اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳
دکتر ایدنی: آماده​سازي فضاي فيزيكي در سطح شهرها مي​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند
به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دكتر اسماعيل ايدني رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تداوم بازدید های میدانی خود از واحدهای تابعه ضمن بازدید از حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: طرح تحول سلامت داراي دو بعد درمان و بهداشت بوده و ارايه خدمات دندانپزشكي در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد که رويكرد آن پيشگيرانه بوده و  خدمات درمانی اين حوزه به عنوان خدمات جانبي قلمداد مي​شود.


وی ادامه داد: هدف اصلي اين است كه در اين حوزه، كودكان و كساني كه در معرض آسيب​هاي دهان و دندان هستند، اين خدمات را دريافت كنند.

 ایدنی افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان، طرح جامعي است و در دانشگاه علوم پزشكي اهواز برنامه​ريزي​ها بر این مبنا است كه كلينيك های ويژه دانشگاه توسعه یابد که در حال حاضر در بيمارستان سينا يك مركز بسيار مجهز دندانپزشكي آماده بهره​برداري بوده و علاوه بر آن كلينيك ويژه دانشگاه واقع در ميدان دانشگاه، مجاور پل پنجم  نیز خدمات دندانپزشكي به شهروندان ارائه مي​دهد.

وی تصریح کرد: همچنين بناست زمينه​اي فراهم شود تا كلينيك دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در نوبت عصر، به عنوان يك كلينيك ويژه خدمات دندانپزشكي ارائه دهد.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز درباره چگونگي كاهش پرداخت از جيب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در اين حوزه از نظر نيروي انساني متخصص مشكل نداريم و آماده​سازي فضاي فيزيكي در سطح شهر مي​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند.

ايدني گفت: كلينيك​هاي دندانپزشكي دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع​رساني مناسب در خصوص فعاليت اين كلينيك​ها در جامعه صورت گيرد تا مراجعه مردم به مراكز دانشگاهي  افزايش یابد.

وي درباره ماندگاري طرح تحول نظام سلامت نيز عنوان كرد: طرح تحول نظام سلامت داراي رديف​هاي دائمي است و ردیف های بودجه آن مشخص و پایدار است که جایی برای نگرانی نیست.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز گفت: برخلاف تصور خيلي از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزينه​بر نبوده است. در حقيقت اين طرح، تاكيد مجدد بر تكاليف و وظايف ذاتي بيمارستان​ها و بیمه ها است.

ایدنی تصریح کرد: در خدمات بيمارستان​هاي دولتي، بيماري كه به بيمارستان مراجعه مي​كند بايد 90 درصد هزينه درمانی اش را بيمه​ها و تنها 10 درصد را خود پرداخت كند ولي به دلايل متعدد تعهدات سازمان​هاي بيمه​گر در قبال خدمات ارايه شده درماني كاهش پيدا كرد بوده، يعني بيمه بسياري از خدمات را تحت پوشش قرار نمي​داد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بيمارستان​هاي دولتي به انجام وظيفه ذاتي خود در اين زمينه بازگشتند و بيمار کمتر از 10 درصد هزينه درمان  را پرداخت مي​كند. وی  گفت: اكنون ميزان پرداخت از جيب مردم در بيمارستان دولتي دانشگاه به 6 درصد كاهش يافته است./ر.ه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار