شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
محمود تیلا

یکی از سایت های محلی با انتشار مطلبی با عنوان صدق و کذب اعلام کاندیداتوری محمودرضا شیرازی به بررسی اعلام استعفای شهردار آبادان پرداخته و مدعی شده پیش بینی سال قبل این سایت و شکایت شهردار بی اساس بوده و با ظرافت خاصی به القای این موضوع پرداخته که شکایت شیرازی از آنها به علت پیش بینی این سایت محلی از کاندیداتوری شهردار آبادان بوده است.

اما حقیقت ماجرا این نیست و رفتارهای غیرمنصفانه مدیران سایت مذکور مسبوق به سابقه است.شکایت 11 خرداد سال 93 شهردار آبادان به دادسرای عمومی و انقلاب بابت انتساب شهردار به جبهه پایداری بود به نحوی که مخاطبان سایت این تصور را نمودند که شیرازی کاندیدای مورد نظر جبهه حامیان آقای مصباح یزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود. 

چرا که نویسنده بدون دلیل و مستندی و تنها با تکیه بر تخیلات ساخته و پرداخته ذهن خود این ادعای کذب را داشته است. موضوعی که این سایت در مطلب جدید خود با زرنگی خاص و منحصر به فرد خود انگونه ادعا کرده است"... حمایت جبهه پایداری از شیرازی ممکن است صورت های مختلفی داشته باشد و ضمنی و پنهانی باشد ، اما نشانه های آن به واسطه اشخاص و گروه های حامی شیرازی در انتخابات آینده مجلس گذاشته است.

بدون شک بخاطر سوابق اجرایی مهندس شیرازی قطعا مورد حمایت طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی قرار خواهد گرفت. اما شهردار آبادان حامی دولت تدبیرو امید بوده و خواهد بود و از سیاست های دولت دکتر روحانی همواره حمایت کرده است.

اما چند نکته پیرامون نگاه های تخریبی که سر از برخی از رسانه های مجازی درآورده است و جای بسی تامل دارد و نباید به سادگی از آن گذشت:

1- شکی نیست که هر رسانه ای دیگاه خاص خود رو جهت گیری هایی بنابر سیاست های خود را اتخاذ می کند. اما این اختلاف سلیقه نباید منجر به تخریب ريال تهمت،  و حتی تحقیر جریانی یا شخص خاصی شود.
این موضوع در برخی کامنت ها که با اسامی مستعار و غیرواقعی ارسال و به اشتراک گذاشته شده است به شدت نمایان است. 

2- برخی از رسانه ها به خاطر اختلافات شخصی با افراد و یا حتی جریان سیاسی اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع ، یکطرفه و به دور از انصاف می کنند که این موضعگیری ها نیز در یادداشت ها و برخی مطالب گذشته براحتی یافت می شود. اگر اهداف این رسانه ها درباره برخی جریانات یا اشخاص یکطرفه عمل نمی کنند و البته مخاطبان و اهل فهم این مسائل را به خوبی درک می کنند و که در درازمدت انتشار این مطالب نه تنها تاثیری بر جامعه نخواهد داشت بلکه باعث دلزدگی مخاطبان نیز خواهد شد.

3- وارونه جلوه دادن قضایا از دیگر موضوعاتی است که حیثیت و شعور جامعه رسانه را زیر سوال می برد. به گونه ای که برخی ز رسانه ها صرفا به خاطر یک شخص در مقایسه مطالب شان چنان موضوع را برعکس جلوه می دهند که گویی مخاطب و جامعه هدف هیچ فکر و تندیشه ای از خود ندارد که اینگونه اقدامات بی منطق آن هم از سوی سیاست گزاران در یک رسانه باعث خدشه دارد شدن روح رسانه می شود.

4- آیا بیان مطالبی در زمان هی خاص مصداق شبنامه نویسی نیست ؟ برخی با این گونه حربه های غیرمنصفانه سعی در تخریب افراد دارند. 

5- امسال انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و تحرکات جریان ها نشان می دهد شاهد انتخاباتی پرشور خواهیم بود اما اگر رسانه ها نتوانند با تدبیر عمل کرده و فضا را به درستی برای انتخاب آگاهانه مردم فراهم نکنند ممکن است بواسطه درج کدها و آدرس های اشتباه ضربه جبران ناپذیری به شهر آبادان بزنند! 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
comment
0
0
comment آقای شیرازی قصد کاندیداتوری در مجلس را دارند مگر غیر از این است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار