شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
تکریم و احترام به گردشگران خارجی وظیفه ی هر کشوری مخصوصن مردمان مهمان نواز ایران میباشد .
شوشان-  : 

به گزارش خبرگزاری شوشان همایش امنیت گردشگران خارجی در استان خوزستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگیمدیر کل امنیتی استانداری خوزستان،رییس اداره ی گذرنامه ی و اتباع خارجه،مشاور امنیتی و انتظامی خوزستان  ،دبیرو سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی"تاریانا"و نماینده ی مجلس شورای اسلامی اهواز در نشستی دوستانه تشکیل گردید.

این گرد همایی باهدف ارتقاء امنیت گردشگران خارجی و مشکلات و موانع انجمن صنفی "راهنمایان گردشی"موردتحلیل و بررسی و پرسش و پاسخ مدعوین حاضر و سخنرانان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شوشان سرهنگ علی حاتمی پلیس اطلاعات و امنیت  نیروی انتظامی خوزستان،در سخنان خود ضمن تقدیر  و تشکر از مدیر کل میراث فرهنگی"  صنایع دستی و گردشگری استان و کادر دلسوز و مجرب و دوستدار فرهنگ و اثار باستانی ایران و باالخص خوزستان ابراز داشت: یکی از دلایل نوپا بودن صنعت توریسم در استان خوزستان ،مسأله ی جنگ و هشت سال دفاع مقدس ،ویرانی و اسیب  و بازسازی شهرهای جنگ زده بوده است.

وی بیان کرد:امنیت گردشگران خارجی که بصورت گروهی و تور مسافرت میکنند در حوزه و اختیارات نیروی انتظامی می باشد.

سرهنگ حاتمی گفت: گردشگرانی که بصورت انفرادی با ویزای توریستی به مرز ایران از طریق  ،شلمچه و چزابه ورود پیدا میکنند ،و منجرب به بروز مشکلاتی میگردد ،بخاطر عدم هماهنگی لازم بین برخی اژانس های مسافرتی واداره با  میراث فرهنگی استان می باشد.

وی افزود  :امنیت با احساس امنیت دو مقوله ی جدا گانه هستند که باید مورد توجه و حمایت نهاد های ذی صلاح شهرداری، اداره ی میراث فرهنگی،اتاق اصناف و هتل داران قرار گیرد.

یکی دیگر از سخنرانان همایش ،اقای مجتبی گهستونی، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی "تاریانا"بود .

وی ضمن  ابراز خرسندی از بوجود امدن بستری مناسب برای تبادل نظر و طرح مشکلات و موانع  که نشان دهنده ی توجه مسولان و مدیران در صنعت گردشگری  خوزستان و جذب توریست و رونق فضای فرهنگی  و اشتغال زایی  ،میباشد ،بیان کرد:تکریم و احترام به گردشگران خارجی وظیفه ی هر کشوری مخصوصن مردمان مهمان نواز ایران میباشد .

گهستونی گفت:هر گردشگر خارجی میتواند سفیری باشد برای معرفی فرهنگ و امنیت کشور ایران.
وی بیان  کرد:باید اجازه ی مانور برای فعالان حوزه ی میراث فرهنگی و اصحاب رسانه در این راستا داده شود تا با نگارش و گزارش های مستند و مفید در حول محور کمبود ها و اسیب های مکان های توریسمی و ارائه ی راهکارهای مناسب به منظور رفاه و امنیت گردشگران ،در ارتقاء این صنعت گامهای موثری برداشت.


سید شکر خدا موسوی نماینده ی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سخنرانان همایش ارتقاء گردشگری بود که با بیان اینکه ،،خوزستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و این جاذبه ها زمانی  باز دهی خوبی را دارد که با جاذبه های مذهبی بصورت هماهنگ معرفی و ادغام شود .
موسوی افزود :یادمان های دفاع مقدس ،شهرهای مرزی و مکان های جنگی میتواند برای گردشگران منبع خوبی از تاریخ دفاع مقدس مردمان خوزستان باشد .

وی با بیان این مطلب که در این بحبوحه ی تحریم های اقتصادی ،نقش اداره ی  میراث فرهنگی و متولیان امر در جذب توریسم  میتواند یک نوع جهاد اقتصادی برای پیشبرد صنعت گردشگری باشد ،به سخنان خود خاتمه داد..

شایان ذکر است که اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگر ،در این نشست خواهان برطرف کردن موانع و مشکلات این صنف از جمله:رسیدگی به رفت و آمد توریست ها در خیابان های شلوغ با موانع دستفروشان  وبافت شهری نامناسب در برخی مکان ها،و عدم دسترسی به وسیله ی نقلیه ایی مخصوص برای گردشگران،و ایجاد فضای امنیتی و آسایشی بیشتر شدند..


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار