اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۵۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
دكترمحمد كيانوش راد در همايش بزرگ اصلاح طلبان استان خوزستان:
ما بايد در كنار هم كار كنيم و برغم اختلافات موجود ، حداقل تا رفع موانع موجود ، و با نگاه به اهداف اصلاح طلبي و با تحليلي تاريخي نسبت به تحولات جامعه ايران و با اتخاذ سياست هاي جبهه اي بجاي سياست هاي واگرايانه ، ايران را يك گام به تحقق مردم سالاري واقعي نزديك تر سازيم.
 شوشان : بيش از پانصدنفر از اصلاح طلبان استان خوزستان گرد هم آمدند تا شوراي راهبردي استان خوزستان را از ميان خويش انتخاب كنند. 

دكتر محمد كيانوش راد ، به عنوان نماينده شوراي مشورتي سيد محمد خاتمي براي راه اندازي شوراي راهبردي استان خوزستان ، بعنوان  اولين سخنران در جايگاه حضور يافت و با تحليلي كوتاه ،از  راه و منش اصلاح طلبان و مرجّحات اصلاح طلبي سخن گفت.  

وي با اشاره به ضرورت حاكميت عقلانيت در رفتارهاي سياسي گفت : ما بايد از شكست ها و پيروزي هاي گذشته پند بگيريم. افراطي گري ، تند روي و كند روي ، هميشه مشكل زاست و تنها با نگاه دقيق و واقع بينانه به تحولات جامعه ايران مي توان راه درست را طي كرد .

وي در اين زمينه و در ادامه گفت  : بايد ببينيم اگر در بيست سال آينده بخواهيم امروزمان را ببينيم ، چه مواضع و چه راهي را انتخاب مي كنيم. هم از گذشته بايد عبرت گرفت و هم با آينده نگري بايد از اقداماتِ اشتباه در امروز  اجتناب كنيم.

متاسفانه در بسياري از مواقع تحليل ها بصورت مقطعي و صرفا با برشي از تحولات جامعه ايران و تنها با ديدن امروز ( زمان حال ) صورت مي گيرد. نگاه مقطعي به حوادث ما را از برخورد واقع بينانه و آينده نگر دور مي كند. امروز مي گوييم اگر در مشروطه فلان كار انجام نمي شد و يا فلان كار انجام مي شد ، مشروطه شكست نمي خورد و يا مي گوييم اگر فلان و بهمان كار را گذشته گان مي كردند ، نهضت ملي شدن نفت با كودتا به شكست منجر نمي شد. در مورد دوره اصلاحات هم نيز چنين مي گوييم. 

نگاه حزبي واختلافات و منازعات درون جناحي همواره  باعث شكست جنبش اجتماعي ايرانيان بوده است. اختلافات درون جناحي تا جايي مفيد است كه به غفلت از مشكلات ومسايل اصلي ختم نگرد.

 در حال حاضر شكاف اصلي در جامعه ايران ، شكاف دموكراسي خواهي و اقتدارگرايي است. و همه دموكراسي خواهان بايد در يك جبهه باشند. 

" سياست جبهه اي " بجاي " سياست حزبي " مي تواند جامعه ايران را يك گام بسوي دموكراسي با مردم سالاري پيش ببرد.البته سياست جبهه اي به معني تعطيل كار حزبي نيست. 
اگر احزاب نتوانند عليرغم وجود تفاوت ها ، در كنار هم و در جبهه واحدي قرارگيرند ، بي شك پيروزي سخت خواهد بود. و اقتدارگرايان بدلايل نظري و انديشگي شان و هم بدليل روش هاي اقتدارگرايانه جامعه و حكومت را در قيضه خود خواهند گرفت.  

نماينده مردم اهواز در مجلس ششم در باره برخي از آفت هاي حركت هاي حزبي گفت : همه اصلاح طلبان بايد در كنار يكديگر باشيم و از افت هاي حزبي و گروهي بايد خود را دور كنيم.  ازجمله اين افت ها ، تبعيت كوركورانه و بي منطق و بدور از تعقلِ اعضاء يك حزب يا جريان از رهبر يا رهبران خويش است.

 
 تعبد از تشكيلات هيچگاه نبايد جاي  تعقل در تشكيلات و حزب  را پر كند. تعقل ، هم انديشي ، حاكميت خرد جمعي و منافع جمعي در حزب وجناح و پذيرش روش هاي دموكراتيك در حاكميت راي اكثريت و اجازه نقد ، مخالفت ، و اعتراض ، تضميني براي تصحيح رويكردها و سياست ها است. 

وي در ادامه گفت :آفت ديگر ،  انحصار در فهم واقعيت ها را بخود و حزب خود اختصاص دادن است. و پس از ان انحصار در راهبري  تصميمات و اجراييات ، و ناديدن ديگران و كم بهاء دادن به ديگران است. نتيجه و محصول اين نگرش انحصارطلبانه در فهم حقيقت ، باعث علوطلبي و تحقير ديگران خواهد شد. 

كيانوش راد گفت : البته. منافع كار جمعي و تشكيلاتي و راه اندازي حزب بدلايل نكات مثبت فراوان آن - حتا - اصول گرايان را به تشكيل حزب ترغيب كرده است. و ديگر حزب را مساوي وابستگي يا تفرقه اندازي نمي دانند . ما به عنوان اصلاح طلب از هر حركت دونفره نيز بايد حمايت كنيم ، زيرا حركت جمعي بهتر از حركت فردي است . 

اصلاح طلبان عليرغم فعاليت هاي متنوع و متفاوت تشكيلاتي ، بايد با دور كردن اين آفات از خود و حزب خويش ، امكان كار مشترك جبهه اي را فراهم كنند.  فقدان " سياست جبهه اي " كار كردن ، باز هم شكست را براط اصلاح طلبان بوجود خواهد آورد. وي در ادامه به بيان ترجيحات و مرجحات اصلاخ طلبان در بينش ، روش و منش پرداخت و در ادامه گفت : اصلاح طلبان و اصلاح طلبي روش و منش خاصي است.  از جمله مي توان گفت:  

١- اصلاح طلب ، خرد جمعي را بر خرد فردي ارجح مي داند.

٢- حاكميت خرد جمعي را با روش شفاف و دموكراتيك بر كرسي مي نشاند و به منتقدان ، مخالفان و معترضان اجازه اصلاح تصميمات را مي دهند 

٣- اصلاح طلب منافع جمعي را بر منافع فردي و شخصي ترجيح مي دهد. 

٤- اصلاح طلب به مسايل جامعه و به روش هاي حل انها ، چند ساحتي مي نگرد . فرهنگ ، اقتصاد ، اجتماع ، در كنار سياست ديده مي شود.  نگاه تك ساحتي به سياست براي حل مسائل جامعه  ايران ،  فريبنده و گمراه كننده است . 

٥- اصلاح طلب تنها به قدرت و ورود در دولت و حاكميت نمي انديشد. نگاه " جامعه محور " بر نگاه " دولت محور " ارجحيت دارد. 

٦- اصلاح طلبي  بعنوان يك برچسب سياسي متعارف  ، انسان گرا ، اسلام گرا ، ملي گرا است. اصلاح طلب قوم گرا نيست ، اما به مسايل قومي توجه و تاكيد دارد و از حقوق و مطالبات قانوني اقوام حمايت مي كند. 

٧- اصلاح طلب اهداف و آرمان هاي خود را بر افراد و شخصيت ها ترجيح مي دهد. فرد محوري و تبعيت كوركورانه از افراد در جريان اصلاح طلبي جايي ندارد.
 
٨- اصلاح طلب براي ايجاد هرگونه تغيير در جامعه ، اصلاح را از خود و گروه و حزب و جناح خويش  آغاز مي كند.  

وي در پايان با اظهار اميدواري به تحقق بيشتر اهداف اصلاح طلبي گفت : ما بايد در كنار هم كار كنيم و برغم اختلافات موجود ، حداقل تا رفع موانع موجود ، و با نگاه به اهداف اصلاح طلبي و با  تحليلي تاريخي نسبت به تحولات جامعه ايران و با اتخاذ  سياست هاي جبهه اي بجاي سياست هاي واگرايانه ، ايران را يك گام به تحقق مردم سالاري واقعي نزديك تر سازيم. 
 
لازم به دكر است در اين همايش بيش از پانصد تن از اصلاح طلبان استان ( شهرستان ها و مركز استان ) حضور داشتند و وزير كشور دوره اصلات ، حجت الاسلام موسوي لاري سخنراني نمودند و در پايان با راي گيري شركت كنندگان بيست نفر بعنوان اعضاي "ستاد راهبردي استان خوزستان " انتخاب گرديدند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
اصلاح صلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
comment
3
4
comment اقاي راد نترنست ٥٠٠ نفر مديريت كند چطور ميخواست استان را مديريت كند خواهشاً منتشر فرماييد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
comment
1
1
comment ما از اصلاح طلبان رادیکال و تند رو اعلام براءت میکنیم .کسانی که با حرکات نسنجیده شان صدمات جبران ناپذیری به بدنه اصلاحات و اعتماد طیف اصلاح طلب زدند. اصلاح طلب باید متعادل و در محور منطق حرکت کند نه لجام گسیخته و بر اساس هیجان...
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
comment
1
0
comment دکتر ما منتظر شما هستیم
در پاسخ به کامنت بالا:
دوست من دکتر چند سال نماینده بودن سابقه ایشون هم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار