اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
دکتر نشان خبر داد:
دکتر خسرو نشان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در راستای افزایش کمی برنامه‌ها در سال تحصیلی 93-94 با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی بیش از یک هزار و 600 فعالیت ستادی و دانشجویی انجام شده است. 

دکتر نشان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته شاهد رشد کمی و کیفی برخی از واحدها از جمله واحد نشریات دانشگاهی بوده‌ایم ، به گونه‌ای که از تعداد 33 نشریه‌ی چاپ شده و 28 نشریه‌ی دارای مجوز در سال 92 به 62 نشریه‌ی چاپ شده و 83 نشریه‌ی مجوز دار رسیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه معاونت فرهنگی و اجتماعی در سال تحصیلی جاری با هدف ارتقاء موقعیت فرهنگی- علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در سطح ملی و بین‌المللی دستاوردهای چشمگیری کسب کرده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در راستای کیفی سازی برنامه‌ها، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با برگزاری پنج جشنواره‌ی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی که باعث مباهات بسیاری از مسوولان دانشگاهی و مقام‌های وزارتی شد، گامی در جهت رشد و توسعه‌ی سطح فعالیت‌های فرهنگی و علمی برداشته است.

نشان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی 93-94، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بنا بر وظیفه‌ی ذاتی خود و با انگیزه‌ی حق‌شناسی و حق‌گزاری، اقدام به برگزاری جشنواره‌ی فرهنگی و هنری نكوداشت هفته­ی دفاع مقدس کرد که این جشنواره در بخش‌های سینما، مستند، تئاتر، ادبیات و عکس برگزار شد. 

وی ادامه داد : از مهمترین برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از عکاسان سراسر کشور در محل نگارخانه‌ی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برپایی نمایشگاه عکس گروهی با موضوع دفاع مقدس از عکاسان خوزستانی در محل موزه‌ی هنرهای معاصر اهواز،  برگزاری مراسم«تولد یک سردار» نکوداشت سردار شهید علی هاشمی و رونمايي از نرم‌افزار چندرسانه‌اي «سردار هور»، اجرای تئاترهای خیابانی اشاره کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: جشنواره‌ی نشریات دانشجویی منطقه پنج کشور از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی است که با هدف ایجاد یک فعالیت جمعی سازنده در محیط دانشجویی، کنار هم آمدن دانشجویان با زاویه‌ نگاه‏های متفاوت و حتی مختلف، تسامح و تساهل نسبت به عقاید یکدیگر و انتقال تجربیات انباشته شده به همدیگر برگزار شد. 

نشان تاکید کرد: این جشنواره با حضور دانشجویان دانشگاه‌های 7 استان کشور شامل بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان برگزار شد که برپایی نمایشگاه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های منطقه‌ی 5 و برگزاری 4 کارگاه آموزشی در زمینه‌‌ی نشریات از برنامه های برگزار شده در این جشنواره است. 

وی به برگزاری نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های علمی اهواز اشاره کرد و گفت: این جشنواره به واسطه‌ی پیشینه‌ی‌ سینمایی موجود در استان خوزستان و فراهم بودن زمینه‌های مناسب، با هدف پیشرفت دانش و صنعت به وسیله‌ی‌ ابزار رسانه‌ای همچون سینما در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی فیلم و عکس علمی برگزار شد که در بخش فیلم بین‌الملل، 300 فیلم ایرانی و  500 فیلم خارجی به دبیرخانه رسید که از این میان 205 فیلم به نمایش گذاشته شد.

نشان ادامه داد: این فیلم‌ها در سینماهای اکسین، ساحل، هلال و مهتاب اهواز و سالن‌های نفت، آب و برق، فولاد، دانشکده‌ی اقتصاد، دانشکده‌ی علوم، دانشکده‌ی مهندسی، دانشکده‌ی کشاورزی، دانشگاه جندی شاپور اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی و سینما نفت آبادان و دانشکده‌ی علوم و فنون خرمشهر به نمایش درآمدند.

وی گفت: در بخش فیلم دانشجویی نیز تعداد 63 فیلم علمی دانشجویی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 16 فیلم منتخب به جشنواره راه یافت و در این بخش دو كارگاه سه روزه‌ی فیلم‌سازی و كارگردانی به منظور آماده‌‎سازی دانشجویان برای حضور در جشنواره‌ی  فیلم‌های علمی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: هچنین در این جشنواره در بخش عکس‌های علمی  نیز 136 اثر در بخش ویژه‌ی نمایشگاه به نمایش درآمد و در بخش جایزه‌ی عکس 40 فریم از 22 عکاس انتخاب شد.

نشان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم این جشنواره می توان به  ترجمه‌ و زیرنویس 55  فیلم‌ از فیلم های‌ جشنواره (انگلیسی  و فرانسوی به فارسی)، کارگاه آموزشی کارگردانی ، کارگاه بررسی ایده‌ی پژوهشی در فیلم مستند، کارگاه آشنایی با فرمت‌های دیجیتال در سینما و تلویزیون، نشست تخصصی مدیران جشنواره­ و برگزاری نشست «سینمای ژان پن له وه» اشاره کرد.

وی گفت: همچنین به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نخستین جایزه‌ی ادبی دانشجویی اهواز به منظور کشف استعدادهای ادبی دانشجویان در سراسر کشور و تقویت، حمایت و رسیدگی به دانشجویان مستعد در رشته‌های ادبی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: از مجموع ۸۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره از ۸۱ دانشگاه،۲۰ داستان کوتاه و ۲۹ شعر در دو بخش سنتی و آزاد انتخاب شدند.

نشان ادامه داد: از دیگر برنامه‌های برگزار شده در آن  معاونت می‌توان به جشنواره‌ی نمایش رضوی اشاره کرد که در این جشنواره همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره با هدف حفظ و پاسداشت آیین‌های مذهبی و انتقال این گنجینه به نسل جوان در دو بخش صحنه‌ای و آیینی- میدانی برگزار شد که  37 اثر صحنه‌ای و 12 اثر آیینی- میدانی به دبیرخانه ارسال شد و پس از بازخوانی و بازبینی نهایی، 10 اثر صحنه‌ای و 5 اثر آیینی- میدانی پذیرفته و نمایش داده شد.

نشان در ادامه به فعالیت‌های بخش دانشجویی پرداخت و با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت کانون فرهنگی-هنری و سه کانون اجتماعی در دانشگاه فعالیت دارند گفت: کانون‌های فرهنگی – هنری و اجتماعی دانشگاه با هدف زمینه‌سازی رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان و ارتقای سطح همکاری جمعی، بسط و تعمیق فرهنگ مشارکت در دانشگاه‌ها در جهت نیل به ارزش‌های متعالی اسلامی و ایرانی تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری و اجتماعی دانشگاه می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی قرآن کریم، کارگاه‌های مهدویت شناسی با موضوع انتظار، کارگاه‌های آموزشی فیلم سازی، کارگردانی سینما، بازیگری (مقدماتی و پیشرفته)، کارگاه‌های آموزشی نمایشنامه نویسی، داستان نویسی، شعر نویسی، کسب مقام اول  در نخستین المپیاد کانون‌های دانشجویی هلال احمر دانشگاه‌های اهواز، نمایشگاه‌های عکس، هنرهای تجسمی و تصویرسازی دیجیتال اشاره کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص فعالیت‌های انجمن‌های علمی- دانشجویی گفت: این انجمن‌ها به منظور تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی، تقویت روحیه و بنیه‌ی علمی دانشجویان مستعد و توانمند و همچنین توسعه‌ی نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه تشکیل شده است. 

نشان ادامه داد: در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با داشتن حدود 35 انجمن علمی فعال(تعداد کل انجمن‌های علمی دانشجویی 48) و اجرای بیش از  350 فعالیت علمی- دانشجویی در سه ترم تحصیلی، موفق شد، ششمین جشنواره‌‌‌ی داخلی انجمن‌های علمی دانشجویی را با عنوان «حرکت» (نمایش و معرفی دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویی) برگزار کند که انجمن‌های برگزیده‌ی این جشنواره به هفتمین جشنواره‌ی ملی حرکت در دانشگاه شیراز اعزام و موفق به کسب چهار مقام ملی شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: از مهمترین فعالیت‌های انجمن‌های علمی- دانشجویی  می توان به پژوهش علمی با عنوان «ساخت ربات مسیریاب»، پژوهش علمی «Rube Goldberg »، ساخت بیش از هشت فیلم آموزشی- علمی توسط انجمن‌علمی دامپزشکی، برگزاری نخستین جشنواره‌ی ایده‌های زیستی، برگزاری سه دوره‌ی جهانی استارت آپ ویکند اهواز، همایش مناظره‌ی گیاهخواری و همه چیز خواری، همایش نرم‌افزارهای آزاد و لینوکس، سمینار تبار شناسی اسب عرب خوزستان  اشاره کرد.

نشان ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی و امور فرهنگی خوابگاه‌های دانشگاه نیز با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان، تلاش در جهت شکوفایی استعدادها و نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان خوابگاهی از برنامه‌های مهم این معاونت است.
وی گفت: کسب 17 مقام در مسابقات منطقه‌ای و سراسری قرآن کریم توسط دانشجویان از موفقیت‌های این بخش و برگزاری مراسم‌های شب شعر دانشجویی، نمایشنامه خوانی، اجرای مسابقه‌های فرهنگی- تفریحی، برگزاری کارگاه و نمایشگاه‌های صنایع دستی از برنامه‌های مهم در این بخش است. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment جالبه یک کامنت هم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار