شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰

درخلال سه سفرهیات دولت به خوزستان 745 مصوبه و طرح به تصویب رسید كه براساس گزارش استانداری خوزستان تاكنون بالغ بر79 درصد از مجموع این مصوبات انجام و دردست اقدام است .

جمعی از امامان جمعه استان خوزستان ، سفرهای استانی هیات دولت را درتحقق پیشرفت و توسعه مناطق موثر و معتقدند كه این سفرها بركات فراوانی برای استان خوزستان بهمراه داشته است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: سفرهای استانی هیات دولت در ابعاد مختلف مفید و راهگشا برای كشور بوده است، از این رو معتقدم این سفرها در این دولت خدمتگزار و دولت های آینده باید ادامه یابد.

آیت الله 'سیدمحمدعلی موسوی جزایری' درگفت وگو با ایرنا ضمن موفقیت آمیز خواندن سفرهای هیات دولت به استان های مختلف كشور افزود: این سفرها ارتباط و بدنه نظام اسلامی و دولت خدمتگزار را با آحاد مردم ایران محكم كرد و توانست با درك عمیق از مشكلات موجود ، طرح های راهگشا در قالب مصوبات سفرها ارایه كرده و آنان را عملیاتی كند.

وی كاهش شكاف غنی و فقیر ، توسعه عدالت ، ارتباط نزدیك و رو در رو با آحاد مردم، بویژه جوانان، شتاب بخشیدن به روند توسعه استانها ، تزریق روحیه امید و نشاط در مردم ،بهره گیری درست و صحیح از امكانات موجود برای پیشرفت مناطق كشور را از مهمترین رهاوردهای سفرهای استانی هیات دولت عنوان كرد.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه انجام 100سفر استانی در طول عمر دولت های نهم و دهم را یك حركت و اقدام ماندگار در راستای سازندگی كشور ارزیابی كرد و گفت: بسیاری از مشكلات مردم در این سفرها حل و فصل شد و روح تازه ای در كالبد استانها، بویژه مناطق محروم و دورافتاده كشور دمیده شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح كرد: آنچه مسلم است اینكه ، رهبری معظم انقلاب اسلامی از این سفرهای استانی رضایت كامل دارند و می توانم بگویم این سفرها از ایده ها و آرزوهای معظم له بود كه در دولت نهم و دهم محقق شد.

وی با تجلیل از دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و صبر و حوصله ای كه در این ارتباط از خود نشان داد، ابراز امیدواری كرد در باقیمانده عمر بابركت دولت دهم این سفرهای امیدبخش و روحیه آفرین ادامه یابد.

آیت الله 'محسن حیدری' نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز نیز با تاكید بر اینكه سفرهای استانی هیات دولت یك ابتكار جدید و كم سابقه به شمار می رود ، تصریح كرد: این سفرها آثار مثبت و بركات فراوانی به همراه داشته، بطوری كه دیدار نزدیك مسوولان و مردم با یكدیگر و بیان مشكلات، تصویب و اجرای طرح های مختلف، از جمله آثار این سفرهاست كه نیازمند صبر و حوصله زیادی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابرازامیدواری كرد كه برخی از طرح های مصوب این سفرها درخوزستان كه تاكنون یا به علت كمبود بودجه یا ضعف مدیریت، اجرایی نشده ، عملیاتی شود.

وی گفت: مسوولان مركز و دولت باید دلایل عدم اجرای این طرح ها را بررسی كنند تا مشكل مربوطه برطرف شود.

آیت الله حیدری تاثیر سفرهای استانی را در نظام مدیریتی و توزیع عدالت مهم خواند و افزود: مسوولان مركز درخلال این سفرها بطور مستقیم با استعدادهای محلی و بومی آشنا شده و آنها را شناسایی می كنند كه تعامل بین نیروها و نظام مدیریتی برقرار می شود.

آیت الله حیدری افزود: درمجموع سفرهای استانی تاثیر زیادی در آبادانی و توسعه منطقه داشته است، به صورتی كه امكانات به مركز محدود نمی شود، بلكه تمام نقاط دوردست و محروم آباد شده اند.

وی افزود: سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت تاثیرمنطقه ای نیز داشته است و به عنوان نمونه ای ازمدیریت درنظام اسلامی ، دربین كشورهای منطقه مطرح و آنان تمایل به داشتن نظامی شبیه جمهوری اسلامی دارند.

وی افزود: انقلاب های كشورهای مسلمان منطقه كه اخیرا' مشاهده می شود، نشان دهنده این است كه آنها از كشور اسلامی ایران و آرمان های امام راحل الگو می گیرند.

حجت الاسلام 'سیدنبی موسوی' امام جمعه خرمشهر هم معتقد است سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ها كه با تایید مقام معظم رهبری همراه بوده ، آثار و بركات خوبی داشته و علت آن آشنایی نزدیك دولتمردان و لمس مشكلات مردم بوده است.

وی اضافه كرد: انجام این سفرها و ارتباط مستقیم با مردم ،شرایطی را فراهم كرد تا دولتمردان درتدوین طرح ها و درمجموع برنامه ریزی كشور ، موفق عمل كنند.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان كرد: مصوبات هیات دولت در مراكز استان ها بسته شده است، اما اگر تعدادی از آنها بدلایلی ازجمله كمبود بودجه عملیاتی نمی شوند، نیاز به نظارت مستقیم و پیگیری در محل دارد.

حجت الاسلام موسوی تصریح كرد: انتظار می رود كه درجریان حضور هیات دولت در شهرستان ها، همانند گذشته وقت بیشتری برای دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی صبورانه مشكلات آنان گذاشته شود.

امام جمعه خرمشهر ابرازامیدواری كرد كه سفرچهارم رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان قبل از پاییز امسال انجام شود، چرا كه بعداز این ایام به دوره های پایانی دولت دهم نزدیك می شویم و از همین رو مصوبات این سفر دیگر توفیقی نخواهد داشت.

امام جمعه مینوشهر خوزستان نیز سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیات دولت را یكی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد كرد .

حجت الاسلام 'محمدجواد عادل پور' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتباط مستقیم مسوولان با جامعه ، یكی از تاكیدات نظری اسلام است و این ارتباط كه مدیران در راس حاكمیت آن قرار دارند، باعث رفع مشكلات و موانع در فراروی جامعه شده است .

وی اجرای عدالت اجتماعی درجامعه را دغدغه مهم دولت های نهم و دهم یاد كرد و افزود: مدیران دولت های آینده نیز اجرای عدالت اجتماعی در سطح كشور، استان و شهرستان ها را باید سرلوحه كارهای خود قرار دهند.

امام جمعه مینوشهر اظهار داشت: سفرهای استانی رییس جمهوری، بویژه به استان خوزستان ، بركات فراوان داشته و تحرك های عمرانی خوبی، بویژه در مباحث زیرساختی از جمله سدسازی، آبرسانی به شهرهای مختلف استان و مناطق محروم ایجاد كرده است .

حجت الاسلام عادل پور از رییس جمهوری ، هیات دولت و نیز استاندارخوزستان خواست تا برای بهره مندی بیشترمردم خوزستان ازبركات سفرچهارم ، تاریخ این سفربه نیمه دوم سال جاری كشیده نشود تا مردم بتوانند از بركات این سفر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برای استانی كه در هشت سال دفاع مقدس و دوران بازسازی متحمل مسایل و مشكلات فراوانی بوده، می طلبد كه اهتمام بسیار ویژه ای نسبت به تخصیص بهنگام بودجه و تصمیمات گرفته شده ، انجام شود.

حجت الاسلام عادل پوربرتسریع پروژه مسكن مهردرخرمشهر و مینوشهر و رفع بیكاری دراین شهرستان تاكید كرد و گفت : خوزستان ، استان ویژه و كارآفرین است و نباید افراد بیكار داشته باشد. این منطقه به خاطر تحمل سختی ها و مشكلات بعد از جنگ تحمیلی ، باید در اولویت ایجاد فرصت های شغلی قرار گیرد.

وی افزود: انشاء الله با همت هیات دولت و تلاش نمایندگان ، امسال كه سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی است ، به نحو شایسته مشكلات شهرستان های آبادان و خرمشهر مرتفع گردد .

امام جمعه اروندكنار آبادان نیز نهادینه شدن فرهنگ خدمتگزاری را از دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت دانست و افزود: برپایی عدالت و توزیع عادلانه امكانات، از بركات این سفرهاست.

حجت الاسلام سید 'مجید شرفی ' افزود: آقای احمدی نژاد در راس دولت‌های نهم و دهم با انجام سفرهای استانی، حركت شایسته‌ای از خود نشان داد كه ماحصل آن توسعه‌ یافتگی كشور در همه ابعاد و بخش‌هاست.

وی اظهار داشت: درك صحیح از مشكلات مناطق محروم و سوق دادن اعتبارات به این مناطق و ارتباط نزدیك مسوولان با مردم، از بركات این سفرهاست كه جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام شرفی بیان داشت:انجام سفرهای استانی و در اولویت قرار دادن مسایل و مشكلاتی كه مردم آن منطقه را رنج می‌دهد، نشان دهنده ی عزم راسخ دولت در رفع مشكلات مناطق محروم است.

امام جمعه اروندكنار راه اندازی بندر تجاری، احداث سالن ورزشی ، احداث اسكله صیادی و اعلام مرز آبی اروندرود به عنوان مرز آبی بین المللی و تصویب دوبانده كردن جاده آبادان به اروندكنار را از مهمترین بركات سفرهای استانی هیات دولت به استان خوزستان، به منظور توسعه بخش اروندكنار ، اعلام كرد.

گفتنی است درخلال سه سفرهیات دولت به خوزستان 745مصوبه و طرح به تصویب رسید كه براساس گزارش استانداری خوزستان تاكنون بالغ بر79 درصد از مجموع این مصوبات انجام و دردست اقدام است .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار