اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴
در قالب طرح تحول نظام سلامت، یک واحد دندانپزشكي در مركز بهداشتي درماني شماره 4 سپیدار اهواز و همچنین یک پایگاه بهداشتی در جاده کوت عبدالله افتتاح شد
در قالب طرح تحول نظام سلامت، یک واحد دندانپزشكي در مركز بهداشتي درماني شماره 4 سپیدار اهواز و همچنین یک پایگاه بهداشتی در جاده کوت عبدالله افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دكتر اسماعيل ايدني، رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز در تداوم بازدیدهای میدانی خود  و در حاشیه بازدید از یک کارخانه یخ و افتتاح دو طرح بهداشتی درمانی که 9 تيرماه انجام شد، اظهار داشت: واحد دندانپزشكي مركز بهداشتي درماني شماره 4 شهري در راستاي اجراي تحول نظام سلامت و ارائه خدمات مطلوب به مردم راه​اندازي شده است. در فاز نخست با خريد يك يونيت دندانپزشكي و تجهيز اين واحد، 50 ميليون تومان اعتبار تخصيص داده شد و در فاز دوم نيز كه كارهاي مقدماتي آن انجام شده بنا است براي خريد دو يونيت ديگر اقدام شود.

وی افزود: كليه جمعيت روستايي مي​توانند از خدمات اين مركز شامل جرم​گيري، ترميم، پر كردن دندان و اقدامات پيشگيري همچون فلورايد تراپي، استفاده كنند. گروه​هاي هدف براي بهره​مندي از اين خدمات كودكان زير 6 سال، افراد 6 تا 14 سال، مادران باردار تا يك سال بعد از زايمان و سالمندان هستند.


رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: در منطقه شهري در شرق اهواز، دو مركز دندانپزشكي در مركز بهداشت درماني شماره 1 واقع در خيابان 17 شهريور و مركز بهداشت درماني شماره 2 واقع در آسيا‌باد آماده خدمات​رساني در حوزه دندانپزشكي به شهروندان است.

ايدني با اشاره به افتتاح پايگاه مراقبت سلامت اسلام آباد واقع در جاده كوت​عبدالله نیز گفت: اين پايگاه در حاشيه شهر قرار داشته و ارائه خدمات به مردم روستايي و حاشيه شهر را بر عهده دارد. پايگاه مراقبت اسلام آباد که توسط يكي از نیکوکاران خوزستانی ایجاد شده، جمعیتي حدود 10 تا 12 هزار نفر را تحت پوشش قرار مي​دهد.



ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز اظهار داشت: حاشيه شهرها از جمله مراكز تجمع جمعيت پرخطر شهر به شمار مي​رود و وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت راه​اندازي پايگاه​هاي سلامت را در حاشيه شهرها برنامه​ريزي و اجرايي مي​كند.

وي تصریح کرد: 700 تا 800 هزار حاشيه​نشين در خوزستان وجود دارد كه عمده اين افراد از روستاها به حاشيه شهرها مهاجرت كرده‌اند. عليرغم اين‌كه نظام ارائه خدمات در روستاها نظامي فعال است، اما اين مردم با تجمع در حاشيه شهرها هم از خدمات فعال در روستاها محروم مي​شوند و هم در شهرها به مراكز بهداشتی-درماني مراجعه نمي​كنند.

وي همچنین با اشاره به بازدید امروز از یک كارخانه توليدی يخ عنوان كرد: در اين بازديد كليه فرايندهاي توليد يخ بررسي و نواقص كار شناسايي شد که در ادامه اين موارد به توليدكننده ابلاغ مي‌شود.




ايدني افزود: با توجه به وجود بيش از 20 كارخانه توليد يخ در اهواز لازم است تصميم كلي در زمينه فرايند توليد يخ مصرفي از سوي اين كارخانجات اتخاذ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: متاسفانه بخش توليد و همچنين عرضه مواد غذايي خوزستان زيرساخت‌هاي خوبي ندارد و لازم است اين نكته مورد توجه قرار گيرد زیرا در توليد مواد غذايي و مصارف عمومي كوچكترين سهل‌انگاري از طرف توليدكننده و عرضه کننده  مي‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد./ر.ه




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment درود بر مهندس شریفی مرد زحمتکش عرصه بهداشت و درمان که با روحیه جهادی وصادقانه با تمام وجود انجام وظیفه مینماید.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment درود بر مهندس شریفی مرد زحمتکش عرصه بهداشت و درمان که با روحیه جهادی وصادقانه با تمام وجود انجام وظیفه مینماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار