تشویق به دادن رأی می‌کرد. به نوشته روز نو،‌ یکی از حاشیه های این دوره از انتخابات ترکیه که بیشتر در رسانه های داخلی این کشور بازتاب یافت، تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود که به طنز انتخابات معروف شد.ماجرا از این قرار بود که بعد از اعلام نتایج انتخابات که همان روز انتخابات (هفتم ژوئن) اعلام شد، پوتین با رییس جمهور اردوغان تماس تلفنی گرفته و به او بابت پیروزی حزبش (عدالت و توسعه) تبریک می گوید. حال آنکه حزب اردوغان ۴۱ درصد آرا را کسب کرده و اکثریت خود را در پارلمان از دست داده و به حد نصاب دو سوم لازم برای تغییر قانون اساسی نرسید. حزب اردوغان در این انتخابات پیشتاز بوده و رتبه اول را داشت؛ اما همانطور که اشاره شد، او حد نصاب لازم را برای تشکیل دولت به دست نیاورد. با این حال پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشتازی حزب همتای ترکیه ای را به منزله پیروزی مطلق او دانسته و به او تبریک گفت.

پاسخ اصلاح طلبانه به انتقادات از رئیس جمهور

اینستا گرام مجمع اصلاح طلبان با انتشار مطلبی در مورد انتقادات شدید رسانه های دلواپسان به سخنان اخیر روحانی نوشته است که جریان دلواپس منتقد دولت و رسانه های نزدیک به ایشان سهواً و یا از روی عمد نسبت به دو نکته تغافل می کنند: نخست اینکه حل معضلات زیست محیطی، همانطور که رئیس جمهور نیز در سخنان خود تأکید کرد، نیاز به سرمایه فراوان و ابزارهای فنی مورد نیاز دارد. با تحریم های گسترده مالی و بانکی که علیه کشورمان اعمال می شود، امکان سرمایه گذاری دولت در این زمینه بسیار محدود است. ضمن آنکه ابتیاع ابزارهای مورد نیاز نیز منوط به رفع تحریم های مالی و تکنولوژیک است. نکته دوم که این افراد و رسانه ها تمایلی به بازگویی و پرداختن به آن ندارند، این است که اگرچه نمی توان و نباید مشکلات زیست محیطی ایران را به تک علت "تحریم" فروکاست، عمده ترین مشکلات زیست محیطی کشور از زمانی آغاز شد و یا شدت یافت که دولت وقت از سویی تحریم ها را ورق پاره هایی بی اثر می خواند، و از دیگر سو در سایه همان تحریم ها و با توجیهات گوناگون، دست برخی افراد و نهادهای حامی اش را برای بهره‌برداری بی رویه از منابع محیطی کشور باز گذاشته بود. برای نمونه تحریم واردات بنزین به ایران، تولید بنزین آلوده و بی کیفیت را همراه داشت که مصرف آن در سطح کشور منجر به آلودگی بالای هوا، بارش باران های اسیدی و به تبع آن آسیب دیدن منابع آب و، خاک و پوشش گیاهی شد.

پلمب 40 واحد مسکن مهر 36 همدان

یکی از کاربران تابناک در تماس با ما با اشاره به پلمب 40 واحد مسکونی مسکن مهر همدان نوشت:

با سلام خواهشمندم در مورد مسکن مهر 36 همدان اطلاع رسانی کنید. حکم پلمب و تخلیه 40 واحد صادر شده در حالی که همه اعضاء این تعاونی بیش از 2 میلیارد تومان پول داده اند. هیچ سازمان و ارگانی حاضر به پیگیری نیست.

تیم ملی ایران سوژه خنده رسانه های عربستان!

خبرآنلاین: ظاهرا رسانه های عربی و البته رسانه های دنیا سوژه را پیدا کرده اند؛ تیم ملی ایران. بماند که در گذشته چقدر با اتفاقات تیم ملی، اسباب خنده مخاطب های خود شدند. مثلا سر ماجرای لباس های تیم ملی و اینکه کفاشیان گفته بود بازیکنی اجازه ندارد در جام جهانی لباسش را با بازیکن دیگری عوض کند، رسانه های دنیا حسابی تیم ملی را سوژه کردند. یا اینکه وقتی کمیته اخلاق فدراسیون به بازیکنان تیم ملی اعلام کرد عکس سلفی در استرالیا نگیرند، رسانه های عربی با ذوق و شوق در این باره نوشتند. حالا دوباره سوژه برای این رسانه ها جور شده است. چند رسانه عربی از جمله رسانه های عربستانی و اماراتی اتفاقات پیش آمده در فرودگاه مهرآباد را منعکس کردند و از حاشیه هایش نوشتند تا مخاطب های خود را سرگرم کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار